TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kleszczewo wybiera Solarisa. 9 autobusów MAXI i MIDI
INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.12.2019 17:00:29
fot. Marcin Nader, poznanskie-autobusy.pl

Kleszczewo spod Poznania wzbogaci się o pierwsze w swojej historii nowe autobusy. Dziś, 9 grudnia miasto zaakceptowało ofertę Solarisa, którą otrzymało w przetargu na dostawę dziewięciu nowych pojazdów klasy MAXI i MIDI.

Kleszczewo spod Poznania wzbogaci się o pierwsze w swojej historii nowe autobusy. Dziś, 9 grudnia miasto zaakceptowało ofertę Solarisa, którą otrzymało w przetargu na dostawę dziewięciu nowych pojazdów klasy MAXI i MIDI.

Przypomnijmy, że gmina szukała dostawcy dziewięciu nowych autobusów- ośmiu klasy MAXI i jednego klasy MIDI. W przypadku najkrótszego z puli ma to być konstrukcja z nadwoziem o długości 9,5 – 10,6 m oraz wysokości do 3,2 m. Powinien umożliwiać podróż przynajmniej 75 pasażerom, w tym min. 21 na miejscach siedzących. Przynajmniej cztery fotele mają być dostępne z niskiej podłogi. Na pokład będzie można się dostać dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2-0 lub 1-2-0. 

Z kolei każda z "dwunastek" ma być długa na 11,8 - 12,2 m. Każda musi umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 34 na miejscach siedzących. Przynajmniej osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0.

A co pod maską?
Autobusy mają być napędzane silnikami diesla Euro 6. W przypadku "dziesiątki" ma to być jednostka o pojemności skokowej min. 6,3 l i nie słabsza niż 180 kW. Z kolei większe mają posiadać silniki nie mniejsze niż 6,7 l i o mocy przynajmniej 200 kW. Silniki będą zblokowane z przynajmniej czterobiegowymi automatycznymi skrzyniami biegów. 

Terminy i gwarancja
Autobusy będą objęte min. dwuletnią gwarancją całopojazdową. Ich dostawy będą realizowane w trzech transzach. Rozpoczęcie dostaw przewidziano w ciągu maksymalnie 210 od podpisania umowy. Wtedy w Kleszczewie mają się pojawić dwie "dwunastki". Maksymalnie 110 dni później powinny być cztery kolejne takie autobusy. Zamknięcie dostaw przewidziano na najpóźniej 420 dzień od zawarcia kontraktu- wtedy dojadą pozostałe autobusy klasy MAXI i "dziesiątka". Szczegółowo o wymaganiach Kleszczewa pisaliśmy tutaj.

Akcja-akceptacja
21 października minął termin składania ofert. Za zakupy Kleszczewo przygotowało 9 495 600 PLN brutto. Średnio założono więc nie więcej niż 898 428,18 PLN netto za jeden autobus. Nie za dużo w stosunku do tego co gmina chce. Nic więc dziwnego, że jedyna oferta przewyższała te szacunki. 

Przedstawił ją Solaris, który osiem nU12 i jednego nU10,5 wycenił na 10 513 056 PLN brutto. Średnio wychodzi więc 949 688,89 PLN netto za autobus w pakiecie z trzyletnią gwarancją całopojazdową.

Półtora miesiąca czekaliśmy na rozstrzygnięcie przetargu. Dziś je poznaliśmy. Kleszczewo zwiększyło budżet i dzięki temu mogło przystać na propozycję Solarisa. Czekamy więc już tylko na podpisanie umowy. A wtedy faktem staną się pierwsze w historii należącego do gminy Zakładu Usług Komunalnych fabrycznie nowe autobusy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Kleszczewo
UM
ZUK Kleszczewo
Solaris