TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Klasyk w Kutnie: R&G vs. mpTechnology
TransInfo.pl - Opublikowano: 14.12.2018 09:30:41
Klasyk w Kutnie: R&G vs. mpTechnology; fot. Wikipedia

Dwie polskie firmy chcą dostarczyć bardzo rozbudowany system wspomagania zarządzania komunikacją miejską dla Kutna.

Kutno znalazło dostawców systemu wspomagania zarządzania komunikacją miejską. Miasto na propozycje od wykonawców czekało do dnia 5 grudnia. Wpłynęły dwie:

  • R&G Plus Sp. z o.o., z ceną 2 844 990,00 PLN brutto,

  • mpTechnology Sp. z o.o. z ceną 3 220 587,54 PLN brutto.

Obaj oferenci chcą zrealizować zamówienie w terminie 150 dni od podpisania umowy. Ceny złożonych ofert mieszczą się w szacunkach miasta, które oscylują wokół kwoty 3 357 900,00 PLN.

Z takiego zestawienia zwycięzca może być tylko jeden – mianowicie R&G (o ile oczywiście złożył ofertę zgodną z SIWZ). Na ostateczne rozstrzygnięcie przetargu pozostaje nam jeszcze poczekać. Inwestycja ma być realizowana w ramach projektu pod nazwą: "Poprawa stanu publicznego transportu zbiorowego Miasta Kutno poprzez zakup autobusów niskoemisyjnych oraz modernizację infrastruktury transportowej", dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.

Zarządzanie komunikacją miejską według Kutna

System wspomagania zarządzania ma składać się z:

- e-biletu (system Kutnowskiej Karty Miejskiej) – karta e-biletu będzie pełnić funkcję biletu komunikacji miejskiej jednorazowego i okresowego,

- systemu informacji pasażerskiej – ma składać się z 10 tablic informacji pasażerskiej – 5 wierszowych, dwustronnych wykonanych w technologii LED. Informacja pasażerska w postaci tablic będzie zamontowana również w autobusach,

- centrum nadzoru ruchu – zadaniem centrum będzie monitorowanie i zarządzanie flotą autobusów MZK,

- serwisu usług internetowych dla pasażerów – ma on zawierać informację o rzeczywistych odjazdach autobusów, a także rozkłady jazdy i wyszukiwarkę połączeń. Strona internetowa ma dostarczać również informacje związane z e-biletem,

- oprogramowania wspierającego procesy zarządzania zasobami przedsiębiorstwa MZK Kutno – ma wspomóc zarządzanie kadrami, obsługiwać funkcjonalność związaną z algorytmem płacowym, magazynem, płatnościami itp.

Odbiorcy systemu

Dostarczany system ma zapewnić obsługę:

- 100 kierowców – docelowo 150,

- 38 autobusów – docelowo 50 – w ramach zamówienia wykonawca ma dostarczyć i zamontować wyposażenie pokładowe do 32 autobusów, natomiast 6 pojazdów przeznaczonych do wymiany zostanie tymczasowo wyposażonych w komputery pokładowe z systemem lokalizacji GPS i łączności GSM,

- 8 kontrolerów biletów,

- 5 000 użytkowników rozumianych jako liczba wydanych kart e-biletu – docelowo 30000 użytkowników,

- punktu obsługi klienta,

- 10 tablic dynamicznej informacji pasażerskiej wraz z przyłączami energetycznymi – docelowo 50,

- informacji pasażerskiej i sprzedaży biletów on-line,

- wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem komunikacji miejskiej – MZK.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
e-bilet
SDIP
MPTechnology
R&G
Kutno
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.