TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kobierzyce wybrały operatora komunikacji
INFOBUS.PL - Opublikowano: 07.07.2017 12:50:45 5 komentarzy
fot. ugk.pl

28 czerwca Gmina Kobierzyce rozstrzygnęła przetarg na dziesięcioletnią obsługę linii autobusowych. Wybór padł na najtańszą ofertę. A tą przedstawiło konsorcjum, w której skład wchodzi m.in jeden z dotychczasowych operatorów kobierzyckiego systemu.

Przedmiotem kobierzyckiego przetargu było wyłonienie operatora, który zajmie się dziesięcioletnią obsługą ośmiu linii autobusowych- 812, 852, 862, 862R, 872, 882, 892 oraz N62. Od przewoźnika wymagano posiadania przynajmniej 12 nowych i całkowicie niskopodłogowych autobusów, które podzielono na dwie grupy. Pierwsze to autobusy liniowe. W niej mają się znaleźć cztery pojazdy klasy MAXI oraz sześć MIDI. Druga to dwa pojazdy rezerwowe- po jednym każdego typu.

Zakładana praca eksploatacyjna w trakcie obowiązywania kontraktu ma wynieść niecałe 10,7 mln wzkm. Urzędnicy założyli, że autobusom klasy MAXI przypadną przewozy w wysokości nieco ponad 3 mln wzkm. Z kolei dla mniejszych przewidziano wykorzystanie na poziomie niespełna 7,7 mln wzkm. Gmina jednak zastrzegła sobie możliwość zwiększenia przewozów w ramach zamówienia uzupełniającego. Nie może ono przekroczyć 20% wielkości podstawowego.

Termin składania ofert wyznaczono ostatecznie na 10 maja. Jedynym kryterium oceny była cena. Na realizację zamówienia urzędnicy chcieli przeznaczyć maksymalnie 54 389310 zł brutto. Gmina otrzymała cztery oferty, z których tylko jedna nie zmieściła w tej kwocie. Przedstawili je:

  • Konsorcjum Bus Marco Polo Wratislavia i Sevibus 1992 na sumę 37894 112,28 zł brutto, stosując stawki za wzkm (MAXI) na poziomie 3,50 zł i (MIDI) – 3,20 zł. Część waloryzowana stawki za 1 wzkm wynosi 0%, część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji paliwa 50%; część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji inflacji to 50%.
  • Konsorcjum LZ Lazar i PKS Południe na sumę 69942 417,60 zł brutto, stosując stawki za wzkm (MAXI) na poziomie 5,29 zł i (MIDI) – 5,29 zł. Część waloryzowana stawki za 1 wzkm wynosi 100%, część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji paliwa 25%; część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji inflacji to 75%. 
  • Michalczewski Radom na sumę 43948 557,61 zł brutto stosując stawki za wzkm (MAXI) na poziomie 4,33 i (MIDI) – 3,40 zł. Część waloryzowana stawki za 1 wzkm wynosi 30%, część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji paliwa 80%; część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji inflacji to 20%.
  • DLA Wrocław na sumę 44478 393,25 zł brutto stosując stawki za wzkm (MAXI) na poziomie 3,57 i (MIDI) – 3,57 zł. Część waloryzowana stawki za 1 wzkm wynosi 57%, część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji paliwa 52,7%; część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji inflacji to 47,3%.

28 czerwca dokonali wyboru najlepszej oferty. Wskazali na najtańszą, którą przedstawiło konsorcjum Bus Marco Polo i Sevibus. Jeżeli wybór ten się utrzyma to partnerzy będą mieli maksymalnie 180 dni od podpisania umowy na rozpoczęcie przewozów na nowych zasadach.

Pozostaje pytanie na jakie autobusy postawi zwycięskie konsorcjum? Jedno w tej chwili jest pewnie. Na pewno nie będą to niskowejściowe pojazdy czeskiej marki SOR, w która od kilku lat dominuje w taborze wrocławskich prywatnych przewoźników. Wymogi przetargu eliminowały ją.


Sprawdź też:
Kobierzyce
Bus Marco Polo Wratislavia
Sevibus
przetarg
linie
  • pks_rulez – 06.07.2017

    To nie są dotychczasowi operatorzy, bo dotychczasowymi było BUS Marco Polo i PKS Oława.

  • Wroc – 07.07.2017

    I całe szczęście że nie te beznadziejne czeskie potworki. Jechalem ostatnio SORem wrażenia jakbym jechał 25 letnim H9. Może kupią Autosany albo Mazy?

  • me – 07.07.2017

    Aha. Mazy są lepsze od SORów. Nie wiedziałem. Ale cóż, człowiek całe życie się czegoś nowego uczy ;)

  • Mośkovium – 07.07.2017

    SORy sprawują się odbytniacko. lepsze są Iveco lub Autosany.

  • xyz – 09.07.2017

    Ciekawe dlaczego PKS Olawa odpuszcza taki przetarg ?

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.