TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jakie mają być kolejne autobusy dla Zakopanego?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.02.2020 16:00:29
Jakie mają być kolejne autobusy dla Zakopanego?

Flota operatora komunikacji miejskiej w Zakopanem, czyli firmy TESKO powiększy się o dwa nowe autobusy klasy MIDI. Spółka chce przede wszystkim pojazdów z dużymi i mocnymi silnikami. Co jeszcze w SIWZ?

Flota operatora komunikacji miejskiej w Zakopanem, czyli firmy TESKO powiększy się o dwa nowe autobusy klasy MIDI. Spółka chce przede wszystkim pojazdów z dużymi i mocnymi silnikami. Co jeszcze w SIWZ?

Warunki formalne postępowania opisaliśmy tutaj. TESKO chce pozyskać dwa nowe autobusy w formie czteroletniego leasingu operacyjnego. Mają one zostać dostarczone do Zakopanego najpóźniej do 15 listopada. Każdy z nich będzie objęty przez cały okres leasingu gwarancją całopojazdową.

Wybór najlepszej oferty
Mamy trzy kryteria oceny ofert. Cena ma 60% wagi. Do 30% można wywalczyć w ocenie technicznej. Jest ona nieskomplikowana. TESKO premiuje w niej:

  • autobus z co najmniej ośmioma fotelami dostępnymi z niskiej podłogi - 10 pkt
  • szkielet wykonany ze stali nierdzewnej - 10 pkt
  • system klimatyzacji z ułatwionym dostępem (tzn. od strony przestrzeni pasażerów pojazdu) do wybranych elementów serwisowych systemu (filtra/osuszacza, zaworu magnetycznego, zaworu serwisowego, zaworu rozprężnego, filtra parownika, bezpieczników instalacji elektr.) - 5 pkt
  • autobus posiadający homologację zgodną z warunkami Regulaminu nr 29 EKG ONZ - 5 pkt

Pozostałe 10% jest do zdobycia za zaoferowanie autobusów, w których osiągnięcie normy Euro 6 jest możliwe dzięki zastosowaniu datków chemicznych.

Jakie autobusy?
Przewoźnika interesują w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 10 - 11 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,1 m. Każdy musi umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom, w tym nie mniej niż 25 na miejscach siedzących. Przynajmniej sześć foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 1-2-2.

Ponadto pojazdy muszą być napędzane silnikami diesla o mocy 220 - 250 kW i pojemności skokowej 9 - 11 l. Jednostka ma spełniać przynajmniej normę Euro 6. Ma ona być zblokowana automatyczną, przynajmniej czterobiegową skrzynią biegów, wobec której spółka nie ma jakichś szczególnych wymagań poza jednym. Przekładnia musi posiadać przynajmniej cztery biegi.

Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz uchylne okna boczne. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazdka z portami USB. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu oraz biletomatu

Czas na SIP. Na wyposażeniu mają się znaleźć diodowe wyświetlacze o standardowej rozdzielczości. Idziemy do środka. Za kabiną kierowcy pojawi się monitor LCD o przekątnej min. 23". Do tego oczywiście nie zabraknie głosowych zapowiedzi oraz systemu GPS. Całością sterował autokomputer z dotykowym interfejsem, jalepiej produkcji Pixela.

Podsumowując...
To już drugie zamówienie w Polsce na "dziesiątki" z dużymi silnikami. W tej chwili tylko dwóch producentów może pochwalić się nimi w swojej ofercie. Pozostaje więc pytanie czy będzie pojedynek czy też. Jedno jest pewne- długa gwarancja podwyższy cenę autobusów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
TESKO Zakopane
wynajem
leasing
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.