TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kierowcy Bundesligi na szkoleniu z bezpiecznej jazdy
InfoBus.pl - Opublikowano: 05.01.2020 11:00:30
Kierowcy Bundesligi na szkoleniu z bezpiecznej jazdy

Hamowanie, manewrowanie, zachowanie kontroli: kierowcy autokarów zespołu Bundesligi uczą się, jak radzić sobie z niebezpiecznymi sytuacjami w Centrum Bezpieczeństwa Jazdy ADAC w Berlinie-Brandenburgii.

Hamowanie, manewrowanie, zachowanie kontroli: kierowcy autokarów zespołu Bundesligi uczą się, jak radzić sobie z niebezpiecznymi sytuacjami w Centrum Bezpieczeństwa Jazdy ADAC w Berlinie-Brandenburgii. Pomagają w tym nowoczesne systemy wsparcia i silny duch zespołu.

Drużynowy autokar jest ważnym miejscem dla graczy i zapewnia im koncentrację i regenerację w codziennych podróżach między spotkaniami. Dlatego centrum modyfikacji autobusów MAN w Plauen oferuje również instalację nowoczesnych funkcji zapewniających komfort. Cztery stoliki twarzą w twarz z regulacją wysokości w pierwszym rzędzie zapewniają miejsce na spotkania z trenerami i mentorami. Gwiazdy czują się wygodnie na 32 skórzanych siedzeniach z regulowanymi zagłówkami pod rozgwieżdżonym oświetleniem LED - zawsze w swoich regularnych miejscach.

Tor przeszkód dla Lion's Coach

Michael Lauerbach i Armin Kriz zaprosili kolegów do odwiedzenia ich MAN Lion's Coach L. Lauerbach woził już Philippa Lahma i Bastiana Schweinsteigera, kiedy grali jeszcze w drużynach młodzieżowych w Monachium. Od 2006 roku prowadzi profesjonalnych piłkarzy do ich miejsca docelowego. Kierowcy są gotowi na pierwszą sesję treningową, która odbywa się na slalomie. Kierowcy Bayernu po raz pierwszy testują autobus zespołu o mocy 500 koni mechanicznych. Kriz manewruje Lion's Coach przez pylon z prędkością 30 km/h. To nie brzmi szczególnie szybko, ale autokar ma prawie 14 metrów długości, a dopuszczalna masa całkowita wynosi około 25 ton. Menedżerowie klubów zwracają szczególną uwagę na bezpieczeństwo. Autokar FC Bayern jest wyposażony w ESP, asystenta hamowania awaryjnego, system monitorowania pasa i wiele innych systemów. Monitoruje także dźwięk przestrzenny za pomocą sześciu kamer. 

"Zawsze pamiętaj: koordynuj sterowanie i widok z przodu. Technologia czujników mierzy kąt skrętu i wspiera cię najlepiej, gdy patrzysz, dokąd chcesz się udać ", rozbrzmiewa głos Heinricha Degenarta przez radio w kokpicie autobusu Bayern. 

Doświadczony instruktor MAN ProfiDrive znajduje się na wieży obserwacyjnej na torze i sprawdza, czy kierowca autobusu przyjmuje prawidłową pozycję kierownicy, czy przestrzega określonych prędkości i czy odpowiednio reaguje.

Awaryjne hamowanie

Podczas testów awaryjnego hamowania na śliskiej powierzchni, Yildiz Zekeriye, nazywany "Zico", bierze wodze. Trening hamulców symuluje sytuację, która może wystąpić w każdym mieście z szynami umieszczonymi w podłożu drogowym. Autokar FC Augsburg zatrzymuje się po trzech metrach. Nowa próba przy prędkości 30 km/h i drodze hamowania wzrosła do ponad 10 metrów. "Masa pojazdu zwiększa siłę napędową wraz ze wzrostem prędkości", wyjaśnia ojciec trojga dzieci. Następnie autokar zjeżdża ze wzgórza z prędkością 40 km/h do nawodnionego zakrętu. Zadaniem jest hamowanie awaryjne i natychmiastowa stabilizacja autobusu, jeśli skręci. 

Moderator Degenhart donosi drogą radiową: "Musisz kierować, gdy tylko zahamujesz. Pokaż autobusowi, dokąd chcesz pojechać, a systemy asystujące pomogą ci zachować kontrolę.

Wieczór zapada w Brandenburgii, podczas gdy Udo Graßhoff i Guido Vicinotti jadą autokarem VFL Wolfsburg do ostatniego ćwiczenia. Autokar nabiera tempa na zjeździe i ma zahamować przed przeszkodą wodną. Autokar zjeżdża z rampy z prędkością 40 km/h. Graßhoff pokazuje, co ćwiczył dzisiaj: umiejętnie łącząc hamowanie, kierowanie i patrzenie przed siebie, omija fontannę, nie wjeżdżając w nią. Vicinotti oklaskuje ten wyczyn.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
autokar
MAN
Bundesliga
Niemcy
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.