TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kolejna dostawa eCitaro. Reutlingen
INFOBUS,PL - Opublikowano: 03.12.2019 15:00:49
fot. Daimler

Mercedes wpisuje na swoje konto kolejną dostawę bateryjnego eCitaro. Cztery takie pojazdy przekazano niemieckiemu przewoźnik Reutlinger Stadtverkehr (RSV) kilka dni temu.

Mercedes wpisuje na swoje konto kolejną dostawę bateryjnego eCitaro. Cztery takie pojazdy przekazano niemieckiemu przewoźnik Reutlinger Stadtverkehr (RSV) kilka dni temu. 

W całkowicie nowej i specjalnie zbudowanej zajezdni autobusowej RSV Hermann Fröhlich, dyrektor południowo-zachodniego regionu sprzedaży w Daimler Buses, oraz dr Jens Heinemann, szef ds. klientów kluczowych w Daimler Buses Niemcy, przekazali symboliczny klucz Markowi Hogenmüllerowi, dyrektorowi zarządzającemu Reutlinger Stadtverkehrsgesellschaft mbH.

"Jako operator chcemy wziąć odpowiedzialność i prowadzić pojazdy bezemisyjne. RSV musi dać przykład - wszyscy jesteśmy tego świadomi" - mówił Mark Hogenmüller, dyrektor zarządzający RSV.

Autobusy eCitaro będą kursować na linii nr 7 w Reutlingen, która jest pierwszą w historii miasta w pełni zelektryfikowaną. Koncepcja linii przewiduje przede wszystkim częste ładowania "gwiazd na prąd" w przerwach pomiędzy kursami. Ma to pozwolić na osiąganie jak największych dobowych zasięgów.

"Reutlingen jest dobrym przykładem tego, jak może działać zmiana naszego podejścia do elektromobilności w przedsiębiorstwach transportu publicznego. Tworząc nową, specjalnie zbudowaną zajezdnię, RSV już przygotowuje to, czego potrzebuje, aby spełnić wymagania czysto elektrycznego transportu już jutro. Dostarczając eCitaro, chcemy również przyczynić się do ich sukcesu w tej materii." - mówił Herrmann Fröhlich z Daimler Buses.

Osiem lat temu RSV testował pierwszy elektrobus w normalnych operacjach przewozowych. Firma może zatem spojrzeć wstecz na wielorakie doświadczenia z tamtych czasów i obecnie przygotowuje konkretne plany dla czterech kolejnych elektrobusów dla linii nr 8. 

W perspektywie średnioterminowej w ciągu najbliższych pięciu lat zostaną zakupione kolejne autobusy elektryczne, dopóki sieć transportu publicznego nie będzie w całości obsługiwana przez pojazdy bezemisyjne.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Mercedes
Daimler Buses
Niemcy
Reutlingen
RSV
elektrobus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.