TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kolejna umowa Scanii w Tarnowie. 5 x Citywide 10,9LF CNG!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 14.01.2020 14:00:46
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

Gazowy MIDI-debiut Scanii w Polsce stał się faktem. Półtora tygodnia temu, 3 stycznia MPK w Tarnowie podpisało z producentem umowę na dostawę pięciu autobusów Citywide 10,9LF CNG.

Gazowy MIDI-debiut Scanii w Polsce stał się faktem. Półtora tygodnia temu, 3 stycznia 2020 r. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Tarnowie podpisało z producentem umowę na dostawę pięciu autobusów Citywide 10,9LF CNG. Ale na tym nie koniec jego zleceń w tym mieście.

W co celowało MPK Tarnów?
Mają to być całkowicie niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 10,01 – 11 m, szerokości 2,5 - 2,55 m i wysokie na max 3,301 m. Każdy z autobusów ma umożliwić podróż min. 70 pasażerom, w tym nie mniej niż 19 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Każdy pojazd ma być napędzany silnikiem gazowym, który spełnia normę Euro 6. Premiowana jest możliwość tankowania biogazem. Musi to być jednostka o pojemności 6 - 12 l. Nie może być ona słabsza niż 250 KM, ale nie mocniejsza niż 320 KM i osiągać 1100 - 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. 

Zostanie ona zblokowana z automatyczną skrzynią biegów z przekładnią hydrokinetyczną. Automat musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia gazu oraz przełożenia dobrane do warunków komunikacji miejskiej w Tarnowie. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. 

Tarnowski standard
Autobus musi posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Moc chłodnicza agregatu ma być nie mniejsza niż 30 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez co najmniej jeden wywietrznik dachowy oraz nie mniej niż trzy przesuwne okna boczne. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazdka z portami USB. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu. 

Czas na SIP, który ma bazować na rozwiązaniach mieleckiego R&G Plus. MPK wymaga zamontowania czterech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych. Przedni, boczny oraz tylni będą święcić na biało, natomiast tablica dla niedowidzących będzie miała czerwone diody. W środku znajdzie się monitor LCD typu ETM22, który przekaże MPK. Do tego oczywiście dojdzie GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Całość ma być sterowana z autokomputera SRG5000, który również przekaże tarnowski przewoźnik.

Citywide 10,9LF CNG wjeżdża do Polski
8 października 2019 r. minął termin składania ofert. Na pięć gazowych "dziesiątek" tarnowskie MPK przygotowało 6 765 000 PLN brutto. To dawało wycenę jednostkową na poziomie 1 100 000 PLN netto, a więc nieco więcej niż szacunkowa wartość zamówienia. Jedyna oferta zmieściła się w tych szacunkach. 

A ta pochodziła od Scanii, która pięć Citywide'ów 10,9LF CNG zaproponowała w łącznej cenie 6 642 000 PLN brutto. A to dało 1 080 000 PLN netto za jeden pojazd. W pakiecie roczna gwarancja całopojazdowa i pięcioletnia na trwałość układu napędowego. 

Do 10 grudnia 2019 r. czekaliśmy na formalność, czyli akcję-akceptację. To już z kolei dwało trzecie już zwycięstwo Scanii w Tarnowie w ubiegłym roku, a łącznie piąte w ostatnich latach. 3 stycznia 2020 r. MPK podpisało z producentem umowę na dostawę "dziesiątek". A to oznacza, że powinny się one zjawić w Tarnowie jeszcze przed wakacjami.

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku producent przekazał MPK pięć używanych kilkuletnich OmniCity CNG, które sprowadzono ze Szwecji. Do tego jeszcze dojdą dwa gazowe Citywide 12LF- jeden nowy i drugi ex demonstracyjny z 2016 r. I wreszcie krótsi bracia, czyli Citywide'y 10,9LF CNG będą ładnym podsumowaniem tej serii. W końcu to ich polski debiut.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
tabor
MPK Tarnów
Scania
CNG
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.