TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kieleckie problemy hybryd Solarisa
- Opublikowano: 06.03.2018 14:00:22 4 komentarze
Kieleckie problemy hybryd Solarisa

Coś ostatnio kielecka komunikacja nie ma szczęścia. Po mocno przeciągniętym przetargu na obsługę linii miejskich, teraz nowo zakupione pojazdy odmawiają współpracy.

Część z zakupionych ostatnio przez miasto autobusów hybrydowych, zamiast jeździć po kieleckich ulicach, stoi w zajezdni - przyczyną są problemy techniczne. -"Staramy się jak najszybciej ustalić przyczynę awarii" – zapewniali na konferencji prasowej przedstawiciele producenta.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Kielcach użytkuje od 1 lutego 25 autobusów hybrydowych zakupionych przez miasto w ramach projektu "Rozwój infrastruktury transportu publicznego w Kielcach".

-"Problem dotyczy autobusów 18-metrowych, tzw. przegubowców. Z 10 zakupionych takich pojazdów awarie wystąpiły w ośmiu. W dwóch wymieniono już tzw. inwertery, następnych sześć stoi w zajezdni – powiedziała na poniedziałkowej konferencji prasowej prezes MPK w Kielcach Elżbieta Śreniawska. Dodała, że problemy techniczne pojawiły się w autobusach podczas intensywnych opadów śniegu i niskich temperatur.

Hybrydowe zaskoczenie

Przedstawiciele producenta są zaskoczeni całą sytuacją. -"Nie mieliśmy do tej pory przypadku, aby na 10 dostarczonych autobusów usterka wystąpiła aż w ośmiu. Podobne autobusy jeżdżą np. w Krakowie i nie mamy z nimi żadnych problemów. Wspólnie z dostawcą napędu hybrydowego analizujemy przyczynę awarii i postaramy się ją jak najszybciej usunąć" – zapewnił Krzysztof Musiał, dyr. sprzedaży Solaris Bus&Coach.SA.

Problem dotyczy urządzenia o nazwie inwerter (element napędu hybrydowego, który łączy napięcia wysokie i niskie), do którego dostała się woda. "W tej chwili analizujemy, jak do tego doszło. Nie mamy jeszcze całkowitej pewności, ale podejrzewamy, że błąd nastąpił podczas etapu produkcji" – zaznaczył Musiał, który dodał, że wadliwe inwertery zostaną jak najszybciej wymienione.

-"W dwóch autobusach zrobimy to jeszcze w tym tygodniu, a w pozostałych do końca marca. W związku z zaistniałą sytuacją przedłużymy gwarancję na wszystkie autobusy, które miały okres przestoju" – zapowiedział.

Dyrektorka kieleckiego MPK zapewniła, że awarie autobusów nie wpłynęły na funkcjonowanie miejskiej komunikacji. Na linie, na których miały jeździć pojazdy hybrydowe skierowano tabor zastępczy.

Jak podaje miasto na swojej stronie: -"Z deklaracji producenta autobusów, firmy Solaris, wynika, że usterki powinny zostać usunięte jeszcze w miesiącu marcu lub najpóźniej na początku kwietnia. Wszystko zależy od logistyki i dostarczenia sprawnych inwerterów ze Stanów Zjednoczonych AP. Jednocześnie pasażerowie w żaden sposób nie odczują braku tych pojazdów, bowiem MPK będzie realizował przewóz taborem należącym do spółki.

Jednocześnie w związku z zaistniałą sytuacją i zapisami w umowie kupna "Solarisów", ZTM będzie wnioskował do producenta o przedłużenie gwarancji o czas niesprawności pojazdów."

Unijne wsparcie

Koszt zakupu pojazdów (56 mln zł) został sfinansowany w 85 proc. ze środków unijnych w ramach projektu "Rozwój infrastruktury transportu publicznego w Kielcach". Oprócz zakupu autobusów, zakłada on zainstalowanie 30 nowych tablic informacyjnych na przystankach oraz rozbudowę ulic Wapiennikowej i Cmentarnej.

Niedawno Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach podpisał z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacji nową 10-letnią umowę o wartości ponad 600 mln zł na świadczenie usług komunikacyjnych w Kielcach i dziewięciu ościennych gminach. Tabor autobusowy MPK liczy 193 pojazdy; kielecka spółka jest właścicielem 128. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hybryda
MPK Kielce
Solaris
  • Jakub Jan Cieszyński – 06.03.2018

    no, solarisowcy, dalej grozicie ludziom w prywatnych wiadomościach za mówienie prawdy o tym produkcie autobusopodobnym?

  • Michał Skrzecz – 06.03.2018

    no a za to nie grzeszysz intelegencja istota czlekopodobna, tylek cie uwiera na marke ale nie masz zadnych argumentow aby poprzec swoja teze, ale skoro jest malorozumny, to nic wiecej nie mozna od ciebie oczekiwac

  • Lukas Watosky – 06.03.2018

    Niechcieli Michalczewskiego, to teraz mają ;-)

  • Jerzy Gicala – 06.03.2018

    Tylko że w Krakowie jeżdżą hybrydy III-generacji

  • Jakub Jan Cieszyński – 06.03.2018

    lepiej powiedzcie dlaczego nie produkujecie już turystycznych ;) byście w rok zbankrutowali na normalnym rynku,a tak to kasa państwowa/unijna, to jakoś idzie ;)

  • Dawid Dziuba – 06.03.2018

    . . . . . Ale przecież i tak każdy wie że to jest tani wyrób autobusopodobny :v

  • Jakub Jan Cieszyński – 06.03.2018

    Ciekawy ten PR ma Awaris polegający na wyzywaniu innych. Mam jeszcze pytanie, czy produkty którymi tak się chwalicie, które wysyłacie za granicę są tej samej jakości jak te na Polskę?

  • mechanik – 06.03.2018

    Trzy warianty. Zalew niezbyt lotnych osobników z problemami, płatnych trolli, albo jedno połączone z drugim.

  • Grzegorz Ormiański – 06.03.2018

    Kolejny przypadek kiedy przy małej partii autobusów, dochodzi do szybkiej awarii...

  • czeslaw2 – 06.03.2018

    @mechanik: jakub jan cieszyński, dawid dziuba, mateusz sobolewski - ilość troll kont jednego osobnika wyszydzających Potentata Autobusowego w Europie jakim jest Solaris poraża.

  • Grzegorz Bzikot – 06.03.2018

    Ikarusy wracajcie

  • Robert Bojke – 06.03.2018

    Nie martwcie się, Mercedes też miał problemy, nawet w Niemczech.. 😉

  • Mariusz Walter – 06.03.2018

    Poczekamy jeszcze trochę aż man będzie klepał na ilość i wtedy chętnie przeczytamy komentarze tych wszystkich opłaconych klakierów 😁

  • Matheus Lisovski – 06.03.2018

    Trzeba było brać MANa?? 🚌💨😁👍

  • Antek Stefański – 06.03.2018

    I takie coś ma trafić do Szczecina?! Wstydzę się za takie władze, które na własne życzenie kupiły w postaci hybryd Solarisa tego kota

  • Sebastian Karol Kotynia – 06.03.2018

    Krzysiek 😂

  • Rafał Kaleciński – 06.03.2018

    Dorośli ludzie, a jak małe dzieci. To śmieszne!!! A solaris, to dobra polska marka. Pozdrawiam :)

  • Damian Wiechecki – 06.03.2018

    Nie ma się co dziwić, to w końcu solaris. Wszędzie się rozpada. Do jakiego miasta by człowiek nie pojechał to płacz i lament na ten szrot. Szrot Szrot Szrot i jeszcze raz szrot.

  • farafiu01 – 06.03.2018

    Niby logowanie miało pomóc a dalej tutaj taki syf... Litości, przecież te komentarze nie pisali nawet zieloni w temacie, to niżej niż poziom dna i 10 metrów mułu.

  • czeslaw2 – 06.03.2018

    @farafiu: widzisz, jak taka Marka uznawana na całym świecie potrafi wywołać poruszenie.

  • Kamil Nowakowski – 06.03.2018

    Jakoś w Olsztynie się nie rozdupcyły IV/III, tak to jest jak kitowe pieniądze się wsadza :D Poza tym ktoś mi powiedział, że każdy autobus w "wieku dziecięcym" będzie miał usterki ;) Ale widać, że Dziubki, Sobolewscy i inni oskarżają Solarisa o to że w całej polsce się rozwala...oj, widze że dane macie wyssane z Palca :) Chyba, jak wsiądziecie do autobusu o zawsze się coś rozdupca :) MAN i Mietek też nie jest ideolo, pewnie też ten Lions Hybrydowy dla Mobilisa będzie miał usterki :)

  • Gregor Tabor – 06.03.2018

    Badziewie.

  • Michał Grossmann – 07.03.2018

    Wiesz co... Jak mam jechać trzęsącym sie mercem to wolę solarisa. Generalnie nie trawię merców.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.