TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kłosok z SOR-em najbliżej zwycięstwa w Bielawie
InfoBus.pl - Opublikowano: 17.05.2017 17:52:32 17 komentarzy
Kłosok z SOR-em najbliżej zwycięstwa w Bielawie

Kolejne – po Kobierzycach – starcie prywatnych przewoźników miało miejsce w Bielawie, która również ogłosiła przetarg na 10-letnią obsługę gminnych linii. To skusiło m.in. prywatnych przewoźników ze Śląska.

Kolejne – po Kobierzycach – starcie prywatnych przewoźników  miało miejsce w Bielawie, która również ogłosiła przetarg na 10-letnią obsługę gminnych linii. To skusiło m.in. prywatnych przewoźników ze Śląska. 4 maja 2017 r.  poznaliśmy wszystkich oferentów.

Bielawa chce w okresie od 01/11/2017 do 31/10/2027 powierzyć wykonywanie usług przewozowych w komunikacji miejskiej na obszarze gminy Bielawa, gminy miejskiej Dzierżoniów, gminy Dzierżoniów, gminy Piława Górna, gminy Niemcza, gminy Stoszowice i gminy Pieszyce. Kontrakt podzielono na trzy zadania:

1) komunikacja na obszarze gminy Bielawa, gminy miejskiej Dzierżoniów, gminy Dzierżoniów, gminy Piława Górna, gminy Niemcza, w ilości około 1 mln km rocznie, z tym że wielkość zadania może ulec zmianie +/- 10 %;

miejskiej Dzierżoniów, gminy Dzierżoniów, gminy Niemcza i gminy Stoszowice, w ilości około 1,08 mln km rocznie, z tymże wielkość zadania może ulec zmianie +/- 10 %;

3) komunikacja na terenie gminy miejskiej Dzierżoniów i gminy Pieszyce, w ilości około 0,434 mln km rocznie, z tym że wielkość zadania może ulec zmianie +/- 10 %.

Wymagania taborowe to:

  • dla zadania 1) - minimum 12 autobusów wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2007 r.

  • dla zadania 2) - minimum 13 autobusów wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2007 r.

  • dla zadania 3) - minimum 5 autobusów wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2007 r.

Przed otwarciem ofert zamawiający podał kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w łącznej wysokości: 143.800.800 zł brutto z czego:

  • na część I przypada kwota - 57.200.000,00 zł;

  • na część II przypada kwota - 61.776.000,00 zł;

  • na część III przypada kwota - 24.824.800,00 zł

Na ogłoszone postępowanie oferty złożyli Wykonawcy wymienieni poniżej i zaoferowali następujące warunki:

24 oferty

Łącznie we wszystkich zadaniach wpłynęły 24 oferty, z czego w zadaniu 1 – 7, w zadaniu 2 – 8; w zadaniu 3 – 9. 12 maja gmina wybrała w pierwszym i drugim zadaniu najkorzystniejszą ofertę – konsorcjum PPUH Kłosok i A21, które w obu zadaniach zaoferowało najniższe ceny oraz stosunkowo nowe autobusy:

  • w zadaniu 1 na kwotę 45 792 000,00 PLN brutto z autobusami SOR NB 12 – 11 szt (2017 r.) oraz SOR NB 12 – 6 szt (2016 r.);

  • w zadaniu 2 - na kwotę 50 3884 80,00 PLN brutto z autobusami SOR NB 12 – 14 szt (2017 r.) oraz SOR NB 12 – 4szt. (2016 r.)

Z kolei w zadaniu nr 3 Bielawa nie wybrała jeszcze najkorzystniejszej oferty. Naszym zdaniem najbliżej zwycięstwa jest propozycja Małgorzaty Kurkowskiej z miejscowości Klucze, która zaoferowała najniższą cenę 18 561 312,0 PLN brutto oraz nowe autobusy: Autosan SANCITY 10LF – 5 szt oraz MAZ103- 2 szt. Tym samym przebiła konsorcjum Andrzeja Kłosoka (z ceną 19826856,0 i autobusami SOR NB 12 – 3 szt, SOR BN 12 – 2 szt i SOR NB 12 – 2 szt). Coś jednak musi być nie tak, skoro zamawiający jeszcze nie dokonał tutaj wyboru. Czekamy na rozstrzygniecie.

Poniżej oferty w zadaniu 1 / 2 / 3. Warto zwrócić uwagę z jakimi teraz autobusami startują prywatni przewoźnicy w gminnych przetargach i jest to kompletnie innych obraz, od tego jaki dominuje w przetargach na zakup pojazdów przez samorządowych przewoźników.

cz. I

Dane Wykonawcy

Rodzaj taboru

Cena oferty brutto zł

Rok produkcji taboru

1

Dolnośląskie Konsorcjum Komunikacyjne

1. Nowak Transport Benedykt Nowak

2. Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec

3. Transgór Mysłowice

MAZ 203069 MAXI

52380000,00

2017

2

Konsorcjum

1. Servibus S.A

2. PKS Lubin

3. Bus Marco Polo

SOR NB 12 (MAXI) - 1 szt

SOR BN 12 (MAXI) - 16 szt

49896000,00

2017


2017

3

ARRIVA Bus Transport Polska /  Toruń

SOR NB 12

54324000,00

2017

5

Dolnośląskie Linie Autobusowe

MAZ 203088

60744356,25

2017

6

Konsorcjum

1. LZ Apolinary Lazar Marcin

2. PKS Południe

Crossway LE City -14 szt

Crossway LE City -2 szt.

MAZ typ 203088 - 1 szt

54756000,00

2017


2015


2017

7

Michalczewski sp. z o.o., ul. ks. Łukasika 5, 26-600 Radom

SOR NB 12

65880000,00

2017

9

Konsorcjum

1. P.P.U.H. "Kłosok" Andrzej Kłosok

2. A21 Żory

SOR NB 12 – 11 szt

SOR NB 12 – 6 szt

45792000,00

2017


2016

Dotyczy części II

cz. II

Dane Wykonawcy

Rodzaj taboru

Cena oferty brutto zł

Rok produkcji taboru

1

Dolnośląskie Konsorcjum Komunikacyjne

1. Nowak Transport Benedykt Nowak

2. Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec

3. Transgór Mysłowice

MAZ 203069 MAXI

56570400,00

2017

2

Konsorcjum

1. Servibus S.A.,

2. PKS Lubin

3. Bus Marco Polo

SOR NB 12 (MAXI) - 1 szt

SOR BN 12 (MAXI) - 17 szt

53887680,00

2017


2017

3

ARRIVA Bus Transport Polska / Toruń

SOR NB 12

58320000,00

2017

4

Marek Sadek, "GLOBGRANIT II" / Pieszyce

SOR NB 12

- 1 szt

Crossway LE City - 17 szt

57153600,00

2017



2017

5

Dolnośląskie Linie Autobusowe

MAZ 203088

65300238,99

2017

6

Konsorcjum

1. LZ Apolinary Lazar Marcin

2. PKS Południe

Crossway LE City

62985600,00

2017

7

Michalczewski Radom

SOR NB 12

68700960,00

2017

9

Konsorcjum

1. P.P.U.H. "Kłosok"

2. A21

SOR NB 12 – 14szt

SOR NB 12 – 4szt

50388480,00

2017

2016

Dotyczy części III

Nr oferty

Dane Wykonawcy

Rodzaj taboru

Cena oferty brutto zł

Rok produkcji taboru

1

Dolnośląskie Konsorcjum Komunikacyjne

1. Nowak Transport Benedykt Nowak

2. Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec

3. Transgór Mysłowice

MAZ 203069 MAXI

22732920,00

2017

2

Konsorcjum

1. Servibus S.A

2. PKS Lubin

3. Bus Marco Polo Wratislavia

SOR NB 12 (MAXI) - 1 szt

SOR BN 12 (MAXI) - 6 szt

21654864,00

2017


2017

3

ARRIVA Bus Transport Polska / Toruń

SOR NB 12

23436000,00

2017

4

Marek Sadek, "GLOBGRANIT II" Pieszyce

SOR NB 12

- 1 szt

Crossway LE City - 6 szt

22967280,00

2017



2017

5

Dolnośląskie Linie Autobusowe

MAZ 203088

26001001,56

2017

6

Konsorcjum

1. LZ Apolinary Lazar Marcin

2. PKS Południe

Crossway LE City

23764104,00

2017

7

Michalczewski Radom

SOR NB 12

22920408,00

2017

8

Małgorzata Kurkowska, Kraśniów Górny, Klucze

Autosan SANCITY 10LF – 5 szt

MAZ103- 2 szt

18561312,00

2017

2007

9

Konsorcjum

1. P.P.U.H. "Kłosok" Andrzej Kłosok

2. A21

SOR NB 12 – 3szt

SOR BN 12 – 2szt

SOR NB 12 – 2szt

19826856,00

2017

2017

2016



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
UG Bielawa
Kłosok
  • alojz – 17.05.2017

    12 maja wybrano oferty Kłosoka w części I i II.

  • Bielawianin – 17.05.2017

    I teraz biedni kierowcy z 2500 zł / msc będą zarabiać ledwo 2 000 zł / msc (jak nie mniej).Ciekawe, którzy dadzą się dymać bez mydła :)

  • AK – 17.05.2017

    dzięki. poprawione na 12 maja

  • Jacek – 17.05.2017

    Czyżby SOR był tańszy od MAZa?

  • Costas Iolkoss – 17.05.2017

    Co do zadania nr 3:W informacji z otwarcia ofert jest podane, że przewoźnik oferujący najniższą cenę proponuje m. in. 2 MAZy 103 z 2007 roku i obok w tabelce jest info, że to rzekomo w 100% niskopodłogowe wozy. MAZy mają różne podtypy, ale podobno akurat model 103 ma częściowo wysoką podłogę. To jest bardzo ważne, bo jeżeli każdy proponowany autobus ma 100% niskiej podłogi, to oferent dostaje 10 pktów, jeśli choćby jeden wóz jest częściowo średnio- lub wysokopodłogowy, to jest to 5 pktów. Wiem, że MAZy 101 i 203 mają 100% niskiej.

  • Nemo – 18.05.2017

    Mnie ciekawi inny watek tej sprawy : kto mial dostep do informacji o roku produkcji autobusow - zleceniodawca pisze 2007 wiec 10 letnie pojazdy i faktycznie tylko jeden dostwca ma tak stare unikalne pojazdy - wiec pytam sie kto z kim wczesniej to ustawial bo w 2027 roku te pojazdy nie beda juz dawno jezdzic - wiec moze ktos dokladnie popatrzy na ustawianie przetargu

  • Costas Iolkoss – 18.05.2017

    Nemo, nie bardzo wiem, o co Ci chodzi. W SIWZ było napisane, że autobusy mają być wyprodukowane minimum w roku 2007 oraz że w żadnym dniu obowiązywania umowy średni wiek wszystkich pojazdów obsługujących dane zadanie nie może przekroczyć 8 lat. Ponadto zamawiający oczekuje, że od początku 2019 roku każdy wóz będzie w 100% niskopodłogowy i klimatyzowany. Podejrzewam, że tak sformułowane zapisy miały dać też szansę przewoźnikom, którzy obecnie dysponują kilkuletnim taborem nie w pełni niskopodłogowym (ale minimum 60% niskiej) i niekoniecznie z klimatyzacją. W roku 2018 taki przewoźnik mógłby jeszcze poeksploatować te starsze wozy i w tym czasie spokojnie złożyć zamówienie i czekać na dostawę nówek. Oferenci chcą jednak od razu kupić nowe wozy - takie które są tanie, mało palą i nie trzeba długo czekać na ich dostawę - stąd pojawiły się SORy, MAZy i Iveco. Czuć pewien niedosyt, że nie będą to Mercedesy Conecto, Solarisy czy MANy, ale przy takich stawkach i braku dopłat z Unii i tak należy się cieszyć, bo powiat dzierżoniowski i okolicę czeka autobusowa rewolucja. Przeglądając różne portale z ogłoszeniami o sprzedaży używanych autobusów, można znaleźć pojedyncze kilkuletnie sztuki spełniające wymogi obowiązujące od 2019 roku, ale nie ma tego tyle, by "obsadzić" całe zadanie - stąd będą nowe SORy a nie np. 5-letnie MB Citaro.

  • Nemo – 18.05.2017

    Chcialbym wyjasnic moje mysli gdyz jestem osoba niezwiazana z zadnym ofertodawca - nie chodzi o kos kto zaoferowal produkt wedlug zapytania - moje spostrzezenie jest ze osoba ktora miala przygotowac zapytanie nie pomyslala ze do przetargu wastartuja firmy ktore zaoferuja tabor z 2007 roku gdyz autobus z tego roku to relikfia na drogach - a w roku 27 bedzie to juz tylko konstrukcja zlomowa - chodzi o to ze w tabelce wszyscy dostawcy zaproponowali nowe autobusy - a tylko jeden akurat posiadal te roczniki 2007wie czlowiek myslacy :) zastanawia sie jak to jest mozliwe dlaczego 2007 a nie 2008 lub 2013.

  • Nemo – 18.05.2017

    A z mojego punktu widzenia - wszyscy piszacy zamowienia rzadowe powini przejsc kurs pisania zamowien gdyz jako czlowiek biznesu wiem ze najtansza i najdrozsza oferta powinna byc wyrzucona z automatudotiert wszystkie pozostale oferty powinny zostac zanalizowane.

  • Nemo – 18.05.2017

    Bo zastanawiam sie jak to mozliwe aby oferty roznily sie o prawie 30% - to znaczy najdrozsza oferta byla o 100 % za wysoka - bo jezeli najtansza musi cos zarobic - 20% aby wszystkie dodatkowe koszty byly pokrytepodatki , zus , awarie , ( pozostala cena to koszty stale ) wiec moje pytanie czy ludzie zyja w dwoch roznych krajach aby te oferty porownywac - przeciez wszyscy musza zyc i zjesc i wypic i .......

  • Kuba Lekki – 18.05.2017

    @Nemo: Pani Kurkowska nie posiada obecnie Mazów z 2007 roku, nic nie było ustawione, a do 2027 to ich tam na bank nie będzie, bo będą za stare, a poza tym to i tak ma być tylko rezerwa.

  • MIG – 19.05.2017

    10-letnie MAZy 103 - to brzmi tragicznie.

  • Nemo – 19.05.2017

    Kuba - jezeli Pani K niema pojazdow ktore oferowala wiec po co cala dyskusja - oferujesz czego niemasz - podatnicy placa za to czego niema - czyli surrealizm w pelnej krasie :)

  • Noto – 19.05.2017

    @Nemo: nikt nie ma autobusów, które mają jeździć gdzieś w przyszłości. Autobus ma zarabiać, a nie czekać w niebycie na przyszłość. Jeżeli ktoś ma taki autobus, to on pracuje teraz dla kogoś innego i trzeba będzie go zastąpić. A dlaczego 2007? Dlatego, że to 10 lat, czyli najpopularniejszy wymóg w zamówieniach uwzględniających dopuszczenie używanych autobusów. Problem w tym, że skoro w każdym przetargu są wymagane autobusy nowe na umowę na 10 lat albo używane 10-letnie, to po pierwsze na rynku prawie nie ma autobusów młodszych niż 10 lat, a po drugie te które wchodzą na rynek po przekroczeniu wieku 10 lat nie nadają się do przetargów. A jeśli 2007 rok miałby być ustawiany, to nie pod kogoś kto ma dwa Mazy z 2007 r., tylko pod Mobilis, który miał 53 SU12 z 2007 roku. Ale one nie trafią do Polski, więc nie jest to ważne. Wielka szkoda, że nie udało się zachować tego rynku dla SKA i Gajdy - to były dobre firmy, a przy dobrym zarobku i rozsądnych wymogach stopniowo odwtorzyłyby tabor do dobrego poziomu. I wieloletni pracownicy mogliby dalej zachować zatrudnienie na dobrych warunkach, a nie ludzie zbierani z całej Polski i Ukrainy.

  • Nemo – 19.05.2017

    Bielawa chce w okresie od 01/11/2017 do 31/10/2027 powierzyć wykonywanie usług przewozowych w komunikacji miejskiej na obszarze gminy Bielawa, gminy miejskiej Dzierżoniów, gminy Dzierżoniów, gminy Piława Górna, gminy Niemcza, gminy Stoszowice i gminy Pieszyce wiec pytam jeszcze raz czym bedzie jezdzil pasazer 2027 roku ? ktory z tych autobusow spelni normy dopuszczenia do ruchu - tylko nowe autobusy moga byc brane pod uwage

  • Nemo – 19.05.2017

    zaraz padnie odpowiedz - Nemo przewoznik wymieni autobusy :)))))))))))))))))

  • Noto – 19.05.2017

    Oczywiście, że tak. Zobacz jak to wygląda w Kielcach lub w Tczewie, tam jest taki sam warunek. Spójrz, autobusy "nie mogą być wyprodukowane wcześniej niż w 2007 r., z tymże średnia wieku (liczona na dzień składania ofert oraz w każdym dniu świadczenia usługi począwszy od pierwszego dnia świadczenia usług) nie może przekraczać 8 lat (nie dopuszcza się autobusów typu „składak” i„SAM”)" - to oznacza, że nawet ci co zaproponowali teraz nówki rocznik 2017, będą musieli w trakcie trwania umowy odtwarzać tabor, bo w 2025 r. średnia przekroczy 8 lat :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.