Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

InnoTrans 2018: Święto elektrycznych autobusów [TRANSMISJA]

infobus
17.09.2018 18:00
0 Komentarzy

Jutro – 17 września – startują międzynarodowe targitransportu publicznego Innotrans we Berlinie. Dla nas najważniejsza jestkonferencja prasowa Solarisa – pierwsza po przejęciu przez CAF – o 13:45. Zapraszamy na transmisję na nasząstronę FB https://www.facebook.com/pg/TransInfoPL

Tegoroczne premiery targowe Solarisa w Berlinie koncentrująsię na pojazdach bezemisyjnych. Piąta z rzędu edycja InnoTrans (18-21 września)z udziałem producenta jest miejscem premiery trolejbusu Nowe Trollino 12 dlaGdyni oraz elektrycznego Nowego Urbino 12 dla Frankfurtu nad Menem. Oba modele znajnowszymi rozwiązaniami w segmencie elektromobilności.

Solaris przedstawi także najnowsze rozwiązaniatechnologiczne dotyczące ogrzewania, chłodzenia oraz układu kierowniczegoskupiające się na ograniczeniu zużycia energii, jak również kompleksoweprowadzenie inwestycji, które obejmuje nie tylko dostawę autobusów i systemów ładowania, ale także zapewniaprzygotowanie ich instalacji łącznie z pracami budowlanymi.

Nowością jest również system zdalnej diagnozy autobusówelektrycznych eSConnect. Usprawnia on i wspiera możliwości diagnostyczne iserwisowe oraz umożliwienia analizę specjalistycznych danych gromadzonych przezpojazd.

Pozostałe autobusy na Innotrans 2018

  • Alstom APTIS – międzynarodowy gigant po raz kolejny zaprezentuje koncepcyjny autobuselektryczny Aptis. Cały czas koncern nie może ruszyć z produkcją seryjną tegomodelu – z powodu licznych modyfikacji. Wstępna data to lato 2019. Aktualnie firma wyprodukowała trzytakie prototypy. Najnowszy posiada baterie kobaltowe (NMC) firmy Forsee. Wzależności od liczby modułów może osiągnąć zasiąg od 150 km do 250 km.

  • ColumBus – to międzynarodowy klaster-projekt, który bazując naenergooszczędnych komponentach ma dać w efekcie super europejski autobusuelektryczny. Nazwa tego projektu to Columbus, a zaangażowane są tutaj takiefirmy jak Aurora (klimatyzacja), Kieback-Schäfer (projektowanie), SMA (fotowoltaika),Bitzer (sprężarki), Cellofoam (materiały izolacyjne), Farhym (wykładzinywewnętrzne), Kiel (siedzenia) i Schunk (pantografy). Ponadto „ColumBus”wspierają Continental i Hella. Co jeszcze ciekawsze – prototypowy pojazd bazujena autobusie elektrycznym Göppel Go4City 12.

  • Ebusco – Holendrzy to jedni z pionierów elektrobusów w Europie. WBerlinie pokażą swoje kolejne dzieło – Ebusco 2.2.  Z tego co wiemy to bazowypojazd powstał już nie w fabryce Golden Dragon, a w BCI. Oba zakłady zlokalizowane są w Chinach. Zmiana fabryki została wymuszona przez klientów – m.in. z Australii -którzy poszukiwali lepszej jakości pojazdów.

  • K-BUS – czyli austriacki elektryczny minibus znanej firmy Kutsenits z panelemfotowoltaicznym Technologia napędowa pochodzi od elektrycznego Nissana ENV 200.Natomiast ultra-lekkie podwozie i nadwozie od K-bus. Pojazd ma długość 5875 mm,rozstaw osi 3400 mm przy szerokości 2060 mm. DMC to 3 500 kg, a pojemność toośmiu pasażerów plus kierowca plus wózek inwalidzki. Wystawiony w Berlinie prototyp ma pojemnośćbaterii 24 kWh (maksymalnie to 40 kWh. Panele słoneczne zapewniają 4 kWh, coodciąża główny akumulator i tym samym zwiększa zasięg.

  • Sileo – niemiecko-turecki projekt z Salzgitter pokaże wBerlinie przegubowy model Sileo S 18 – znanyz targów Busworld w Kortrijk. Równolegle firma od jakiegoś już czasupracuje nad wersję dwuprzegubową – S 24, jednak jej nie będzie w Berlinie.

  • VDL – Holendrzy w Berlinie pokażą swojego przegubowegobestsellera, czyli Citea SLFA-181 Electric w wersji BRT.

  • Voith – to jedna z najciekawszych prezentacji. Niemiecki producent – na bazie Nowego Urbino12 – opracował własny autobus elektryczny, który oczywiście zareklamowaćautorski układ napędowy – z silnikiem centralnym o mocy 260 kW i maksymalnymmomencie obrotowym 2250 Nm. Do tego dochodzi litowo żelaza fosforan akumulator,własny falownik i inteligentny system zarządzania energią. Voith obiecujezasięg ok. 200 km i czeka na dalszy rozwój baterii

Wszystkie autobusy wystawione zostaną na terenie zewnętrznym wSommergarten Bus Display.

Elektryczne komponenty

Ponadto w Berlinie zobaczymy licznych dostawców komponentów doautobusów elektrycznych – w tym oczywiście sporo znanych nam firm z Polski. Na Innotranspojawią się m.in. takie firmy jak:

  • RUNOTEX

  • Mera Systemy Sp. z o.o.

  • ASTROMAL Sp. z o.o.

  • S.Z.T.K TAPS – MACIEJ KOWALSKI

  • Enika Sp. z o.o.

  • EC Engineering Sp. z o.o.

  • Medcom Sp. z o.o.

  • DYSTEN Sp. z.o.o.

  • NOVAMEDIA innovision Sp. z o.o

  • Schaltbau Refurbishment z modułową ładowarką EVA-400 Qube.

  • Schunk z pantografami SLS 102 i odwróconym pantografem SLS201

  • Akasol – producent akumulatorów NMC dla Mercedes-BenzE-Citaro oraz Volvo 7900 Electric.

  • Forsee – producent baterii NMC – m.in. dla marki Heuliez.

Komentarze