Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ITM Poland z konsorcjum Polski E-BUS

infobus
12.04.2018 12:00
0 Komentarzy

Konsorcjum Polski E-BUS przystąpiło do programu NCBiR we wzmocnionymskładzie – o firmę ITM Poland, zajmującą się monitoringiem i kwestiamibezpieczeństwa.

Konsorcjum „Polski E-BUS” przystąpiło do programu w rozszerzonym składzie, gdyż dodotychczasowych firm wchodzących w skład konsorcjum dołączył kolejny podmiot -ITM Poland. Spółka będzie odpowiadać za rozwiązania technologiczne, wpływającena optymalizację kosztów eksploatacyjnych pojazdu. Dzisiejsze technologiepozwalają na stałe monitorowanie systemów funkcjonujących w autobusach. Ciągłymonitoring umożliwi optymalizacje zużycia paliwa lub energii, co zmniejszakoszty eksploatacji autobusu. Kierowcy mają bieżący dostęp do najważniejszychinformacji i dzięki temu wiedzą, w jaki sposób najefektywniej prowadzić pojazd.Natomiast właściciele taborów mogą skutecznie zarządzać całą flotą ioptymalizować koszty, podano również.

-„Odpowiedni monitoring pracy silnika i warunkówpanujących na drodze pozwala wybrać optymalny tryb jazdy, tak aby ograniczyćnadmierne zużycie energii. Kierowca mając dostęp do dużej ilości danych, będziew stanie modelować pracę autobusu tak, aby jego funkcjonowanie było jaknajbardziej ekonomiczne. Wprowadzane rozwiązania pozwolą zmniejszyć ilośćśrodków przeznaczanych na komunikację miejską, a są to środki publicznegromadzone przez nas wszystkich” – powiedział prezes ITM Poland PiotrOlesiński.

Polski e-Bus

Ogłoszony przez NCBiR program wsparcia bezemisyjnegotransportu to jedna z największych tego typu inicjatyw na świecie. Dzięki niejponad 1000 ekologicznych autobusów nowej generacji może trafić na ulicepolskich miast do 2023 roku.

Skutkiem prowadzonych prac w ramach programu NCBR będzieopracowanie i dostarczenie innowacyjnych, bezemisyjnych pojazdów kategorii M3,w kategoriach długości 10m, 12m, 18m. Każdy pojazd musi być nowy i dopuszczonydo ruchu drogowego oraz posiadać możliwość ładowania prądem zmiennymi i stałymwg standardu Combined Charging System. Szacowana wartość projektu to 2 308 700000 zł.

„Chcemy, aby pojazdy powstałe w ramach tegoprojektu były innowacyjne i zaawansowanetechnologicznie. Czeka nas nie tylko rewolucja związana z rodzajem napędu, alerównież rewolucja zarządzania miejską flotą autobusów. Co najważniejsze,przygotowywany model autobusu będzie wyrazem polskiej myśli technologicznej. Tobędzie wizytówka polskiej przedsiębiorczości” – wyjaśnił prezes Ursus Bus,Marek Pol.

Komentarze