Tego nikt się nie spodziewał - podczas wieczornej gali na targach Busworld jury wybrało najlepszy autokar na rok 2018. Został nim Irizar i8!
Tego nikt się nie spodziewał - podczas wieczornej gali na targach Busworld jury wybrało najlepszy autokar na rok 2018. Został nim Irizar i8!
Na samym początku krótki wstęp. Tytuł Bus / Coach Of The Year jest przyznawany naprzemiennie przez jury Bus & Coach of the Year, czyli grupę branżowych dziennikarzy, reprezentujących czołowe magazyny branżowe z 22 krajów. Zwycięzca wybierany jest po wymagającym teście, który w tym roku przeprowadzony został w deszczowej Szwecji. W latach nieparzystych tytuł przyznawany jest autokarom - w Kortrijk , a w latach parzystych - autobusom miejskim - na IAA w Hanowerze.
W autokarowym teście Polska reprezentowana była tylko raz - w 2003 r., kiedy o tytuł Coach Of The Year 2004 starał się Solaris Vacanza. Cóż, to już historia. Cztery lata temu wygrała Setra ComfortClass 500 (Coach Of The Year 2013), a dwa lata temu - Iveco Magelys (Coach Of The Year 2015).
Sześciu kandydatów - jeden zwycięzca
Na początku września w Szwecji zorganizowano Coach Euro Test, gdzie przede wszystkim sprawdzano je na szwedzkich drogach, a następnie badano drogę hamowania i przyspieszenie na torze koło Linköping . Do ostatecznej rywalizacji przystąpiły autokary:
- Irizar i8 o długości 14 m z silnikiem Paccar MX-13 o mocy 375 kW (510 KM) z ZF AS-Tronic 12;
- Iveco Evadys o długości 12,1 m z silnikiem FPT Cursor 9 o mocy 294 kW (400 KM) z ZF AS-Tronic;
- Mercedes-Benz Tourismo o długości 12,2 m z silnikiem OM 470 w wersji 315 kW (428 KM z PowerShift;
- Neoplan Tourliner długości 12,1 m z silnikiem MAN D2676 LOH o mocy 309 kW (420 KM) z ZF AS-Tronic;
- Scania Interlink HD o długości 14 m z silnikiem Scania DC13 o mocy 330 kW (450 KM) z Opticruise;
- VDL FDD2 o długości 14,1 z silnikiem Paccar MX-13 o mocy 375 kW (510 KM) z ZF AS-Tronic.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Jak to nikt się nie spodziewał. 34% w waszej ankiecie zdobył Irizar, czyli najwięcej że wszystkich kandydatów. To znaczy, że za nic macie swoich czytelników. Biorąc pod uwagę gramatykę waszych artykułów, to chyba rzeczywiście tak jest. Może w końcu zaczniecie się Państwo przykładać do swojej pracy!
Brawo dla Irizara! Najładniejszy autokar. Dziwi mnie, że nikt się nie spodziewał, ponieważ ja jak i z tego co widzę większość oddających głosy, zagłosowałem właśnie na Irizara.
Wygląd to nie wszystko jakość i ergonomia to powinno być wykładnikiem
Lok. Ale autokar powinien być komfortowy dla pasażerów wygodny do ułożenia głowy i tak by nie przeszkadzać pasażerowie z tyłu. Klient płaci więc wymaga nie wygląd wizualny ale komfort się liczy.
:-)))))))))) też stawiałem na Irizara, brawo dla producenta,
Brawo Irizar. Powrót po 18-tu latach :)
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.