TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Isuzu wygrywa w Głownie. 2 x Novociti Life
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.11.2019 17:00:35
Isuzu wygrywa w Głownie. 2 x Novociti Life

Podłódzkie Głowno zwiększyło budżet i dziś, 28 listopada rozstrzygnęło przetarg na leasing dwóch nowych autobusów klasy MIDI. I tutaj bez niespodzianek. Górą Isuzu. Nie tylko dzięki cenie, ale także dłuższej gwarancji.

Podłódzkie Głowno zwiększyło budżet i dziś, 28 listopada rozstrzygnęło przetarg na leasing dwóch nowych autobusów klasy MIDI. I tutaj bez niespodzianek. Górą Isuzu. Nie tylko dzięki cenie, ale także dłuższej gwarancji.

Czego chce Głowno?
O zmianie priorytetów taborowych Głowna co poskutkowało nowym przetargiem pisaliśmy tutaj. Urzędnicy wymagają by były to konstrukcje z nadwoziami o długości 8 - 8,3 m i szerokości 2,25 - 2,45 m. Każdy umożliwi podróż min. 60 pasażerom, w tym nie mniej niż 21 na miejscach siedzących. Min. cztery fotele mają być dostępne z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0 lub 1-2-0. 

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności 4 - 6 l. Nie mogą być one słabsze niż 130 kW. Zostaną one zblokowane z automatycznymi, min. czterobiegowymi skrzyniami. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. 

Termin dostawy to maksymalnie 10 miesięcy od momentu podpisania umowy, a najlepiej jeszcze szybciej. Autobusy mają być objęte min. dwuletnią gwarancją całopojazdową. Dostawa odbędzie się w formie leasingu operacyjnego. Potrwa on pięć lat. Głowno przewidziało bardzo wysoką opłatę wstępną, bo nawet w wysokości 620 000 PLN brutto. Wykup końcowy miałby się odbyć za 1% wartości netto autobusów. 

Isuzu wygrywa
4 października minął termin składania ofert. Głowno na sfinansowanie autobusów zaplanowało wydatek w wysokości 1 550 000 PLN brutto. To trochę mało. Nic więc dziwnego, że obie propozycje dla gminy z łódzkiego nieznacznie przewyższały tą sumę.

Pierwszą ofertę przedstawiło konsorcjum SG Equipment Leasing Polska z Warszawy oraz MMI ze Zbyszewa. A przy takim kształcie SIWZ oznacza, że zaoferowano Karsana Ataka. Oferta opiewała na łącznie 1 695 065,02 PLN brutto. Cena za jeden autobus, która jest podstawą do obliczenia leasingu to 633 010 PLN netto. W pakiecie dwuletnia gwarancja całopojazdowa oraz skrócenie dostawy do sześciu miesięcy. 

Tańszą ofertę przedstawił Busimport PL z Gierłatowa. A to oznacza autobusy Isuzu Novociti Life. Łączna cena to 1 658 209,55 PLN brutto. Z kolei mały Isuzu został wyceniony na potrzeby leasingu na 630 000 PLN netto. Do tego mamy dostawę w pięć miesięcy od podpisania umowy oraz trzyletnią gwarancję całopojazdową.

Głowno postanowiło zwiększyć budżet i dziś rozstrzygnęło przetarg. I bez zaskoczenia. Górą okazało się Isuzu i jego polski dealer. O sukcesie zdecydowała nie tylko cena, ale także dłuższa gwarancja i szybsza dostawa. Czekamy więc już tylko na podpisanie umowy.

Głowno tym samym wzbogaci się o dwa Novociti Life stając się ich czwartym użytkownikiem w Polsce. Pierwszym była Łódź, gdzie MPK kupiło 24 takie autobusy. Z kolei od początku lipca cztery pojazdy tego typu służą pasażerom olkuskiego Związku Komunalnego Gmin "Komunikacja Międzygminna". Z kolei w sierpniu Busimport PL podpisał umowę z Nowym Targiem na dostawę dwóch Isuzu Novociti Life.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Głowno
UG
Isuzu
BUSIMPORT PL
Karsan
MMI
SG Equipment Leasing
wynajem
leasing
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.