Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jutro debiut Autosanów Michalczewskiego w Radomiu

infobus
31.07.2018 16:00
0 Komentarzy

Jutro, 1 sierpnia firma Michalczewski zaczynaobsługę kolejnego, niespełna dziesięcioletniego kontraktu przewozowego wRadomiu. Cztery Autosany SanCity 12LF wyjadą jutro na linię nr 2. Sprawdzamyjakie są pierwsze miejskie „bociany” dla Radomia.

Przypomnijmy, że Michalczewski przez kolejnelata będzie operatorem radomskich linii 1, 2, 5, 6 i 26. To efekt podpisanej wubiegłym roku umowy z Miejskim Zarządem Dróg i Komunikacji na niespełnadziesięcioletnią obsługę tych połączeń. Początkowo spółka będzie inkasowała5,19 zł/wzkm netto za swoje przewozy. Do obsługi kontraktu radomska firma wybrałapojazdy produkcji Autosana. W grudniu ubiegłego podpisano umowę z producentem „bocianów”na dostawę 28 egzemplarzy SanCity 12LF. Pierwsze pięć sztuk dotarło już doradomskiej bazy Michalczewskiego. Jutro cztery z nich zadebiutują na linii nr2. Czas więc przyjrzeć się im bliżej.

Każdy SanCity 12LF w wersji radomskiej umożliwia podróż 106pasażerom, w tym 26 na fotelach typu Kiel Ideo. Na życzenie firmy Michalczewski siedzenia obito tapicerką, którą znamy już z jej wrocławskich MAN-ów iSolarisów Alpino. Z niskiej podłogi jest dostępnych dziewięć siedzeń. Niestety wśródnich jest jeden półtorak, który zlokalizowano przy trzecich drzwiach. Naszymzdaniem to nienajlepszy pomysł i kolejny raz na to zwracamy uwagę.

Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych autobusów jestmożliwe dzięki trzem drzwiom w układzie 2-2-2. Autosan wykorzystał drzwi firmyRawag z Rawicza z napędami BODE. Dosyć dobrym pomysłem jest zastosowaniedzwonka, którego brzmienie znamy m.in. z pojazdów krakowskiego MPK czylubelskich Autosanów. Kolejnym nowym rozwiązaniem w radomskich autobusach sąporęcze. Michalczewski postawił na wykonane ze stali nierdzewnej, któredodatkowo wyposażono w diodowe podświetlenie. Daje to naprawdę zadowalającyefekt.

Pora zajrzeć w serce radomskich „bocianów”. Jest nimsilnik Cummins ISB6.7E6 280B. To niespełna siedmiolitrowa jednostka napędowa omocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Została ona zblokowana zautomatyczną skrzynią biegów Voith D854.6 Diwa 6. Przekładnia jestustawiona na tryb Eco. Wbrew mylącej nazwie zapewnia całkiem niezłe i przedewszystkim płynne przyspieszenie oraz zmianę biegów. Układ jezdny jest oparty naosiach ZF. Przednia to zależna typu RL82A. Jako napędową wykorzystano wolnyportalowy most AV133/80.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatuSpheros Aerosphere o mocy chłodniczej 25 kW. Naturalną wentylację zapewnia sześćokien przesuwnych, wentylatory dachowe oraz dwa sterowane elektrycznieszyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring firmy GenesisMobo. Pasażerowiemają dostęp do dwóch gniazd z portami USB.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest mielecki R&GPlus. Część to urządzenia kupione przez firmę Michalczewski. Większość jednakzostała przewoźnikowi udostępniona przez MZDiK. Każdy z “bocianów” jestwyposażony w trzy diodowe wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. Aco wewnątrz? Tutaj znajdziemy dwie tablice. Za kabiną kierowcy mamy monitor LCDETM23. Z kolei przed drugimi drzwiami znajdziemy LED typu ETL416120. Do tegooczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz systemu GPS. Całościąsteruje autokomputer SRG3100P.

Radomskie Autosany prezentują się dosyć przyzwoicie. Dobrzedobrana kolorystyka wnętrza, wygodne fotele Kiel, nowość w postaci diodowo podświetlanych poręczy, atakże niżej zamontowany boczny wyświetlacz powoduje, że autobusy należy ocenić mimo wszystko pozytywnie. Michalczewski dobrze się przygotował do kolejnego kontraktukomunikacyjnego w swoim rodzimym mieście.

Kolejne Autosany powinny zostać włączone do ruchu w dwóchtranszach. Od 11 sierpnia zaplanowano wprowadzenie je na linie 1, 6 i 26. Całypakiet ma zostać objęty 21 sierpnia, kiedy to do obsługi zostanie włączonalinia nr 5.

Komentarze