Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Irizar to już nie tylko autobusy. Nadchodzi ie truck!

infobus
02.03.2019 09:00
0 Komentarzy

Hiszpańska marka Irizar, która do tej pory kojarzona byłagłównie z autobusami i autokarami, teraz wchodzi w segment elektrycznych pojazdówciężarowych z modelem ie truck.

Jak informuje Irizar Group, marka podejmuje kolejny krok wswoim zaangażowaniu na rzecz zrównoważonej mobilności miejskiej, i włącza doswojej oferty samochód ciężarowy o zerowej emisji. Ten innowacyjny pojazdelektryczny odpowiada na różne potrzeby rynku i umożliwia jazdę w miastach i naobszarach miejskich bez emisji zanieczyszczeń i hałasu.

Elektryczny debiutant

Premiera ciężarowego Irizara miała miejsce podczas pierwszejedycji Kongresu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (SUM), który odbył się wBilbao w dniach 20-23 lutego. Debiutant to 8-metrowa wersja 6×2 o nośności 18ton.

Kabina ie truck zostałaopracowana wyłącznie do zastosowań miejskich. Mieści 4 osoby i ma jedno wejście.Ten fakt sprawia, że ​​pojazd ten ma najniższą dostępną wysokość na rynku.

Platforma ta jest wynikiem projektu badawczo-rozwojowegoopracowanego wspólnie z Grupą FCC, która jest światowym liderem w dziedzinie ekotechnologii. To właśnie dzięki tej współpracy powstał pierwszy prototyp śmieciarkiwyposażony w nadwozie boczne do zbierania odpadów. Oczekuje się, że ten modelwejdzie na rynek już w nadchodzących miesiącach.

Cechy Irizara

Podstawowymi cechami charakterystycznymi ie truck-a są:

  • najnowocześniejsze wzornictwo,

  • bezpieczeństwo (w tym ergonomia i optymalne pole widzeniadla kierowcy)

  • osiągi,

  • łatwość prowadzenia i użytkowania pojazdu.

Pojazd ma też funkcję hamowania rekuperacyjnego, dziękiczemu energia kinetyczna pojazdu może być wykorzystywana w jak największymstopniu.

Z zakresu bezpieczeństwa mamy:

  • pneumatyczne drzwi otwierane do wewnątrz, co zapewniabezpieczniejszy transport w przypadku jakichkolwiek przeszkód na drodze.

  • drzwi zawierają czujniki zapobiegające uwięzieniu

  • pojazd jest wyposażony w najnowszą technologię aktywnegobezpieczeństwa, w tym EBS, asystenta zmiany pasa ruchu (LDWS) i wspomaganieawaryjnego hamowania (AEBS).

  • zawieszenie Irizara ie truck ma system automatyczne poziomowania(ELC), co przydaje się dla różnych zastosowań.

Kilka wersji

Zaprezentowana pierwsza ciężarówka Irizar jest wersjąelektryczną z ekstenderem CNG, dzięki czemu może poruszać się w trybie bezemisyjnymw mieście, a poza nim – za pomocą silnika napędzanego gazem ziemnym co wydłuża czaspracy.

Generalnie firma opracowuje różne warianty , w tym przede wszystkim wersje czystoelektryczne o zerowej emisji.

Na bazie autobusów

Ciężarówka Irizara wykorzystuje e-technologię opracowaną wramach Grupy Irizar, na którą składa się wiedza i doświadczenie aż 7 spółek (Irizar,Irizar e-mobility, Alconza, Datik, Hispacold, Masats i Jema), Wcześniej ichpraca została zastosowana w elektrycznych układach napędowych autobusów. Terazprzyszedł czas na ciężarówki.

Komentarze