TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jelcz z milionowym kontraktem
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 06.12.2017 16:59:54 12 komentarzy
Jelcz z milionowym kontraktem; fot. PGZ

Trochę z sentymentu zaglądamy do jelczańskiej fabryki, która dzisiaj - w ramach Polskiej Grupy Zbrojeniowej, otrzymała kontrakt na 66 pojazdów o wartości 70 mln zł.

6 grudnia w Jelczu-Laskowicach podpisano kontrakt na pojazdy bazowe dla przeciwlotniczych systemów rakietowo-artyleryjskich "Pilica". Jelczańskie zakłady wyprodukują 66 pojazdów o wartości 70 mln zł. Prezes Jelcz sp.o.o. Łukasz Dudkowski podkreślił, że dzięki temu kontraktowi wartość tegorocznych zamówień dla jego firmy przekroczyła pół miliarda zł.

"To dla nas honor i duma pracować na rzecz polskiej armii. Dziękuję załodze, bo pierwszy raz od wielu lat wykonaliśmy plan w terminie. Tegoroczne zamówienia, dzięki temu kontraktowi za 70 mln zł, przekraczają pół miliarda złotych" - powiedział Dudkowski.

Zakłady z Jelcza dostarczą dla przeciwlotniczych systemów rakietowo-artyleryjskich "Pilica" 66 pojazdów marki Jelcz 442.32. To flagowy produkt firmy, pojazd specjalny o napędzie 4x4 przystosowany do jazdy w trudnym terenie i transportu m.in. sprzętu specjalistycznego.

Jak podano, system "Pilica" obsługiwany jest przez 11 pojazdów, które transportują jednostki ogniowe, stanowiska dowodzenia oraz inne elementy systemu rakietowo-artyleryjskiego. PSRA "Pilica" służy do zwalczania bezzałogowych systemów powietrznych, śmigłowców, samolotów, rakiet manewrujących. Podstawowe uzbrojenie zestawu to: podwójne działko kalibru 23 mm o dużej szybkostrzelności oraz przeciwlotnicze pociski rakietowe typu GROM/PIORUN.

Wiceprezes Polskiej Grupy Zbrojeniowej Adam Lesiński podkreślił, że kontrakt realizuje zakład z Jelcza, ponieważ załoga dysponuje kompetencjami i doświadczeniem zdobywanym przez wiele lat.

"Najlepszą rekomendacją jest też fakt, ze produkujecie pojazdy na rynek cywilny, na którym też są one konkurencyjne. Dla naszej grupy ważne jest, że w tu w Jelczu w kolejnej lokalizacji odbudowuje się przemysł, fabryki, które były skazywane przez lata na likwidację. Niedawno podpisaliśmy kontrakt dla wojska z Autosanem, teraz kolejny tutaj w Jelczu i pewnie nie ostatni" - powiedział Lesiński.

PSRA "Pilica" jest w całości montowany przez Zakłady Mechaniczne Tarnów, które są głównym integratorem systemu. Podpisany z zakładami z Jelcza kontrakt przewiduje, że 66 pojazdów zostanie dostarczonych do Tarnowa w latach 2018-22.

"Mieliśmy kilka innych ofert, ale zdecydowaliśmy się na pojazdy z Jelcza, bo to bardzo dobra propozycja pod względem merytorycznym. Nie bez znaczenia jest też fakt, że to polski zakład, a dla bezpieczeństwa Polski jest lepiej, gdy współpracują polskie zakłady i Polacy. Myślą nie tylko o zrobieniu dobrego interesu, ale też o pracy dla kraju" - powiedział Henryk Łabędź, prezes firmy z Tarnowa.

Jak podano, konsorcjum PGZ-Pilica powołano w kwietniu 2016 r. w jej skład wchodzą: PGZ, Zakłady Mechaniczne Tarnów, PIT-RADWAR, PCO. (PAP)



Sprawdź też:
PGZ
Jelcz
  • . – 06.12.2017

    Ale niby o jakich pojazdach na rynek cywilny jest mowa?

  • Maciek_150 – 06.12.2017

    To jest portal o nowościach autobusowych. Po kiego w nim artykuł o Jelczu, który tylko ciężarówki produkuje ? Chyba autobusów nie będą już produkować ?

  • solaris150 – 06.12.2017

    Jeszcze tylko Stara reaktywować i będzie komplet ;)

  • zxcvbnm – 06.12.2017

    " Chyba autobusów nie będą już produkować ?"
    "infobus.pl - 16.II.2019 Dziś w Jelczańskiej fabryce autobusów doszło do podpisania umowy z MZA na dostawę 64 nowych autobusów zasilanych gazem LNG. To będzie kolejna seria autobusów zasilanych ciekłym gazem w Warszawie. Przypomnijmy, że Jelcz po reaktywacji, przejął od Autosanu projekt Sancity3, który został zaoferowany niedawno przez PKS Grodzisk Mazowiecki do obsługi kontraktu na 200 brygad Maxi. Niebawem do tego miasta trafią również nowe składy z Pefawagu. EZT EN162 zamówiła spółka SKM Warszawa. Są to kolejne pojazdy z rodziny 7B/8B".

  • !!! – 06.12.2017

    Tylko Solar!!!

  • jpa – 06.12.2017

    Jeden pojazd za ponad 1 mln zł! Nikt tak drogich nie produkuje, to marnowanie publicznych pieniędzy! I jeszcze ta bzdura o bezpieczeństwie produkcji w polskiej firmie. A komponenty i podzespoły (np. Układ napędowy) to skąd? Odpowiem: z importu.

  • Cudu gospodarczego CD – 06.12.2017

    Jeśli dostaną takie zamówienie od cywilnego klienta to będzie sukces, dla sił zbrojnych to zwykła propaganda i jak ktoś wcześniej napisał "marnowanie publicznych pieniędzy"

  • żenua – 07.12.2017

    Redakcja portalu zapomniała dopisać "Artykuł sponsorowany".

  • Uber Alles – 07.12.2017

    Po wypowiedziach dokładnie widać jak zadziałał Niemiecki BOT SPAMOWY mocno wspierany Solarem

  • no tak ba – 07.12.2017

    I TAK MA BYĆ, a nie niemieckie g.wno!

    pozdro dla hejterów, którzy są wspierani przez zachodnie marki!

  • Nemo – 07.12.2017

    a glowne podzespoly z ZF i MTU Friedrichshafen -

  • Magik – 07.12.2017

    Siedział z was ktoś w tym JELCZU ?? Mało miejsca dla kierowcy jak dla mnie zbyt duży tunel środkowy 1m? może mniej troszeczkę porażka.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.