TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Autobusowy debiut Lohr Polska [TRANSMISJA]
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.05.2019 19:00:43 1 komentarz
Jutro debiut Lohr Polska z autobusem Cristal [TRANSMISJA]

Po marcowym falstarcie, firma Lohr przeniosła debiut swojego elektrobusu na 16 maja, czyli jutro. Miejsce debiutu to samo: Białystok.

16 maja, na terenie Białostockiego Parku Naukowo- Technologicznego odbędzie się prezentacja połączona z konferencją prasową w pełni elektrycznego autobusu marki "Cristal" projektu i produkcji francuskiej firmy LOHR Industrie z siedzibą w Hangenbieten, we  Francji.

Będziemy transmitować to wydarzenie na naszej stronie na Facebooku - od godziny 14:30.

Przypomnijmy, że autobus elektryczny Lohr Cristal działa w dwóch trybach:

  • indywidualnym (nazwijmy to roboczo trybem samochodowym dla kierowców posiadających prawo jazdy kat. B z max. pojemnością 5 osób (łącznie z kierowcą) i prędkością maksymalną 70 km/h);

  • autobusowym (czyli pełni funkcję transport publicznego).

Poniżej nasza transmisja z tego wydarzenia:



Cristal jako autobus

Podstawowe wymiary pojazdu to:

Długość 3,97 m

Szerokość - 2,62 m

Wysokość - 1,87 m

Zasięg: 120 km.

Promień skrętu - 7,6-8 m

To generalnie parametry samochodu osobowego, ale w zestawie daje to całkiem już ciekawe parametry i zdaniem producenta Cristal może być uzupełnieniem form transportu masowego, zapewniając obsługę na ostatnich odcinkach podróży pasażerów. Oto charakterystyka pojazdu w wersji "autobus":

  • System umożliwia łączenie poszczególnych kabin - od dwóch do czterech - wówczas kierowca jest tylko w pierwszym pojeździe, a pasażerowie nie mają dostępu do kokpitu;

  • Pojemność pasażerska zestawu Cristal Standard waha się od 64 do 82 osób (!);

  • Kierowca musi mieć prawo jazdy kat. D;

  • System umożliwia elastyczne planowanie tras;

  • Prędkość max. w tym trybie to 40 km/h;

Elastyczna innowacja

Dzięki tym dwóm trybom, pojazdy mogą być wykorzystywane w najbardziej optymalny sposób. To oznacza, że w szczycie komunikacyjnym mogą działać w opcji "transport publiczny", a poza szczytem - w trybie "jazda indywidualna". To spora innowacja, a do tego system obsługiwany jest cały czas przez tego samego operatora. Dodatkowo w trybie autobusowym stacje mogą być zmieniane po każdym kursie w zależności od zapotrzebowania. Ciekawe. Zobaczcie, jak to działa na filmie:




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
Lohr
  • citaro – 16.05.2019

    5 miejsc w jednym "wagoniku" a w czterech już 82?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.