TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kalisz na kolejnych zakupach. 4 diesle + 5 hybryd
InfoBus.pl - Opublikowano: 10.03.2017 11:35:14 7 komentarzy
Kalisz na kolejnych zakupach. 4 diesle + 5 hybryd

10 marca 2017 r. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Kaliszu ogłosił dwa przetargi na zakup łącznie 9 szt. miejskich autobusów. W odróżnieniu od tegorocznego kontraktu na 10 szt. pojazdów, tym razem kasę wykłada Unia.

To jednocześnie debiut spółki MZDiK na autobusowej scenie, co wynika z tego, że to właśnie ona jest głównym beneficjentem unijnego projektu pt. "Rozwój niskoemisyjnego systemu komunikacji publicznej Miasta Kalisza wraz z modernizacją oświetlenia ulicznego zwiększającą jego energooszczędność" dofinansowanego z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.

Nie mamy jeszcze SIWZ-u obu postępowań, także teraz tylko pobieżnie zobaczmy, co tym razem chce kupić Kalisz:

  • Pierwszy przetarg dt. dostawy 5 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MAXI o napędzie hybrydowym spełniającym normę Euro 6,. Termin realizacji tego zamówienia został wyznaczony na dzień 23.11.2017.

  • Drugi przetarg dt. zakupu 4 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MAXI z silnikami diesla Euro 6. Termin realizacji jest identyczny jak powyżej ? to 23.11.2017.

Dodatkowo Kalisz wymaga, aby nadwozia pojazdów należały do najnowsza generacji dostępnej u danego producenta. Dodatkowo oferenci muszą wykazać się środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości min. 3 000 000 PLN, a w zakresie doświadczenia ? pokazać referencje z minimum jednej dostawy obejmującej min. 3 szt. autobusów oferowanej marki. Ponadto MZDiK chce, aby wykonawca przeszkolił ? w ramach obu przetargów - 5 osób z zaplecza technicznego oraz 2 kierowców na każdy dostarczony autobus w zakresie prawidłowej obsługi pojazdu.

Kaliskie kryteria

Zastosowane w Kaliszu kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty są następujące:

  •  Cena. Waga 60%

  •  Właściwości techniczno ? eksploatacyjne. Waga 33%

  •  Termin dostawy. Waga 4%

  •  Okres rękojmi za wady i gwarancji jakości. Waga 3%

O tym, czy któryś z producentów przeszkodzi Solarisowi w zdobyciu kolejnego kaliskiego zwycięstwa dowiemy się o 21 kwietnia 2017 r., kiedy wyznaczono otwarcie ofert w obu postępowaniach.

Wcześniejsze zakupy

W czerwcu na ulicach Kalisza pojawi się dziesięć Nowych Urbino 12. To efekt lutego rozstrzygnięcia ostatniego przetargu KLA Kalisz, gdzie tylko Solaris złożył swoją ofertę. Mimo , że przekroczyła ona budżet, przewoźnik postanowił dołożyć do zakupu i nie narażać się na kolejny przetarg.

Przypomnijmy, że na zakup 10 szt. autobusów w formie 10-letniego leasingu operacyjnego KLA wyasygnowały kwotę 13026 930,00 PLN brutto. Oferta Solarisa i PKO Leasing SA opiewała na kwotę 14 576 369,98 PLN brutto. Różnica wyniosła prawie 1,5 miliona złotych. Niemało. Jednak kaliska spółka postanowiła rozstrzygnąć przetarg i 2 lutego uznała ofertę konsorcjum za najkorzystniejszą.

Jak powiedział lokalnej prasie Mariusz Wdowczyk, prezes KLA:

-"Ruszają zamówienia w oparciu o środki unijne, samo nasze wielkopolskie WRPO to 9 samorządów, które dostały wsparcie na zakup autobusów. W Polsce będzie takich projektów realizowanych prawie 200, więc tych zamówień będzie dużo. Jak producenci będą mieli dużo zamówień to wzrosną ceny. Dlatego postawiliśmy zakupić teraz te autobusy." Czerwcowa dostawa 10 najnowszych Solarisów Urbino zastąpi 10 pojazdów w najgorszym stanie, którymi dysponuje KLA. W sumie wymiany wymaga 30 pojazdów. Te jednak nie znikną a będą służyły jako baza części wymiennych dla innych autobusów.

Zgodnie z umową nowe pojazdy do Kalisza przyjadą najpóźniej 21 czerwca.

-"To będą pojazdy dedykowane do obsługi miejskiej Kalisza ? podkreśla Mariusz Wdowczyk. - Zakupimy tradycyjne, dwunastometrowe autobusy z najnowocześniejszymi i ekologicznymi silnikami diesla. Wszystkie samochody będą wyposażone w pełną klimatyzację oraz szereg udogodnień, których do tej pory nie było. W każdym z tych autobusów w komfortowych warunkach zmieści się co najmniej osiemdziesięciu pasażerów.

Unijny projekt

Przypomnijmy, że zakup dziewięciu autobusów niskoemisyjnych to fragment szerszego unijnego projektu, gdzie m.in. przewidziano budowę węzła przesiadkowego przy ul. Majkowskiej oraz modernizację oświetlenia ulicznego. Całkowity budżet wynosi 20 mln zł.

-"Celem projektu jest dążenie do poprawy jakości powietrza w Kaliszu poprzez rozwój niskoemisyjnego systemu transportu publicznego. Podejmowane działania mają uświadomić mieszkańcom, że aby komfortowo i bezpiecznie podróżować po Kaliszu, nie trzeba poruszać się samochodem osobowym. Projekt ma prowadzić do wzrostu znaczenia ruchu rowerowego i pieszego, a w konsekwencji do obniżenia emisji zanieczyszczeń powietrza" - powiedział prezydent Kalisza, Grzegorz Sapiński.

Przy ul. Majkowskiej powstanie węzeł przesiadkowy. Będzie się on składać z miejsc postojowych dla autobusów i parkingu Park&Ride, wyposażonego w samoobsługową stację naprawy rowerów, dwóch zatok przystankowych z wiatami, automatu biletowego i tablicy LED z informacją pasażerską.

Na osiedlach Majków, Chmielnik i Dobrzec zmodernizowane zostanie oświetlenie uliczne poprzez zamontowanie 994 energooszczędnych lamp LED.


Sprawdź też:
KLA Kalisz
tabor
przetarg
unia
  • Ostrowiak – 10.03.2017

    No ładnie. Czyli Kalisz w tym roku 20 nowych autobusów, a my 7. Zawsze w tyle za Kaliszem.

  • Kamil – 10.03.2017

    Kalisz się dodatkowo szykuje na 10 nowych autobusów w 2018 roku i potem jeszcze 5 mini busów. 34 nowe pojazdy. Nieźle!

  • Kierowca – 10.03.2017

    Miasto też przymierza się do zakupu autobusów elektrycznych. Łącznie będzie ponad 40 nowych aut do końca 2018 roku ;))

  • toran – 10.03.2017

    A prezes jest tam zaledwie rok ! Brawo Kalisz. Naprawdę pozazdrościć.

  • Witt – 11.03.2017

    W tym roku 19 fabrycznie nowych autobusów, a w przyszłym przynajmniej 15. Brawo, brawo!!!!

  • Strażak Sam – 14.03.2017

    Już jest SIWZ

  • Wow – 14.03.2017

    Szok ! Szok ! Szok ! Czyżby wielkopolskie miasto bez Solarisa ?

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.