TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kobierzyce wybrały operatora komunikacji
INFOBUS.PL - Opublikowano: 07.07.2017 12:50:45 5 komentarzy
fot. ugk.pl

28 czerwca Gmina Kobierzyce rozstrzygnęła przetarg na dziesięcioletnią obsługę linii autobusowych. Wybór padł na najtańszą ofertę. A tą przedstawił m.in. dotychczasowy operator systemu.

28 czerwca Gmina Kobierzyce rozstrzygnęła przetarg na dziesięcioletnią obsługę linii autobusowych. Wybór padł na najtańszą ofertę. A tą przedstawiło konsorcjum, w której skład wchodzi m.in jeden z dotychczasowych operatorów kobierzyckiego systemu.

Przedmiotem kobierzyckiego przetargu było wyłonienie operatora, który zajmie się dziesięcioletnią obsługą ośmiu linii autobusowych- 812, 852, 862, 862R, 872, 882, 892 oraz N62. Od przewoźnika wymagano posiadania przynajmniej 12 nowych i całkowicie niskopodłogowych autobusów, które podzielono na dwie grupy. Pierwsze to autobusy liniowe. W niej mają się znaleźć cztery pojazdy klasy MAXI oraz sześć MIDI. Druga to dwa pojazdy rezerwowe- po jednym każdego typu.

Zakładana praca eksploatacyjna w trakcie obowiązywania kontraktu ma wynieść niecałe 10,7 mln wzkm. Urzędnicy założyli, że autobusom klasy MAXI przypadną przewozy w wysokości nieco ponad 3 mln wzkm. Z kolei dla mniejszych przewidziano wykorzystanie na poziomie niespełna 7,7 mln wzkm. Gmina jednak zastrzegła sobie możliwość zwiększenia przewozów w ramach zamówienia uzupełniającego. Nie może ono przekroczyć 20% wielkości podstawowego.

Termin składania ofert wyznaczono ostatecznie na 10 maja. Jedynym kryterium oceny była cena. Na realizację zamówienia urzędnicy chcieli przeznaczyć maksymalnie 54 389310 zł brutto. Gmina otrzymała cztery oferty, z których tylko jedna nie zmieściła w tej kwocie. Przedstawili je:

  • Konsorcjum Bus Marco Polo Wratislavia i Sevibus 1992 na sumę 37894 112,28 zł brutto, stosując stawki za wzkm (MAXI) na poziomie 3,50 zł i (MIDI) – 3,20 zł. Część waloryzowana stawki za 1 wzkm wynosi 0%, część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji paliwa 50%; część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji inflacji to 50%.
  • Konsorcjum LZ Lazar i PKS Południe na sumę 69942 417,60 zł brutto, stosując stawki za wzkm (MAXI) na poziomie 5,29 zł i (MIDI) – 5,29 zł. Część waloryzowana stawki za 1 wzkm wynosi 100%, część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji paliwa 25%; część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji inflacji to 75%. 
  • Michalczewski Radom na sumę 43948 557,61 zł brutto stosując stawki za wzkm (MAXI) na poziomie 4,33 i (MIDI) – 3,40 zł. Część waloryzowana stawki za 1 wzkm wynosi 30%, część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji paliwa 80%; część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji inflacji to 20%.
  • DLA Wrocław na sumę 44478 393,25 zł brutto stosując stawki za wzkm (MAXI) na poziomie 3,57 i (MIDI) – 3,57 zł. Część waloryzowana stawki za 1 wzkm wynosi 57%, część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji paliwa 52,7%; część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji inflacji to 47,3%.

28 czerwca dokonali wyboru najlepszej oferty. Wskazali na najtańszą, którą przedstawiło konsorcjum Bus Marco Polo i Sevibus. Jeżeli wybór ten się utrzyma to partnerzy będą mieli maksymalnie 180 dni od podpisania umowy na rozpoczęcie przewozów na nowych zasadach.

Pozostaje pytanie na jakie autobusy postawi zwycięskie konsorcjum? Jedno w tej chwili jest pewnie. Na pewno nie będą to niskowejściowe pojazdy czeskiej marki SOR, w która od kilku lat dominuje w taborze wrocławskich prywatnych przewoźników. Wymogi przetargu eliminowały ją.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kobierzyce
Bus Marco Polo Wratislavia
Sevibus
przetarg
linie
  • pks_rulez – 06.07.2017

    To nie są dotychczasowi operatorzy, bo dotychczasowymi było BUS Marco Polo i PKS Oława.

  • Wroc – 07.07.2017

    I całe szczęście że nie te beznadziejne czeskie potworki. Jechalem ostatnio SORem wrażenia jakbym jechał 25 letnim H9. Może kupią Autosany albo Mazy?

  • me – 07.07.2017

    Aha. Mazy są lepsze od SORów. Nie wiedziałem. Ale cóż, człowiek całe życie się czegoś nowego uczy ;)

  • Mośkovium – 07.07.2017

    SORy sprawują się odbytniacko. lepsze są Iveco lub Autosany.

  • xyz – 09.07.2017

    Ciekawe dlaczego PKS Olawa odpuszcza taki przetarg ?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.