Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kielce bez buspasowego strajku kierowców MPK

infobus
24.01.2020 15:00
0 Komentarzy

Związki zawodowe Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Kielcach wstrzymały decyzję o zaostrzeniu trwającego od kilku miesięcy protestu. Wcześniej związkowcy planowali, że w piątek w godzinach szczytu autobusy będą omijały ulicę Olszewskiego.

-„Zawieszamy protest, nie ze względu na działania miasta, a policję, która stanęła na wysokości zadania i sytuacja na buspasach się poprawiła. Pasy dla autobusów zostały odblokowane potężnym nakładem sił policji. Jednak naszym zdaniem są to działania tylko doraźne” – powiedział w piątek PAP Bogdan Latosiński, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Transportu Publicznego w MPK.

Plan był taki

Pierwotnie, w ramach planowanego wcześniej zaostrzenia akcji protestacyjnej, w piątek pomiędzy 14.00 a 16.00 autobusy linii 112, 110 i 54 miały omijać ulicę Olszewskiego. Latosiński zaznaczył, że jeśli miasto nie podejmie „konkretnych rozwiązań systemowych”, to autobusy nie wyjadą na tę ulicę 14 lutego.

„Oczekujemy konkretnych działań. Wiele rozwiązań usprawniających ruch na buspasach funkcjonuje w innych miastach; to np. oddzielenie buspasów tak, aby nie wjeżdżali na nie inni kierowcy. Jeśli w najbliższym czasie ze strony organizatorów transportu nie będzie żadnych reakcji, to autobusy nie wjadą w Olszewskiego 14 lutego. Akcja zostanie także poszerzona o kolejne linie. Na tydzień przed naszym protestem uprzedzimy o nim pasażerów. O szczegółach powiemy 7 lutego” – stwierdził Latosiński.

Konflikt między związkiem zawodowym w MPK a miastem trwa od lipca zeszłego roku. Związkowcy wysłali wówczas listę postulatów do ratusza. Zabiegali między innymi o to, aby zmiany w rozkładach jazdy przygotowywane przez Zarząd Transportu Miejskiego były konsultowane z przewoźnikiem. Oczekiwali także toalet dla kierowców na wybranych pętlach autobusowych oraz utworzenia miejskiego zespołu ds. komunikacji publicznej z udziałem przedstawicieli przewoźnika. (PAP)

Komentarze