TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kłosok z SOR-em najbliżej zwycięstwa w Bielawie
InfoBus.pl - Opublikowano: 17.05.2017 17:52:32 17 komentarzy
Kłosok z SOR-em najbliżej zwycięstwa w Bielawie

Kolejne – po Kobierzycach – starcie prywatnych przewoźników  miało miejsce w Bielawie, która również ogłosiła przetarg na 10-letnią obsługę gminnych linii. To skusiło m.in. prywatnych przewoźników ze Śląska. 4 maja 2017 r.  poznaliśmy wszystkich oferentów.

Bielawa chce w okresie od 01/11/2017 do 31/10/2027 powierzyć wykonywanie usług przewozowych w komunikacji miejskiej na obszarze gminy Bielawa, gminy miejskiej Dzierżoniów, gminy Dzierżoniów, gminy Piława Górna, gminy Niemcza, gminy Stoszowice i gminy Pieszyce. Kontrakt podzielono na trzy zadania:

1) komunikacja na obszarze gminy Bielawa, gminy miejskiej Dzierżoniów, gminy Dzierżoniów, gminy Piława Górna, gminy Niemcza, w ilości około 1 mln km rocznie, z tym że wielkość zadania może ulec zmianie +/- 10 %;

miejskiej Dzierżoniów, gminy Dzierżoniów, gminy Niemcza i gminy Stoszowice, w ilości około 1,08 mln km rocznie, z tymże wielkość zadania może ulec zmianie +/- 10 %;

3) komunikacja na terenie gminy miejskiej Dzierżoniów i gminy Pieszyce, w ilości około 0,434 mln km rocznie, z tym że wielkość zadania może ulec zmianie +/- 10 %.

Wymagania taborowe to:

  • dla zadania 1) - minimum 12 autobusów wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2007 r.

  • dla zadania 2) - minimum 13 autobusów wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2007 r.

  • dla zadania 3) - minimum 5 autobusów wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2007 r.

Przed otwarciem ofert zamawiający podał kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w łącznej wysokości: 143.800.800 zł brutto z czego:

  • na część I przypada kwota - 57.200.000,00 zł;

  • na część II przypada kwota - 61.776.000,00 zł;

  • na część III przypada kwota - 24.824.800,00 zł

Na ogłoszone postępowanie oferty złożyli Wykonawcy wymienieni poniżej i zaoferowali następujące warunki:

24 oferty

Łącznie we wszystkich zadaniach wpłynęły 24 oferty, z czego w zadaniu 1 – 7, w zadaniu 2 – 8; w zadaniu 3 – 9. 12 maja gmina wybrała w pierwszym i drugim zadaniu najkorzystniejszą ofertę – konsorcjum PPUH Kłosok i A21, które w obu zadaniach zaoferowało najniższe ceny oraz stosunkowo nowe autobusy:

  • w zadaniu 1 na kwotę 45 792 000,00 PLN brutto z autobusami SOR NB 12 – 11 szt (2017 r.) oraz SOR NB 12 – 6 szt (2016 r.);

  • w zadaniu 2 - na kwotę 50 3884 80,00 PLN brutto z autobusami SOR NB 12 – 14 szt (2017 r.) oraz SOR NB 12 – 4szt. (2016 r.)

Z kolei w zadaniu nr 3 Bielawa nie wybrała jeszcze najkorzystniejszej oferty. Naszym zdaniem najbliżej zwycięstwa jest propozycja Małgorzaty Kurkowskiej z miejscowości Klucze, która zaoferowała najniższą cenę 18 561 312,0 PLN brutto oraz nowe autobusy: Autosan SANCITY 10LF – 5 szt oraz MAZ103- 2 szt. Tym samym przebiła konsorcjum Andrzeja Kłosoka (z ceną 19826856,0 i autobusami SOR NB 12 – 3 szt, SOR BN 12 – 2 szt i SOR NB 12 – 2 szt). Coś jednak musi być nie tak, skoro zamawiający jeszcze nie dokonał tutaj wyboru. Czekamy na rozstrzygniecie.

Poniżej oferty w zadaniu 1 / 2 / 3. Warto zwrócić uwagę z jakimi teraz autobusami startują prywatni przewoźnicy w gminnych przetargach i jest to kompletnie innych obraz, od tego jaki dominuje w przetargach na zakup pojazdów przez samorządowych przewoźników.

cz. I

Dane Wykonawcy

Rodzaj taboru

Cena oferty brutto zł

Rok produkcji taboru

1

Dolnośląskie Konsorcjum Komunikacyjne

1. Nowak Transport Benedykt Nowak

2. Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec

3. Transgór Mysłowice

MAZ 203069 MAXI

52380000,00

2017

2

Konsorcjum

1. Servibus S.A

2. PKS Lubin

3. Bus Marco Polo

SOR NB 12 (MAXI) - 1 szt

SOR BN 12 (MAXI) - 16 szt

49896000,00

2017


2017

3

ARRIVA Bus Transport Polska /  Toruń

SOR NB 12

54324000,00

2017

5

Dolnośląskie Linie Autobusowe

MAZ 203088

60744356,25

2017

6

Konsorcjum

1. LZ Apolinary Lazar Marcin

2. PKS Południe

Crossway LE City -14 szt

Crossway LE City -2 szt.

MAZ typ 203088 - 1 szt

54756000,00

2017


2015


2017

7

Michalczewski sp. z o.o., ul. ks. Łukasika 5, 26-600 Radom

SOR NB 12

65880000,00

2017

9

Konsorcjum

1. P.P.U.H. "Kłosok" Andrzej Kłosok

2. A21 Żory

SOR NB 12 – 11 szt

SOR NB 12 – 6 szt

45792000,00

2017


2016

Dotyczy części II

cz. II

Dane Wykonawcy

Rodzaj taboru

Cena oferty brutto zł

Rok produkcji taboru

1

Dolnośląskie Konsorcjum Komunikacyjne

1. Nowak Transport Benedykt Nowak

2. Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec

3. Transgór Mysłowice

MAZ 203069 MAXI

56570400,00

2017

2

Konsorcjum

1. Servibus S.A.,

2. PKS Lubin

3. Bus Marco Polo

SOR NB 12 (MAXI) - 1 szt

SOR BN 12 (MAXI) - 17 szt

53887680,00

2017


2017

3

ARRIVA Bus Transport Polska / Toruń

SOR NB 12

58320000,00

2017

4

Marek Sadek, "GLOBGRANIT II" / Pieszyce

SOR NB 12

- 1 szt

Crossway LE City - 17 szt

57153600,00

2017



2017

5

Dolnośląskie Linie Autobusowe

MAZ 203088

65300238,99

2017

6

Konsorcjum

1. LZ Apolinary Lazar Marcin

2. PKS Południe

Crossway LE City

62985600,00

2017

7

Michalczewski Radom

SOR NB 12

68700960,00

2017

9

Konsorcjum

1. P.P.U.H. "Kłosok"

2. A21

SOR NB 12 – 14szt

SOR NB 12 – 4szt

50388480,00

2017

2016

Dotyczy części III

Nr oferty

Dane Wykonawcy

Rodzaj taboru

Cena oferty brutto zł

Rok produkcji taboru

1

Dolnośląskie Konsorcjum Komunikacyjne

1. Nowak Transport Benedykt Nowak

2. Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec

3. Transgór Mysłowice

MAZ 203069 MAXI

22732920,00

2017

2

Konsorcjum

1. Servibus S.A

2. PKS Lubin

3. Bus Marco Polo Wratislavia

SOR NB 12 (MAXI) - 1 szt

SOR BN 12 (MAXI) - 6 szt

21654864,00

2017


2017

3

ARRIVA Bus Transport Polska / Toruń

SOR NB 12

23436000,00

2017

4

Marek Sadek, "GLOBGRANIT II" Pieszyce

SOR NB 12

- 1 szt

Crossway LE City - 6 szt

22967280,00

2017



2017

5

Dolnośląskie Linie Autobusowe

MAZ 203088

26001001,56

2017

6

Konsorcjum

1. LZ Apolinary Lazar Marcin

2. PKS Południe

Crossway LE City

23764104,00

2017

7

Michalczewski Radom

SOR NB 12

22920408,00

2017

8

Małgorzata Kurkowska, Kraśniów Górny, Klucze

Autosan SANCITY 10LF – 5 szt

MAZ103- 2 szt

18561312,00

2017

2007

9

Konsorcjum

1. P.P.U.H. "Kłosok" Andrzej Kłosok

2. A21

SOR NB 12 – 3szt

SOR BN 12 – 2szt

SOR NB 12 – 2szt

19826856,00

2017

2017

2016



Sprawdź też:
linie
UG Bielawa
Kłosok
  • alojz – 17.05.2017

    12 maja wybrano oferty Kłosoka w części I i II.

  • Bielawianin – 17.05.2017

    I teraz biedni kierowcy z 2500 zł / msc będą zarabiać ledwo 2 000 zł / msc (jak nie mniej).
    Ciekawe, którzy dadzą się dymać bez mydła :)

  • AK – 17.05.2017

    dzięki. poprawione na 12 maja

  • Jacek – 17.05.2017

    Czyżby SOR był tańszy od MAZa?

  • Costas Iolkoss – 17.05.2017

    Co do zadania nr 3:
    W informacji z otwarcia ofert jest podane, że przewoźnik oferujący najniższą cenę proponuje m. in. 2 MAZy 103 z 2007 roku i obok w tabelce jest info, że to rzekomo w 100% niskopodłogowe wozy. MAZy mają różne podtypy, ale podobno akurat model 103 ma częściowo wysoką podłogę. To jest bardzo ważne, bo jeżeli każdy proponowany autobus ma 100% niskiej podłogi, to oferent dostaje 10 pktów, jeśli choćby jeden wóz jest częściowo średnio- lub wysokopodłogowy, to jest to 5 pktów. Wiem, że MAZy 101 i 203 mają 100% niskiej.

  • Nemo – 18.05.2017

    Mnie ciekawi inny watek tej sprawy : kto mial dostep do informacji o roku produkcji autobusow - zleceniodawca pisze 2007 wiec 10 letnie pojazdy i faktycznie tylko jeden dostwca ma tak stare unikalne pojazdy - wiec pytam sie kto z kim wczesniej to ustawial bo w 2027 roku te pojazdy nie beda juz dawno jezdzic - wiec moze ktos dokladnie popatrzy na ustawianie przetargu

  • Costas Iolkoss – 18.05.2017

    Nemo, nie bardzo wiem, o co Ci chodzi. W SIWZ było napisane, że autobusy mają być wyprodukowane minimum w roku 2007 oraz że w żadnym dniu obowiązywania umowy średni wiek wszystkich pojazdów obsługujących dane zadanie nie może przekroczyć 8 lat. Ponadto zamawiający oczekuje, że od początku 2019 roku każdy wóz będzie w 100% niskopodłogowy i klimatyzowany. Podejrzewam, że tak sformułowane zapisy miały dać też szansę przewoźnikom, którzy obecnie dysponują kilkuletnim taborem nie w pełni niskopodłogowym (ale minimum 60% niskiej) i niekoniecznie z klimatyzacją. W roku 2018 taki przewoźnik mógłby jeszcze poeksploatować te starsze wozy i w tym czasie spokojnie złożyć zamówienie i czekać na dostawę nówek. Oferenci chcą jednak od razu kupić nowe wozy - takie które są tanie, mało palą i nie trzeba długo czekać na ich dostawę - stąd pojawiły się SORy, MAZy i Iveco. Czuć pewien niedosyt, że nie będą to Mercedesy Conecto, Solarisy czy MANy, ale przy takich stawkach i braku dopłat z Unii i tak należy się cieszyć, bo powiat dzierżoniowski i okolicę czeka autobusowa rewolucja. Przeglądając różne portale z ogłoszeniami o sprzedaży używanych autobusów, można znaleźć pojedyncze kilkuletnie sztuki spełniające wymogi obowiązujące od 2019 roku, ale nie ma tego tyle, by "obsadzić" całe zadanie - stąd będą nowe SORy a nie np. 5-letnie MB Citaro.

  • Nemo – 18.05.2017

    Chcialbym wyjasnic moje mysli gdyz jestem osoba niezwiazana z zadnym ofertodawca - nie chodzi o kos kto zaoferowal produkt wedlug zapytania - moje spostrzezenie jest ze osoba ktora miala przygotowac zapytanie nie pomyslala ze do przetargu wastartuja firmy ktore zaoferuja tabor z 2007 roku gdyz autobus z tego roku to relikfia na drogach - a w roku 27 bedzie to juz tylko konstrukcja zlomowa - chodzi o to ze w tabelce wszyscy dostawcy zaproponowali nowe autobusy - a tylko jeden akurat posiadal te roczniki 2007
    wie czlowiek myslacy :) zastanawia sie jak to jest mozliwe dlaczego 2007 a nie 2008 lub 2013.

  • Nemo – 18.05.2017

    A z mojego punktu widzenia - wszyscy piszacy zamowienia rzadowe powini przejsc kurs pisania zamowien gdyz jako czlowiek biznesu wiem ze najtansza i najdrozsza oferta powinna byc wyrzucona z automatu
    dotiert wszystkie pozostale oferty powinny zostac zanalizowane.

  • Nemo – 18.05.2017

    Bo zastanawiam sie jak to mozliwe aby oferty roznily sie o prawie 30% - to znaczy najdrozsza oferta byla o 100 % za wysoka - bo jezeli najtansza musi cos zarobic - 20% aby wszystkie dodatkowe koszty byly pokryte
    podatki , zus , awarie , ( pozostala cena to koszty stale ) wiec moje pytanie czy ludzie zyja w dwoch roznych krajach aby te oferty porownywac - przeciez wszyscy musza zyc i zjesc i wypic i .......

  • Kuba Lekki – 18.05.2017

    @Nemo: Pani Kurkowska nie posiada obecnie Mazów z 2007 roku, nic nie było ustawione, a do 2027 to ich tam na bank nie będzie, bo będą za stare, a poza tym to i tak ma być tylko rezerwa.

  • MIG – 19.05.2017

    10-letnie MAZy 103 - to brzmi tragicznie.

  • Nemo – 19.05.2017

    Kuba - jezeli Pani K niema pojazdow ktore oferowala wiec po co cala dyskusja - oferujesz czego niemasz - podatnicy placa za to czego niema - czyli surrealizm w pelnej krasie :)

  • Noto – 19.05.2017

    @Nemo: nikt nie ma autobusów, które mają jeździć gdzieś w przyszłości. Autobus ma zarabiać, a nie czekać w niebycie na przyszłość. Jeżeli ktoś ma taki autobus, to on pracuje teraz dla kogoś innego i trzeba będzie go zastąpić. A dlaczego 2007? Dlatego, że to 10 lat, czyli najpopularniejszy wymóg w zamówieniach uwzględniających dopuszczenie używanych autobusów. Problem w tym, że skoro w każdym przetargu są wymagane autobusy nowe na umowę na 10 lat albo używane 10-letnie, to po pierwsze na rynku prawie nie ma autobusów młodszych niż 10 lat, a po drugie te które wchodzą na rynek po przekroczeniu wieku 10 lat nie nadają się do przetargów. A jeśli 2007 rok miałby być ustawiany, to nie pod kogoś kto ma dwa Mazy z 2007 r., tylko pod Mobilis, który miał 53 SU12 z 2007 roku. Ale one nie trafią do Polski, więc nie jest to ważne. Wielka szkoda, że nie udało się zachować tego rynku dla SKA i Gajdy - to były dobre firmy, a przy dobrym zarobku i rozsądnych wymogach stopniowo odwtorzyłyby tabor do dobrego poziomu. I wieloletni pracownicy mogliby dalej zachować zatrudnienie na dobrych warunkach, a nie ludzie zbierani z całej Polski i Ukrainy.

  • Nemo – 19.05.2017

    Bielawa chce w okresie od 01/11/2017 do 31/10/2027 powierzyć wykonywanie usług przewozowych w komunikacji miejskiej na obszarze gminy Bielawa, gminy miejskiej Dzierżoniów, gminy Dzierżoniów, gminy Piława Górna, gminy Niemcza, gminy Stoszowice i gminy Pieszyce wiec pytam jeszcze raz czym bedzie jezdzil pasazer 2027 roku ? ktory z tych autobusow spelni normy dopuszczenia do ruchu - tylko nowe autobusy moga byc brane pod uwage

  • Nemo – 19.05.2017

    zaraz padnie odpowiedz - Nemo przewoznik wymieni autobusy :)))))))))))))))))

  • Noto – 19.05.2017

    Oczywiście, że tak. Zobacz jak to wygląda w Kielcach lub w Tczewie, tam jest taki sam warunek. Spójrz, autobusy "nie mogą być wyprodukowane wcześniej niż w 2007 r., z tymże średnia wieku (liczona na dzień składania ofert oraz w każdym dniu świadczenia usługi począwszy od pierwszego dnia świadczenia usług) nie może przekraczać 8 lat (nie dopuszcza się autobusów typu „składak” i„SAM”)" - to oznacza, że nawet ci co zaproponowali teraz nówki rocznik 2017, będą musieli w trakcie trwania umowy odtwarzać tabor, bo w 2025 r. średnia przekroczy 8 lat :)

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.