TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Isuzu wygrywa w Głownie. 2 x Novociti Life
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.11.2019 17:00:35
Isuzu wygrywa w Głownie. 2 x Novociti Life

Podłódzkie Głowno zwiększyło budżet i dziś, 28 listopada rozstrzygnęło przetarg na leasing dwóch nowych autobusów klasy MIDI. I tutaj bez niespodzianek. Górą Isuzu. Nie tylko dzięki cenie, ale także dłuższej gwarancji.

Podłódzkie Głowno zwiększyło budżet i dziś, 28 listopada rozstrzygnęło przetarg na leasing dwóch nowych autobusów klasy MIDI. I tutaj bez niespodzianek. Górą Isuzu. Nie tylko dzięki cenie, ale także dłuższej gwarancji.

Czego chce Głowno?
O zmianie priorytetów taborowych Głowna co poskutkowało nowym przetargiem pisaliśmy tutaj. Urzędnicy wymagają by były to konstrukcje z nadwoziami o długości 8 - 8,3 m i szerokości 2,25 - 2,45 m. Każdy umożliwi podróż min. 60 pasażerom, w tym nie mniej niż 21 na miejscach siedzących. Min. cztery fotele mają być dostępne z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0 lub 1-2-0. 

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności 4 - 6 l. Nie mogą być one słabsze niż 130 kW. Zostaną one zblokowane z automatycznymi, min. czterobiegowymi skrzyniami. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. 

Termin dostawy to maksymalnie 10 miesięcy od momentu podpisania umowy, a najlepiej jeszcze szybciej. Autobusy mają być objęte min. dwuletnią gwarancją całopojazdową. Dostawa odbędzie się w formie leasingu operacyjnego. Potrwa on pięć lat. Głowno przewidziało bardzo wysoką opłatę wstępną, bo nawet w wysokości 620 000 PLN brutto. Wykup końcowy miałby się odbyć za 1% wartości netto autobusów. 

Isuzu wygrywa
4 października minął termin składania ofert. Głowno na sfinansowanie autobusów zaplanowało wydatek w wysokości 1 550 000 PLN brutto. To trochę mało. Nic więc dziwnego, że obie propozycje dla gminy z łódzkiego nieznacznie przewyższały tą sumę.

Pierwszą ofertę przedstawiło konsorcjum SG Equipment Leasing Polska z Warszawy oraz MMI ze Zbyszewa. A przy takim kształcie SIWZ oznacza, że zaoferowano Karsana Ataka. Oferta opiewała na łącznie 1 695 065,02 PLN brutto. Cena za jeden autobus, która jest podstawą do obliczenia leasingu to 633 010 PLN netto. W pakiecie dwuletnia gwarancja całopojazdowa oraz skrócenie dostawy do sześciu miesięcy. 

Tańszą ofertę przedstawił Busimport PL z Gierłatowa. A to oznacza autobusy Isuzu Novociti Life. Łączna cena to 1 658 209,55 PLN brutto. Z kolei mały Isuzu został wyceniony na potrzeby leasingu na 630 000 PLN netto. Do tego mamy dostawę w pięć miesięcy od podpisania umowy oraz trzyletnią gwarancję całopojazdową.

Głowno postanowiło zwiększyć budżet i dziś rozstrzygnęło przetarg. I bez zaskoczenia. Górą okazało się Isuzu i jego polski dealer. O sukcesie zdecydowała nie tylko cena, ale także dłuższa gwarancja i szybsza dostawa. Czekamy więc już tylko na podpisanie umowy.

Głowno tym samym wzbogaci się o dwa Novociti Life stając się ich czwartym użytkownikiem w Polsce. Pierwszym była Łódź, gdzie MPK kupiło 24 takie autobusy. Z kolei od początku lipca cztery pojazdy tego typu służą pasażerom olkuskiego Związku Komunalnego Gmin "Komunikacja Międzygminna". Z kolei w sierpniu Busimport PL podpisał umowę z Nowym Targiem na dostawę dwóch Isuzu Novociti Life.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Głowno
UG
Isuzu
BUSIMPORT PL
Karsan
MMI
SG Equipment Leasing
wynajem
leasing