TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kampania 2018: JAKIE autobusy dla Warszawy? CNG!
- Opublikowano: 19.05.2018 11:00:28 1 komentarz
Kampania 2018: Warszawa tylko z gazowymi autobusami

Patryk Jaki - kandydat PIS na prezydenta Warszawy - zapowiedział wymianę całej miejskiej floty na nowe autobusy CNG. Koszt: 1,5 mld zł w ciągu 7 lat.

Kandydat Zjednoczonej Prawicy na prezydenta Warszawy Patryk Jaki zapowiedział, że do 2025 roku wymieni miejską flotę autobusową na pojazdy niskoemisyjne. Przypomnijmy, że aktualnie warszawski tabor autobusowy jest jednym z najmłodszych w Polsce.

Patryk Jaki zadeklarował w piątek, 18 maja, na konferencji prasowej - zorganizowanej przed zajezdnią autobusową przy Ostrobramskiej, gdzie tankowane są autobusy MZA zasilane gazem ziemnym., że razem z pełnomocnikiem premiera ds. programu "Czyste powietrze" Piotrem Woźnym, będzie "bezwzględnie i z całą stanowczością walczył o czyste powietrze w Warszawie i w Polsce".

Kandydat na prezydenta stolicy przytoczył dane, z których wynika, że w przeciągu roku, autobusy warszawskie pokonują 100 mln kilometrów, spalając 40 mln litrów oleju napędowego. Podkreślił, że jest to gigantyczny problem dla jakości powietrza w Warszawie.

Zalety CNG

-"Chciałbym podjąć zobowiązanie, że do 2025 roku wymienimy cały tabor autobusowy w Warszawie na autobusy, które będą zasilane systemem CNG, tzn. sprężonym gazem ziemnym". Zwrócił uwagę, że w porównaniu do tradycyjnych autobusów, takie pojazdy wydzielają o 80 proc. mniej tlenku azotu i o ok. 90 proc. mniej pyłów PM, które mają duży wpływ na powstawanie smogu.

Jaki przypomniał, że rząd przyjął ustawę, która zapewnia dopłaty do takiego transportu.

-"W związku z tym, że akcyza na tego typu zasilanie będzie mniejsza, to koszty eksploatacji tego typu transportu będą o 30 proc. mniejsze niż tradycyjnego i to da oszczędności, które pozwolą na zakup nowego taboru" - powiedział.

Jaki pytany, ile kosztowałaby wymiana floty autobusów na niskoemisyjne, poinformował, że jeden autobus na gaz ziemny kosztuje około miliona złotych.

-"Jeżeli autobusów do wymiany jest ok. półtora tysiąca, to łatwo policzyć, że będzie to ok. 1,5 mld zł" - wyliczał.

Wsparcie rządu

Woźny powiedział z kolei, że bardzo go cieszy, iż kwestia jakości powietrza stała się tak istotnym tematem i że można bardzo konkretnie rozmawiać o tym, w jaki sposób działania samorządów powinny wspierać działania realizowane przez rząd.

Jaki zadeklarował, że - jeśli zostanie prezydentem stolicy - to środki w budżecie stolicy na walkę ze smogiem - będą wykorzystane efektywniej, "z pewnym pomysłem i we współpracy z rządem".(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CNG
MZA Warszawa
  • Sebastian Romańczuk – 19.05.2018

    SOCJALISTA

  • Sebastian Rożentalski – 19.05.2018

    To tylko gadanie przed wyborami.

  • Maciej Wojciechowski – 19.05.2018

    Wymieniać autobusy, gdzie średnia wieku jest grubo poniżej 8 lat, to trzeba mieć mózg zlasowany. 😂

  • Kuba Brunka – 19.05.2018

    Tak się podoba, że Jaki strzela sobie w stopę tak samo jak Sasin jawnymi kłamstwami

  • Krzysztof Trzyś – 19.05.2018

    Kiełbasa wyborcza

  • Bartosz Bieczysko – 19.05.2018

    A ciemny lud uwierzy w obietnice xD

  • Jacek Majewski – 19.05.2018

    Nik Ci nigdy tyle nie da ile ja ci obiecam.

  • Jacek Majewski – 19.05.2018

    Szkoda ze nie ma nic o rowerach

  • Dariusz Partyka – 19.05.2018

    Niech zrobi koalicj z Korwinem, ten z kolei chce likwidować tramwaje xD

  • Lukasz Przezdziecki – 19.05.2018

    Plus podatki 10k więcej rocznie dla osób zarabiających więcej niż 2k netto miesięcznie 🙂

  • Robert Siwek – 19.05.2018

    Byle jaki plan

  • Magdalena Bee – 19.05.2018

    Niech spada

  • Gib Gibon – 20.05.2018

    JAKI plan??

  • Tomasz Pietras – 20.05.2018

    Czy Oni wiedza, ile to by kosztowało? ;)

  • Mateusz Niczypor – 20.05.2018

    JAKIa realizacja? Jaki nijaki ten plan xD jako tako to widzę :D

  • farafiu01 – 20.05.2018

    Poziom opat... i nie urośnie... A plan Jakiego na 100% autobusów na gaz jest bardziej realny niżeli tysiące elektryków z NCBiR. Dodatkowo mając na uwadze cenę pojazdów na CNG ostatnich przetargów, tak duże zamówienie wyszłoby bardzo korzystnie.

  • Andrzej Monikowski – 21.05.2018

    Warszawa powinna postawic na autobusy elektryczne. Nie dość, że rozwiązanie tańsze w eksploatacji, to jeszcze bardziej ekologiczne. Dwa główne problemy Stolicy załatwione. Trzeba iść tym torem.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.