TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jeszcze jeden debiut gazowy w Warszawie. Krótki MAN!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 15.04.2019 16:00:24 4 komentarze
fot. szymon90, phototrans.pl

Kolejny gazowy MAN zadebiutował na warszawskich ulicach. 10 kwietnia MZA wypuściły na linię 154 pierwszego krótkiego NL313 CNG. W porównaniu z jego dłuższymi "braćmi", którzy zadebiutowali dzień wcześniej różni się jednym szczegółem.

Kolejny gazowy MAN zadebiutował na warszawskich ulicach. 10 kwietnia Miejskie Zakłady Autobusowe wypuściły na linię 154 pierwszego krótkiego NL313 CNG. W porównaniu z jego dłuższymi "braćmi", którzy zadebiutowali dzień wcześniej różni się jednym szczegółem.

Krótki "lew" umożliwia podróż 85 pasażerom. Pojazd ma 30 miejsc siedzących. Zastosowano dedykowane dla MAN-a fotele firmy Ster. Z niskiej podłogi dostępnych mamy sześć siedzeń. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji.

W krótkim "lwie" tak jak w przegubowcach zastosowano gazowy silnik typu MAN E2876LUH07. To potężna, bo prawie trzynastolitrowa jednostka, która spełnia normę Euro 6. Ma ona 228 kW mocy i osiąga 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W porównaniu z dłuższymi "lwami" MAN w "dwunastce zastosował skrzynię biegów ZF Ecolife. To sześciobiegowa automatyczna przekładnia typu 6AP1400B.

Warszawski standard
Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia pięć przesuwnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji od Spherosa, monitoringu i gniazd z portami USB. Pasażerowie będą mogli zakupić bilety w automatach, które dopiero zostaną zamontowane.

Skoro jesteśmy w Warszawie to oczywiście nie zapomniano o kierowcach. Mogą oni liczyć na komfortowe warunki pracy. To dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu i dysponuje dwoma niezależnymi wyjściami. To standard, który do stolicy wrócił już ponad dekadę temu. I konieczne warto za każdym razem to chwalić.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest jest mielecki R&G Plus. Gazowy MAN jest wyposażony w cztery wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. Świecą się one na biało. A wnętrze? Tutaj znajdziemy cztery tablice LCD. Zastosowano trzy typu ETM23, na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Z prawej strony, tuż przed drugimi drzwiami mamy monitor typu ETM38, na którym informacja liniowa jest prezentowana w formie "e-koralików". Nie mogło oczywiście zabraknąć GPS i głosowego zapowiadania przystanków. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

W tej chwili każdy autobus, który jest dostarczany do stolicy musi tak naprawdę być "szyty na miarę". W przypadku krótkiego Lion'sa City CNG dla MZA nie mogło być inaczej. Czekamy więc na kolejne dostawy i pełne wdrożenie autobusów. Kontrakt, który dla stołecznego przewoźnika realizuje MAN to największe gazowe zamówienie w historii Polski.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZA Warszawa
MAN
CNG
  • Kacper Kacprz – 15.04.2019

    A w solóweczce padła już skrzynia biegów

  • Andrzej Hofman – 15.04.2019

    Obecnie jeszcze stoi na zakładzie. 😁

  • Mateusz Sikorzyński – 15.04.2019

    Też te autobusy są takie, że muszą pomyśleć jak chcą ruszyć i myślą jak chcą drzwi zamknąć drzwi czy wszystko od razu?

  • czeslaw2 – 15.04.2019

    Co się dziwić - wszak to marne auto niemieckie.

  • czeslaw22 – 15.04.2019

    Nic nie padło - wszak to świetnie auto niemieckie.

  • Michał Kamiński – 16.04.2019

    Wozy super, jechałem i krótkim i przegubem. Tyle tylko że solówka jeździ na 6 biegowym ZF, a ciężki przegubowiec męczy się na 4 biegach z Voith. Może tak Voith by się wreszcie obudził i skonstruował skrzynię z 5 lub 6 biegami. A MZA powinno teraz zażądać od producenta zamiany skrzyń biegów póki wozy są jeszcze w produkcji.

  • czeslaw2 – 20.04.2019

    @czeslaw22: słońce przyświeciło aż za bardzo jak widać po spamie.

  • czeslaw22 – 23.04.2019

    @czeslaw2: słońce przyświeciło aż za bardzo jak widać po twoim spamie.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.