TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jakie diesle dla MPK Tarnów?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 11.08.2017 12:53:25 23 komentarze
Jakie diesle dla MPK Tarnów?

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Tarnowie prowadzi kolejny przetarg zakup nowych autobusów. Tym razem spółka chce wyłonić dostawcę 9 pojazdów klasy MAXI z silnikami diesla. Czas zatem zajrzeć do SIWZ.

Wszystkie zostaną wyprodukowane w 2018 r. MPK daje dostawcy maksymalnie 240 dni na ich dostarczenie do Tarnowa od momentu podpisania umowy. Ich szacunkową wartość spółka określiła na 8,55 mln PLN netto. Daje to wycenę jednego autobusu na 950 tys. PLN netto.

Całkowicie niskopodłogowe pojazdy klasy MAXI mają mieć nadwozia o długości 11,9 – 12,1 m, szerokości 2,5 – 2,55 m oraz wysokości 3,2 – 3,4 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 87 pasażerom, w tym nie mniej niż 27 osobom na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być możliwy dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Muszą być on przystosowane do tankowania oleju napędowego oraz B100. Jednostka ma mieć moc 280 - 350 KM, 1200 – 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz pojemność skokową 6 - 12 l. Będzie zblokowana z automatyczną skrzynią biegów. MPK wymaga aby posiadała ona charakterystykę pracy dobraną pod kątem minimalizowania zużycia paliwa. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Przestrzeń pasażerska ma być klimatyzowana urządzeniem o mocy minimum 30 kW. Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez minimum sześć okien uchylnych lub przesuwnych oraz przynajmniej jeden wywietrznik dachowy. Wszystkie autobusy będą monitorowane oraz wyposażony w kompletny system informacji pasażerskiej. Będzie się on składał z trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych świecących na biało, jednego wewnętrznego LED oraz głosowych zapowiedzi przystanków. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów.

Czas wspomnieć o warunkach formalnych postępowania. Minimum w zakresie zdolności finansowej potencjalnego oferenta to 3 mln PLN. Warunek doświadczenia zostanie spełniony, jeśli się wykaże realizację w ciągu ostatnich trzech lat przynajmniej jednej dostawy minimum 5 autobusów klasy MAXI z silnikami diesla Euro 6. Oferty należy zabezpieczyć wadium, które wynosi 100 tys PLN.

Propozycje, które otrzyma tarnowska spółka będą oceniane przy pomocy trzech kryteriów. 2% przeznaczono na ocenę zużycia energii, która ma zostać wyliczona w oparciu o wyniki testu SORT2. Z kolei cena to 50% punktów. Nieco mniej, bo do 48% można uzyskać w ocenie technicznej. A niej premia jest m.in. za:

  • wykonanie nadwozia z aluminiowych profili skręcanych
  • trzyczęściowy zderzak przedni 
  • szyba przednia dzielona w pionie wzdłuż osi pojazdu 
  • drugie drzwi otwierane na zewnątrz 
  • ten sam producent autobusu i silnika 
  • osiągnięcie normy Euro 6 wyłącznie za pomocą układu SCR lub EGR 
  • silnik o pojemności 8 – 10 l, mocy minimum 301 KM i przynajmniej 1501 Nm maksymalnego momentu obrotowego

Tarnowski projekt zakupu autobusów "Poprawa jakości komunikacji miejskiej na obszarze działania Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie" przewidujący dofinansowanie z małopolskiego PRO zakupu 40 pojazdów jest w końcowej fazie oceny. Aktualnie MPK prowadzi jeszcze dwa inne postępowania na zakup taboru. W toku jest zakup 5 autobusów klasy MIDI i 21 standardowych z silnikami na CNG.


Sprawdź też:
MPK Tarnów
przetarg
tabor
  • pasazer – 11.08.2017

    szkoda ze nie ma solbusa w tarnowie po poczatkowych problemach smigaja az milo

  • bobo – 11.08.2017

    pasazer te bzdury możesz gadać babci na targu a nie nam z komunikacji miejskiej. Solbus miejski to największy niewypał jaki jeździ po naszych drogach.

  • Tarnowianin1996 – 11.08.2017

    Platfusy z Tarnowa zamiast kupić polskie autobusy to wola zagraniczne (to jest właśnie ich tok myślenia rozgrabic i sprzedać niemcom)

  • dobry – 11.08.2017

    Z tego co widzę to Autosan ma niemałe szanse.

  • TomTom – 11.08.2017

    Ustawka pod Scanię.

  • z – 11.08.2017

    pożyjemy zobaczymy

  • kochany – 11.08.2017

    Autosan pewniak! Wreszcie w Tarnowie zagości coś porządnego.

  • Mariolino – 11.08.2017

    Porzazdny szrot, czy li Autosan. Na szczęscie ma zerowe szanse.

  • Www – 11.08.2017

    O ile wiem Autosan nie produkuje silnika

  • @Www – 12.08.2017

    Silników to nie wiem, ale wiem, że robią wysoko-zaawansowany sprzęt dla naszego wojska, np. kuchnie polowe do grochówki czy też przyczepy do wożenia kalesonów na front. Dlatego potrafią produkować tak znakomite autobusy.

  • d – 12.08.2017

    www: w końcu komentarz na poziomie, dzięki! :)

  • krakowianin – 12.08.2017

    Byłoby dobrze , aby zakupiono polskie produkty !!

  • TomTom – 12.08.2017

    Nikt z polskich producentów nawet się nie skusi, by wystartować, bo punktacja za unifikację silnika i aluminiową konstrukcję dają Scanii 15 pkt przewagi na starcie. (czyli trzeba byłoby uciec się do dumpingowych cen <750k netto za autobus przy cenie Scanii 1 mln zł, by w ogóle mieć szanse). Na pociechę wozy będą składane w Słupsku.
    Ciekawi mnie to dlaczego tak pokochali Scanie.

  • . – 12.08.2017

    krakowianin: skończ spamować.

  • amg – 12.08.2017

    @Www -to mało wiesz a jak mało wiesz to po co się wypowiadasz... o kuchniach polowych wiesz dużo ale w wojsku na pewno nie byłeś bo w kalesonach trzeba coś mieć żeby iść a ty nie masz...

  • dr – 13.08.2017

    amg: hahahahahahahhahah dobre dobre, pisz więcej, pośmiejemy sie :)

  • @tomtom – 13.08.2017

    Przypominam, że Scania, Man i Volvo to też polscy producenci bo u nas są fabrtyki i tutaj płaca podatki. Przestańcie zachowywać sie jak dzieci i podtrzymywać tą durną rządową narodowo-socjalistyczną retorykę!!!

  • Tarnowianin – 13.08.2017

    @@tomtom
    MAN, Scania i Volvo to nie są polscy producenci !!! Te fabryki po prostu znalazły tanią siłę roboczą, a więcej podatków jest odprowadzonych do państwa pochodzenia firmy niż miejsca fabryki. To, że te autobusy są robione w Polsce to nic nie znaczy. Czy przeszkadza Ci coś wspieranie polskiej gospodarki ? Ja nie widzę w tym nic złego, a zamawiając polski produkt mam pewność, że wszystkie podatki zostaną odprowadzone w Polsce. To co krajowe nie znaczy gorsze.

  • . – 14.08.2017

    @tarnowianin: szkoda, że nic w tym kraju nie jest polskie.

  • Wujek dobra rada – 15.08.2017

    Byle nie Ursus, jeśli nie chcą mieć problemów.

  • ZF – 16.08.2017

    @bobo: weź wsadź głowę w piasek i tam już zostań. SOLBUS jest OK!

  • v – 16.08.2017

    Dlatego 40 stoi w Częstochowie i JEST OK !

  • zal – 21.09.2017

    Kolejny durny pomysł pana Wiatra z MPK. Który po Otokarze uchciwił się na Scanie ...

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.