TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

ITD zatrzymało autokarowego weterana: 23 lata
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.07.2019 13:00:27
Kontrolerzy zatrzymali autokarowego weterana: 23 lata

Zamiast do przewozu pasażerów, wysłużony Van Hool powinien trafić do ... muzeum.

Zamiast do przewozu pasażerów, wysłużony Van Hool powinien trafić do muzeum.

Lata świetności tego autokaru minęły dawno temu. Pomimo tego przewoźnik nadal wykorzystywał autokar do przewozu pasażerów. Zakaz dalszej jazdy wydała dopiero Inspekcja Transportu Drogowego, kiedy po kontroli 23-letniego autobusu ujawniono wiele usterek technicznych.

Lwów - Poznań

77 pasażerów w blisko ćwierćwiekowym autokarze. Podróżni jechali z Lwowa do Poznania w czwartek 11 lipca. Na wysokości węzła Bieżanów, na autostradzie A4 autokar do kontroli zatrzymali małopolscy inspektorzy z Biura Kontroli Opłaty Elektronicznej. Pojazd należy do polskiego przewoźnika i był wykorzystywany na linii regularnie, stwarzając duże zagrożenie zarówno dla pasażerów, jak i innych uczestników ruchu drogowego – co wykazała kontrola.

Z 23-letniego autobusu wyciekały płyny eksploatacyjne. Tarcza hamulcowa była popękana, układ wydechowy – nieszczelny a oświetlenie niesprawne. Gaśnice, będące na wyposażeniu, nie nadawały się użytku. Dodatkowo legalizację tachografu pojazdu wykonała jednostka, które nie posiadała do tego uprawnień.

Kierowca został ukarany mandatem karnym. Inspekcja Transportu Drogowego zakazała dalszej jazdy i zatrzymała dowód rejestracyjny autokaru. Przewoźnik miał podstawić nowy, sprawny pojazd, którym wycieczką mogła pojechać w dalszą podróż.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
kontrola
ITD
  • Krzysztof Rubik – 15.07.2019

    Takich autobusów w tym wieku jest całkiem sporo na polskich drogach. Ostatnio na A4 widziałem setrę serii 200, która jechała na trasie pl-ua.

  • Paweł Pasternak – 15.07.2019

    To jest dziadek? Przy niektórych hadziewionach, bundeswehrach i setrach serii 200 które wciąż jeżdżą po polskich drogach to niemal szczeniak!

  • Krzysiek Basiak – 15.07.2019

    23 lata to jeszcze nie dziadek. Co najwyżej wiek średni. Dużo starszych autokarów jeździ po naszych drogach, pytanie tylko w jakim stanie technicznym

  • Sebastian Romańczuk – 15.07.2019

    Zagrożenie stwarzają w tym autobusie tylko niesprawne światła i zardzewiała tarcza ,którą można wymienić.

  • Andrzej Ostapiec – 15.07.2019

    Jeździ tego trochę najlepszy stan mają jelcze vecta w Katowicach wozy bez hamulców sprawne inaczej jakby mogly to by sie rozpadly od tych.wibracji

  • Michał Łochowicz – 15.07.2019

    Aż mu się łza w oku zakręciła :D

  • Podróże-opinie,promocje,tabor – 15.07.2019

    Przecież to nowoczesny autokar, tylko przewoźnik olewa obsługę.

  • Michał Kaźmierczak – 15.07.2019

    Ktoś srogo popłynął z tym muzeum.

  • Konrad Frąk – 15.07.2019

    23-lata to niedużo. Wystarczy popatrzeć na tabor niektórych PKSów który przekracza 33 lata.

  • Paweł Obelnicki – 15.07.2019

    23 letnie auto to nie weteran...

  • Tomasz Trawinski – 15.07.2019

    Niech jeździ 100 lat

  • Wojciech Jasinski – 15.07.2019

    Ogórek ? 🥒

  • Kamil Sońta – 15.07.2019

    Wiek nie jest (i nie powinien być) wyznacznikiem stanu technicznego, ani tego, czy wóz nadaje się do jazdy.

  • Konrad Gałuszka – 16.07.2019

    Pieprzona itd złapcie się wreszcie za uczciwa prace nieroby.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.