TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jakich autobusów wymaga JLA Jarocin? Sprawdzamy
INFOBUS.PL - Opublikowano: 15.05.2018 17:10:06
Jakich autobusów wymaga JLA Jarocin? Sprawdzamy

Jarocińskie Linie Autobusowe prowadzą przetarg na dostawę 4 autobusów klasy MAXI. Powoli zbliża się termin składania ofert. To dobry moment aby zerknąć w szczegóły tego postępowania zakupowego.

Jarocińskie Linie Autobusowe prowadzą przetarg na dostawę 4 autobusów klasy MAXI. Powoli zbliża się termin składania ofert. To dobry moment aby zerknąć w szczegóły tego postępowania zakupowego.

Warunki formalne tego postępowania omówiliśmy tutaj. Przewoźnika insteresują 11 spalinowe autobusy klasy MAXI o długości 12 – 12,3 m. Ich dostawca nie będzie miał dużo czasu na dostawę. Pojazdy muszą przyjechać do Jarocina najpóźniej do 30 października.

Wybór najlepszej oferty

Oferty, które otrzyma JLA zostaną ocenione przy pomocy dwóch kryteriów. Cena to maksymalnie 60% punktów. Do 40% można zdobyć w ocenie technicznej. A w niej premiowane są:

  • Autobusy, w których dach i poszycia boczne są wykonane z elementów skręcanych – 15 pkt
  • Brak punktów smarnych w podwoziu autobusu - 10 pkt
  • Skrzynię biegów posiadająca więcej niż 6 przełożeń – 4 pkt
  • Skrzynię biegów i silnik tego samego producenta – 4 pkt
  • Poszycie nadwozia wykonane ze stali nierdzewnej, aluminium lub tworzy sztucznych – 4 pkt
  • Manetka do zmiany biegów zintegrowana z fotelem kierowcy – 3 pkt

Jakie autobusy?

Autobusy dla Jarocina mają mieć nadwozia o długości 12 – 12,3 m, szerokość 2,5 – 2,55 m, wysokość 3,25 – 3,3 m, a także niską podłogę na całej długości. Każdy musi umożliwiać podróż przynajmniej 80 pasażerom, w tym min. 36 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostka o pojemności min. 7,5 l i nie słabsze niż 250 kW. Zostaną one zblokowane z automatycznymi lub półautomatycznymi min. sześciobiegowymi skrzyniami biegów. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Nie zabraknie klimatyzacji. Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnią boczne okna, szyberdachy i wentylatory. Dla kierowcy przewidziano kabinę typu półzamkniętego. Autobus będzie monitorowany. System informacji pasażerskiej będzie się opierał na trzech diodowych tablicach zewnętrznych.

Typujemy...

Wymagania JLA są dosyć specyficzne, jednak znajdą się trzy autobusy, które powinny się w nie wstrzelić. Otwartym natomiast pozostaje pytanie czy wymóg dostawy do końca października nie zadziała odstraszająco dla potencjalnych oferentów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
JLA Jarocin
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.