TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Inowrocław: Umowa z Volvo na autobusy podpisana
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.03.2018 12:38:10

9 marca prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza właśnie podpisał umowę z przedstawicielami Volvo Bus Corporation na dostarczenie 16 ekologicznych autobusów.

9 marca prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza właśnie podpisał umowę z przedstawicielami Volvo Bus Corporation na dostarczenie 16 ekologicznych autobusów.

Dzięki temu Inowrocław stanie się pierwszym miastem w Polsce, którego tabor miejskiej komunikacji będzie składać się z autobusów zelektryfikowanych oraz będzie spełniać ustawowy wymóg proporcji autobusów zeroemisyjnych we flocie, który będzie obowiązywać w Polsce za 10 lat.

Dzisiaj w inowrocławskim ratuszu została podpisana umowa na dostawę 8 autobusów Volvo 7900 Electric i 8 autobusów Volvo 7900 Electric Hybrid wraz z systemem ładowania na terenie zajezdni. Umowa opiewa na łączną kwotę 39 212 400,00 zł. 85% kosztów inwestycji pokryją środki pozyskane z Unii Europejskiej.

- Niespełna trzy lata temu inowrocławskie MPK wzbogaciło swój tabor o 12 autobusów -elektrycznych i hybrydowych. Podpisana dziś umowa to kolejny duży krok dla ekologicznego rozwoju naszego miasta. Jestem dumny, że Inowrocław będzie stanowił przykład dla innych polskich miast w tym zakresie – mówi Prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza – Dzięki realizacji tej inwestycji, będziemy spełniali także wymogi prawne, co do proporcji autobusów zeroemisyjnych we flocie, które będą obowiązywały w Polsce w 2028 roku – dodaje prezydent.

Zgodnie z ustawą z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych, udział autobusów zeroemisyjnych we flocie użytkowych pojazdów będzie musiał wynieść co najmniej 5% od 2021 r. i stopniowo będzie rosnąć. W 2028 r. flota autobusów zeroemisyjnych zgodnie z prawem, będzie musiała wynieść co najmniej 30%. Warto zaznaczyć, że dzięki realizacji wspomnianej inwestycji, Inowrocław będzie spełniał jeszcze w tym roku proporcje narzucone przez ustawę, które będą obowiązywały dopiero za 10 lat.

Volvo wyprodukuje dla Inowrocławia autobusy w pełni elektryczne i elektryczno-hybrydowe w swojej wrocławskiej fabryce. Będzie to pierwsze w Polsce zamówienie na autobusy o napędzie elektryczno-hybrydowym (typu plug-in). Autobusy te różnią się od tradycyjnych hybryd, że na większości trasy zasilane są wyłącznie energią elektryczną – niewielki silnik spalinowy pełni jedynie funkcję pomocniczą. Taki autobus przejechać może w trybie elektrycznym ok. 70 proc. trasy (w zależności od warunków, w jakich porusza się autobus), a doładowanie baterii odbywa się na przystankach końcowych i trwa jedynie trzy do sześciu minut – po tak krótkim czasie autobus może ruszać w trasę. Elektryczne hybrydy mogą też być ładowane przy pomocy funkcji plug-in – np. w zajezdni. Oba rozwiązania zostaną zastosowane w przypadku Inowrocławia.

Elektryczne hybrydy (plug-in) zużywają o 60 proc. mniej paliwa od autobusów z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla zostaje zredukowana aż o 75 do 90 proc. Dla porównania – tradycyjne hybrydy zużywają ok. 40 proc. mniej paliwa i emitują 40-50 proc. mniej szkodliwych substancji od autobusów spalinowych.

W przypadku elektrycznych hybryd istnieje ponadto możliwość zaprogramowania, w którym momencie autobus będzie wykorzystywał napęd elektryczny, a w którym spalinowy. System umożliwia dokładne skalkulowanie zapotrzebowania na energię na danej trasie i wgranie do komputera sterującego pracą jednostki napędowej algorytmu, który automatycznie, po odczytaniu danych z GPS, przełączy napęd ze spalinowego na elektryczny w strefach nisko – bądź zero-emisyjnych – np. w okolicach szkół, szpitali, osiedli mieszkaniowych czy centrów miast.

Dostarczone dla Inowrocławia autobusy będą wyposażone w monitoring, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem, klimatyzację oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
MPK Inowrocław
Volvo
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.