Ile elektrobusów dla Krakowa?
Kraków chce kolejnych elektrobusów. Szczególnie w tych częściach miasta, gdzie jest największy smog. Mowa m.in. o Alei Trzech Wieszczów. Ze sporządzonej analizy wynika przez najbliższe dziewięć lat w Krakowie muszą pojawić co najmniej 153 „elektryki”.
Taki wymóg na miasto nałożyła ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Do tego potrzebnych jest 13 stacji do ładowania dla bateryjnych autobusów. Z analizy przeprowadzonej przez magistrat wynika, że inwestycja będzie nieopłacalna, wręcz niemożliwa do realizacji, bez pozyskania bezzwrotnego zewnętrznego dofinansowania. Musi być ono na poziomie minimum 63%. Szacunki wskazują, że musi być to wkota nie mniejsza niż 377,8 mln PLN.
Miasto w strategii wzięło pod uwagę sześć różnych wariantów robudowy floty elektrobusów. Wybrano ten, który zakłada zakup 153 „elektryków”, które mogłyby korzystać z 13 stacji ładowania. Zakup jednego autobusu elektrycznego to wydatek ponad 2 mln PLN.
Założenie jest takie, że nałożone przez ustawę wskaźniki zostaną osiągnię w trzech etapach. 5% floty krakowskiego MPK mają stanowić autobusy elektryczne do końca 2020 r. Z kolei dwa lata później mają one stanowić już 10% taboru autobusowego przewoźnika. I wreszcie finał- w 2028 r. trzy na dziesięć autobusów MPK ma mieć napęd elektryczny. 30 proc. – od 2028 r.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze