Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Inowrocławskie hybrydy plug-in wyjechały na ulice

infobus
15.11.2018 07:00
0 Komentarzy

Po badaniach technicznych, które nowe autobusy MPK Inowrocław przechodziły przez kilka tygodni, w tym tygodniu nadszedł czas na sprawdzenie Volvo 7900 Electric Hybrid „w boju”. Na linii nr 27.

Nowe, ekologiczne autobusy kursują już inowrocławskimi ulicami. To cztery z szesnastu zelektryfikowanych miejskich autobusów typu plug-in pojawiło się w Inowrocławiu. Niebawem cały tabor publiczny w mieście będzie ekologiczny, a Inowrocław stanie się pierwszym takim miastem w Polsce.

– Jest bardzo wygodnie i czysto. No i cicho, aż się wierzyć nie chce, że to autobus, a wiem co mówię, bo pamiętam jeszcze popularne „ogórki” – mówiła pani w starszym wieku, która już jechała nowym autobusem.

– Jesteśmy liderem elektromobilności w kraju. Już niedługo na ulice Inowrocławia wyjadą pierwsze w Polsce autobusy elektryczno-hybrydowe. Bardzo się cieszę, że mieszkańcy będą mogli korzystać z takich nowoczesnych autobusów komunikacji miejskiej – przyznaje prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Inowrocławiu, Mariusz Kuszel.

O tym jak Inowrocław zorganizował system ładowania hybryd – w oparciu o ładowarki firmy Ekoenergetyka Polska pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Inowrocławski standard

Dostarczone dla Inowrocławia autobusy są nie tylko wygodne i przyjazne. Mają także monitoring, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem, klimatyzację oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

– Jesteśmy dumni z faktu, że dzięki dostawom naszych autobusów Inowrocław stanie się pierwszym w Polsce miastem, którego tabor komunikacji miejskiej składać się będzie wyłącznie z pojazdów zelektryfikowanych. Volvo, jako jedyny producent, już kilka lat temu zrezygnowało z produkcji autobusów miejskich o napędzie wyłącznie spalinowym, w naszej wrocławskiej fabryce wytwarzamy tylko pojazdy wykorzystujące napęd elektryczny. Przykład Inowrocławia pokazuje, że w tym samym kierunku podążają miasta i operatorzy transportu publicznego w Polsce – mówi Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

16 autobusów ekologicznych wraz z systemem ładowania kosztowało Inowrocław 39 212 400,00 zł. Miasto poniesie koszt tylko w wysokości 15% wartości inwestycji. Pozostała część zostanie sfinansowana ze środków pozyskanych z Unii Europejskiej. O umowie miasta z Volvo pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Przypomnijmy, że 3 lata temu MPK wzbogaciło swój tabor o 12 autobusów – elektrycznych i hybrydowych marki Solaris.

Komentarze