Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

KLA Kalisz testuje hybrydowego Solarisa

infobus
27.03.2019 15:00
0 Komentarzy

Dziś, 25 marca przyjechał na testy do Kalisza hybrydowy Solaris Urbino 12. Autobus dopiero co był testowany w Koninie, a teraz trafił do kolejnego miasta.

Test ma na celu sprawdzenie jak spalinowo-elektryczny „jamnik” poradzi sobie w warunkach liniowych na ulicach Kalisza przy normalnym natężeniu ruchu pasażerskiego i drogowego. Kierowcy Kaliskich Linii Autobusowych będą mogli porównać jak autobus sprawuje się w warunkach regularnego ruchu ulicznego i porównać jego prowadzeniedo jazdy hybrydowymi MAN-ami spółki. Pracownicy zaplecza technicznego sprawdzą jakie rozwiązania zastosował w autobusie producent oraz jak w praktyce wygląda obsługa techniczna autobusu.

Demonstracyjny hybrydowy „jamnik” umożliwia podróż maksymalnie 88 pasażerom. 24 osoby mogą skorzystać z foteli Ster z serii Ultra Light. W większości to dedykowane dla Solarisa siedzenia typu 8MU. Z niskiej podłogi mamy dostępnych dziewięc foteli. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe dostarczyła Ventura, a napęd BODE. Drugie i trzecie drzwi są odskokowo przesuwne.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają cztery przesuwne okna okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji.

Czas na napęd, który jest najciekawszy w tym pojeździe. Rolę agregatu prądotwórczego pełni silnik wysokoprężny Cummins ISB4.5 E6C. 210H. To jednostka o mocy 157 kW oraz 832 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Solaris zastosował szeregowy napęd HybriDrive amerykańskiej firmy BAE.

Silnik spalinowy zblokowany jest z modułem trakcyjnym HDS200. To falownik, który steruje prądnicą synchroniczną o mocy ciągłej 200 kW. Jej zadaniem jest przekształcenie energii mechanicznej z jednostki spalinowej w elektryczną, która umożliwi zasilanie silnika trakcyjnego. BEA stosuje silnik asynchroniczny o mocy 198 kW, który osiąga 2400 Nm ciągłego momentu obrotowego. Za silnikiem trakcyjnym zamontowano zwolnicę, która pomaga „okiełznać” jego wysoki moment obrotowy i przekazać energię mechaniczną na portalowy most napędowy ZF AV133/80.

Komentarze