TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jakie są hybrydowe Volvo dla Ełku?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 10.12.2019 17:00:49
Jakie są hybrydowe Volvo dla Ełku?

5 grudnia odbył się oficjalny odbiór trzech spośród sześciu zamówionych przez Ełk hybrydowych autobusów miejskich Volvo 7900 Hybrid. Sprawdzamy autobusy w detalach.

5 grudnia odbył się oficjalny odbiór trzech spośród sześciu zamówionych przez Ełk hybrydowych autobusów miejskich Volvo 7900 Hybrid. Niskoemisyjne pojazdy zostały wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo. Sprawdzamy autobusy w detalach.

Nowe Volvo 7900 Hybrid wyjadą na ulice Ełku w najbliższych dniach. W połowie listopada 2019 roku odbyło się ich protokolarne przekazane, a 5 grudnia oficjalny odbiór. Pozostałe trzy autobusy, zgodnie z umową, zostaną dostarczone miastu w 2020 roku. Cały kontrakt opiewa na 11 431 620 PLN brutto. Cena jednostkowa jednego autobusu to 1 549 000 PLN netto.

Spalinowo-elektrycznym Volvo w wersji ełckiej może podróżować 95 pasażerów. 30 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. W większości są to dedykowane dla Volvo fotele Ster 8MV. Osiem siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Volvo zastosowało drzwi firmy Isaf w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji. Posiadają one napęd elektryczny, dzięki czemu za sprawą takiego detalu mają być zauważalne pewne oszczędności w zużyciu oleju napędowego.


Pora przejść do napędu. Jako, że spalinowo-elektryczny Volvo 7900 jest hybrydą równoległą to posiada on dwie mogące niezależnie pracować jednostki napędowe. Najważniejszy jest spalinowy silnik D5K o mocy 176 kW. Obok niego znajdujemy asynchroniczny silnik trakcyjny I-SAM o mocy 120 kW. Obie jednostki zblokowano ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Volvo I-Shift. Dzięki temu mogą być stosowane wspólnie lub osobno. 

Podczas postoju na przystanku oraz rozruchu autobus będzie korzystał z zasilania energią elektryczną, cicho i przy zerowej emisji spalin. Energia generowana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym i następnie wykorzystywana do produkcji energii elektrycznej dla silnika elektrycznego. Ta technologia zmniejsza zużycie paliwa nawet o 39% i emisje szkodliwych dla środowiska substancji aż o 30%. 

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana. Naturalną wentylację zapewnia dziewięć okien uchylnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Pakiet standard krótko mówiąc.

SIP dzieło bydgoskiego Pixela. Autobusy są wyposażone w cztery zewnętrzne wyświetlacze diodowe. W środku podstawowo. Za kabiną zamontowano monitor XID230, który odpowiada za prezentację informacji liniowej. Do tego w standardzie głosowe zapowiedzi przystanków oraz GPS. Całością steruje zespół składający się z autokomputera XC-6 oraz dotykowego panelu PDT10.

Podsumowując...
Eleganckie malowanie, przyzwoite wyposażenie i kilka innych ukłonów w stronę przewoźnika powoduje, że czeka nas debiut w dobrym stylu. Z resztą jak każdy, w którym występuje Volvo. Tym razem miejscem wydarzeń jest Ełk.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Ełk
UM
MZK Ełk
Volvo
hybryda
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.