Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kampania 2018: Autobusowy front w Gdańsku

infobus
29.10.2018 11:00
0 Komentarzy

Wszystkie kursy zlecone nam przez ZTM są wykonywane planowo,nie ma problemów z obsadzeniem brygad – odpowiedziała spółka Gdańskie Autobusyi Tramwaje na krytykę, którą pod jej adresem wygłosił kandydat ZjednoczonejPrawicy na prezydenta Gdańska Kacper Płażyński.

Na konferencji prasowej zorganizowanej w środę – 24 października- Płażyński krytykował miejską spółkę organizującą transport zbiorowy –Gdańskie Autobusy i Tramwaje (GAiT) za „przerost biurokracji” i”fatalne zarządzanie”. Mówił, że „od początku roku z GAiT zwolniłosię kilkudziesięciu kierowców autobusów i nie jest łatwo ich zastąpić”. Dodał,że w Gdańsku „nie ma komu jeździć autobusami i tramwajami”, a „to powoduje, żemy się spóźniamy do szkoły, pracy, na randki”. Jego zdaniem „warunki pracy ipłacy w spółce GAiT musi się radykalnie poprawić”.

W odpowiedzi na krytykę Płażyńskiego rzecznik prasowa GAiTAlicja Mongird przysłała PAP oświadczenie, w którym napisała m.in.: „Odnoszącsię do zarzutu dotyczącego braku kierowców: od początku roku do połowypaździernika w spółce GAiT zostało zatrudnionych 60 kierowców. W tym samymczasie z pracy odeszło 50 osób – z czego 12 to przejścia na emeryturę”.

Dodała, że „największa liczba zatrudnionych osób pochodzi zorganizowanych i finansowanych przez GAiT kursów”. „Oznacza to, że cena kursuna kategorię D była barierą wejścia do tego zawodu. Barierę tęzidentyfikowaliśmy i zlikwidowaliśmy, by pozyskać pracowników” – podkreśliła.

Zaznaczyła też, że „wszystkie kursy zlecone nam przez ZTM(Zakład Transportu Miejskiego zarządza system gdańskiej komunikacji) sąwykonywane planowo, nie ma problemów z obsadzeniem brygad”. „Ponadto w tejchwili mamy około 60 podań chętnych do udziału w kursach. Na samych kursachjest kilkadziesiąt osób z czego kilkanaście czeka na egzaminy uprawniające dowykonywania zawodu. Czyli chętnych do pracy w GAiT na razie jest więcej niżpotrzebujemy” – poinformowała Mongird.

Płażyński na porannej konferencji przywoływał wynikizlecanych przez samorząd badań. „Co siedem lat miasto Gdańska zleca raporty nt.wykorzystania sposobów mobilności w mieście Gdańsku. Na przestrzeni lat 2009-16z tego raportu wynika, że o sześć procent spadł współczynnik korzystania ztransportu zbiorowego w Gdańsku” – podkreślił.

Jego zdaniem, w innych miastach w Polsce tendencja jestodwrotna tzn. przybywa osób korzystających z transportu publicznego. „Towynika z tego, że nie ma w Gdańsku komu jeździć autobusami i tramwajami. Odpoczątku roku z miejskiej spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje (GAiT) zwolniłosię kilkudziesięciu kierowców autobusów i nie jest łatwo ich zastąpić. GdańskieAutobusy i Tramwaje tłumaczą się, że jest trudna sytuacja na rynku. Ci ludziejednak nie znikają, ale zatrudniają się w konkurencji, gdzie są lepsze warunkipracy, płacy i normalna atmosfera” – uważa Płażyński.

-„Obiecuję, że transport publiczny podczas mojejkadencji, to będzie jedna z kluczowych spraw, która zostanie w Gdańskunaprawiona. I zostanie naprawiona tak, że znowu ludzie zaczną się przesiadać zsamochodów do autobusów, tramwajów i wszystkich będzie nam się w Gdańsku żyłowygodniej i bardziej komfortowo” – deklarował polityk PiS. (PAP)

Komentarze