TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Irizar i8 jako Coach Of The Year 2018!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 20.10.2017 15:07:38 7 komentarzy
Irizar i8 jako Coach Of The Year 2018!

Tego nikt się nie spodziewał - podczas wieczornej gali na targach Busworld jury wybrało najlepszy autokar na rok 2018. Został nim Irizar i8!

Tego nikt się nie spodziewał - podczas wieczornej gali na targach Busworld jury wybrało najlepszy autokar na rok 2018. Został nim Irizar i8!

Na samym początku krótki wstęp. Tytuł Bus / Coach Of The Year jest przyznawany naprzemiennie przez jury Bus & Coach of the Year, czyli grupę branżowych dziennikarzy, reprezentujących czołowe magazyny branżowe z 22 krajów. Zwycięzca wybierany jest po wymagającym teście, który w tym roku przeprowadzony został w deszczowej Szwecji. W latach nieparzystych tytuł przyznawany jest autokarom - w Kortrijk , a w latach parzystych - autobusom miejskim - na IAA w Hanowerze.

W autokarowym teście Polska reprezentowana była tylko raz - w 2003 r., kiedy o tytuł Coach Of The Year 2004 starał się Solaris Vacanza. Cóż, to już historia. Cztery lata temu wygrała Setra ComfortClass 500 (Coach Of The Year 2013), a dwa lata temu - Iveco Magelys (Coach Of The Year 2015).

Sześciu kandydatów - jeden zwycięzca

Na początku września w Szwecji zorganizowano Coach Euro Test, gdzie przede wszystkim sprawdzano je na szwedzkich drogach, a następnie badano drogę hamowania i przyspieszenie na torze koło Linköping . Do ostatecznej rywalizacji przystąpiły autokary:

  • Irizar i8 o długości 14 m z silnikiem Paccar MX-13 o mocy 375 kW (510 KM) z ZF AS-Tronic 12;
  • Iveco Evadys o długości 12,1 m z silnikiem FPT Cursor 9 o mocy 294 kW (400 KM) z ZF AS-Tronic;
  • Mercedes-Benz Tourismo o długości 12,2 m z silnikiem OM 470 w wersji 315 kW (428 KM z PowerShift;
  • Neoplan Tourliner długości 12,1 m z silnikiem MAN D2676 LOH o mocy 309 kW (420 KM) z ZF AS-Tronic;
  • Scania Interlink HD o długości 14 m z silnikiem Scania DC13 o mocy 330 kW (450 KM) z Opticruise;
  • VDL FDD2 o długości 14,1 z silnikiem Paccar MX-13 o mocy 375 kW (510 KM) z ZF AS-Tronic.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Irizar
Busworld 2017
Coach Of The Year
  • radan02 – 20.10.2017

    Jak to nikt się nie spodziewał. 34% w waszej ankiecie zdobył Irizar, czyli najwięcej że wszystkich kandydatów. To znaczy, że za nic macie swoich czytelników. Biorąc pod uwagę gramatykę waszych artykułów, to chyba rzeczywiście tak jest. Może w końcu zaczniecie się Państwo przykładać do swojej pracy!

  • wojtech – 20.10.2017

    Brawo dla Irizara! Najładniejszy autokar. Dziwi mnie, że nikt się nie spodziewał, ponieważ ja jak i z tego co widzę większość oddających głosy, zagłosowałem właśnie na Irizara.

  • I6s – 21.10.2017

    Wygląd to nie wszystko jakość i ergonomia to powinno być wykładnikiem

  • zolza – 22.10.2017

    Lok. Ale autokar powinien być komfortowy dla pasażerów wygodny do ułożenia głowy i tak by nie przeszkadzać pasażerowie z tyłu. Klient płaci więc wymaga nie wygląd wizualny ale komfort się liczy.

  • Stylista – 22.10.2017

    :-)))))))))) też stawiałem na Irizara, brawo dla producenta,

  • Kris – 22.10.2017

    Brawo Irizar. Powrót po 18-tu latach :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.