TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jaki przewoźnik wygra Tarnobrzeg? Tani
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.09.2018 11:30:20
Jaki przewoźnik wygra Tarnobrzeg? Tani

Tarnobrzeg ogłosił przetarg na 4-letnią obsługę autobusowych miejskich linii. Aktualnie po mieście jeżdżą autobusy firmy Polkar MPK Tarnobrzeg, która powinna również wystartować w tym postępowaniu.

Urząd Miasta Tarnobrzega ogłosił przetarg na 4-letnią obsługę autobusowych miejskich linii. Aktualnie po mieście jeżdżą autobusy firmy Polkar MPK Tarnobrzeg, która powinna również wystartować w postępowaniu. Wyjątkiem jest linia 11 obsługiwanej przez PMKS Tarnobrzeg.

Przetarg na świadczenie usług przewozowych transportu zbiorowego w Tarnobrzegu obejmuje

  1. wykonywanie usług przewozowych na liniach z wykorzystaniem 16 autobusów.

  2. emisja, sprzedaż i kontrola biletów na te usługi z uwzględnieniem wszystkich przejazdów ulgowych i bezpłatnych.

Szacunkowa liczba wozokilometrów objętych umową wynosi 2 160 121,80 wozokilometrów. Okres świadczenia usług to 48 m-ce. Wymagania finansowe to środki finansowe na kwotę nie mniejszą niż 300 000,00 PLN.

Tabor

Co do taboru to wymagania nie są zbyt wygórowane. Na 16 autobusów minimum 7 pojazdów ma być nie starszych niż z 2006 r. i z normą Euro 4, a pozostałe 9 sztuk - nie starsze niż 2001 r.

Co do gabarytów to:

a) 2 autobusy o długości do 12 m z liczbą miejsc minimum 80, min 2 drzwi

b) 2 autobusy o długości do 8,5 m z liczbą miejsc minimum 28, min 2 drzwi

c) 7 autobusów o długości do 10,5 m z liczbą miejsc minimum 70, min. 3 drzwi

d) 5 autobusów o długości do 10,5 m z liczbą miejsc minimum 50, min 2 drzwi

Wszystkie mają być niskopodłogowe, z rampami najazdowymi lub podnośnikami,. Do tego elektroniczne wyświetlacze kierunkowe i kasowniki

Kierowcy

Oferent musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował 16 kierowcami. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.

O tym kto podejdzie do tego zamówienia dowiemy się najszybciej 18 października, kiedy przewidziano otwarcie ofert. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty zamawiający stosować będzie takie kryteria:

  • cena - 60%
  • kryterium wiek taboru – waga kryterium 20% Wiek taboru będzie oceniany na podstawie niżej wymienionych kryteriów: wiek taboru punktowany od 0 do 20 pkt. tj.:

- 7 autobusów powyżej 2003r - 20 pkt (spośród 9 autobusów, nie starszych niż 2001r. wymaganych na spełnienie warunków udziału w postępowaniu)

- 4 autobusy powyżej 2003 r –10 pkt. (spośród 9 autobusów, nie starszych niż 2001r. wymaganych na spełnienie warunków udziału w postępowaniu)

- 2 autobusy powyżej 2003 r – 5 pkt (spośród 9 autobusów, nie starszych niż 2001r. wymaganych na spełnienie warunków udziału w postępowaniu)

  • kryterium pojazdy z klimatyzacją – waga kryterium 20%

- 7 autobusów z klimatyzacją - 20 pkt

- 4 autobusy z klimatyzacją - 10 pkt

- 2 autobusy z klimatyzacją - 5 pkt

Tarnobrzeska historia

Przypomnijmy, że firma Polkar MPK Tarnobrzeg, która aktualnie obsługuje lokalną komunikację, wygrała ten kontrakt w 2013 r., po batalii z PMKS Tarnobrzeg. Wówczas krakowska firma zaoferowała sumę 1 mln 739 tys. 952 zł z ceną za 1 wzkm na poziomie 3,87 zł. Polar wystartował z obsługą 1 czerwca 2013 r., a jego umowa kończy się wraz z 2018 r.

–"To z pewnością będzie rewolucja dla naszej komunikacji miejskiej. Po wielu latach monopolu, na nasz tarnobrzeski rynek wkroczył nowy przewoźnik, który spełnia wszystkie wymagania i zaproponował o wiele niższą kwotę za świadczone usługi. Niestety PMKS dopóki był monopolistą, niejednokrotnie próbował przeforsować swoje wysokie ceny, co pokazał nawet ten przetarg. A nas nie stać przy takim taborze i ciągłych podwyżkach cen biletów, na płacenie 6 zł za wozokilometr. Dlatego wygrał tańszy przewoźnik"–mówił wówczas prezydent Tarnobrzega, Norbert Mastalerz.

Pikanterii dodaje fakt, że miasto ma 30 proc. udziałów w Przedsiębiorstwie Miejskiej Komunikacji Samochodowej.

–"Niestety, to zbyt mało, żeby mieć wpływ na to, co się dzieje w spółce. Ponieważ jest to już firma prywatna, nie mogliśmy się starać o środki z RPO na zakup nowego taboru, tak jak to robią inne miasta. Miasto chce się pozbyć tych udziałów"- wyjaśniał w 2013 r. Wojciech Malicki z tarnobrzeskiego Urzędu Miasta.

Czy tak się stało? Tego nie wiemy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
Polkar Tarnobrzeg
PMKS Tarnobrzeg
  • Paweł Pasternak – 12.09.2018

    Dziadostwo. Co by im przeszkadzało ogłosić przetarg na 10 lat nowymi autobusami? Zamiast tego będzie tabor w stanie śmierci technicznej.

  • Michał Krużel – 12.09.2018

    Po pierwsze, PMKS nie ma 30 % udziałów w mieście. Po drugie, PKS Tarnobrzeg przejął PMKS. Po trzecie obecna umowa obowiązuje od 1 stycznia 2016 roku.

  • Kamil Edgar Pikuła – 12.09.2018

    PMKS de facto nie funkcjonuje od x lat, a sama linia 11 to zwykła linia komercyjna na której jeździ PKS Tarnobrzeg swoimi trupami, znaczy kutsenitsami i innymi szrotami.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.