TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kędzierzyn-Koźle wybrał. Hybryda od Volvo, diesle od Solarisa
INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.07.2018 16:15:58
fot. MZK Kędzierzyn-Koźle

Półtora miesiąca Urząd Miasta w Kędzierzynie-Koźlu analizował oferty w dwuczęściowym przetargu na dostawę 4 autobusów klasy MAXI. Dziś, 9 lipca zapadło rozstrzygnięcie.

Półtora miesiąca Urząd Miasta w Kędzierzynie-Koźlu analizował oferty w dwuczęściowym przetargu na dostawę 4 autobusów klasy MAXI. Dziś, 9 lipca zapadło rozstrzygnięcie. Miasto kupi pojazdy spalinowe od Solarisa, a jedną hybrydę od Volvo.

Przypomnijmy, że przetarg ogłoszono w końcówce marca. Postępowanie zostało podzielone na dwa zadania. Przedmiotem pierwszego jest zakup i dostawa 3 sztuk autobusów klasy MAXI o długości ok. 12 m z napędem spalinowym.W drugiej części miasto wyłoni dostawcę jednego pojazdu z napędem hybrydowy. Muszą to być fabrycznie nowe, jednoczłonowe i pełni niskopodłogowe, konstrukcje przeznaczone do użytku w komunikacji miejskiej. Szczegółowo wymagania miasta wobec nabytków opisaliśmy tutaj.

Autobusy mają zostać przekazane miastu w ciągu 365 dni od podpisania umowy. Rok na ich dostawę to bardzo rozsądny termin i 21 maja okazało się, że nie było problemów z pozyskaniem ofert.

Na autobusowe zakupy Kędzierzyn-Koźle miał przygotowane 5 160 000 PLN brutto. Na zakup trzech spalinowych solówek przeznaczono 3 458 823,53 PLN brutto (wycena jednostkowa 937 350,55 PLN netto). Z kolei na jedną hybrydę zaplanowano nie więcej niż 1 701 176,47 PLN brutto (1 383 070,30 PLN netto). Od początku wyglądało na to, że miasto bez problemu doprowadzi do zawarcia umów w pierwszym podejściu.

Jedyną ofertę w zadaniu na dostawę autobusów spalinowych przedstawił Solaris. Jego propozycja opiewała na 3 208 455 PLN brutto. Jeden Nowy Urbino 12, zapewne z kompletem downsizigowym został wyceniony na 869 500 PLN netto. To pozwoli na oszczędności, które będzie można "przerzucić" na zadanie hybrydowe.

Obie oferty, które wpłynęły w tym ostatnim nieznacznie przewyższały szacunki miasta. Tańsze okazało się Volvo, które było gotowe dostarczyć jednego 7900 hybrid za 1 757 670 PLN brutto (1 429 000 PLN netto). Solaris był nieznacznie droższy od szwedzkiego konkurenta. Za spalinowo-elektrycznego Nowego Urbino 12 chciał zainkasować 1 777 350 PLN brutto (1 445 000 PLN netto).

Dziś poznaliśmy rozstrzygnięcie przetargu. W pierwszej części było ono formalnością. Miasto przystało na ofertę Solarisa. Dzięki uzyskanym w ten sposób oszczędnościom możliwy był także wybór dostawcy hybryd. Magistrat za lepszą uznał ofertę Volvo. Jej atutami była cena a także ocena techniczna. Dzięki temu szwedzki producent uzyskał komplet punktów i pokonał Solarisa 100 : 94,34 pkt.

Pozostaje zatem już czekać na ostatnią formalność, czyli podpisanie umów. Kędzierzyn-Koźle czeka podwójny debiut. W mieście pojawią się pierwsze autobusy z rodziny Nowego Urbino. Z kolei Volvo zadebiutuje ze swoimi hybrydami w kolejnym polskim mieście.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Kędzierzyn-Koźle
UM
MZK Kędzierzyn-Koźle
Solaris
Volvo
hybryda
  • TransInfo.pl – 09.07.2018

    Mama za kółkiem autobusu, co lepsze ;) ?

  • Szymon Maksimczuk – 09.07.2018

    MZK KK ma jednego 8900, więc to nie debiut marki ;)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.