Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejna wspólna realizacja Solarisa i Ekoenergetyki. Stalowa Wola!

infobus
14.08.2018 12:00
0 Komentarzy

Stalowa Wola to kolejne miasto, do któregoelektrobusy dostarczył Solaris, a ładować je będą urządzenia od Ekoenergetyki.Zielonogórska firma przygotowała już infrastrukturę do ładowania dziesięciuelektrycznych Urbino 8,9LE. Projekt obejmował instalację zarówno wolnych jak iszybkich ładowarek.

W pierwszej kolejności skupmy się naładowarkach na zajezdni. Ekonergetyka zamontowała na bazie stalowolskiegoMiejskiego Zakładu Komunalnego pięć urządzeń, z których każde może jednorazowoładować dwa elektrobusy poprzez złącze plug-in typu Combo. To urządzenia typuquickPOINT Depot Charger 80-120 kW. Mogą one działać dwuzakresowo. Pojedynczaładowarka może podładować jeden elektrobus prądem o mocy 120 kW. Natomiast wprzypadku podłączenia do ładowania dwóch pojazdów moc jest ograniczona do 60kW.

Druga część projektu obejmowała budowę trzechładowarek pantografowych quickPOINT Column Charger na terenie Stalowej Woli. Trzy z nich tourządzenia do ładowania o mocy 200 kW. Znalazły się one w trzech lokalizacjach:

  • w Rozwadowie obok dworca kolejowego
  • na ul. Wrzosowej
  • na osiedlu Hutnik oraz przy Bramienr 3 Huty Stalowa Wola

Dzięki automatycznemu ładowaniu pantografami elektryczne małe “jamniki”będą ładowane w ciągu dnia podczas postoju, bez wprowadzania zakłóceń wharmonogramie i zaangażowania kierowcy. Urządzenia będą używane przez niewięcej niż przez kilkanaście minut w ramach jednej sesji ładowania.

Oprócz ładowarek Ekoenergetyka zapewni Stalowej Woli zewnętrznysystem monitorowania, który umożliwi operatorowi autobusów sprawdzanie w czasierzeczywistym procesów ładowania pojazdów, zbierania danych o procesie ładowaniai przeprowadzania konserwacji. Dzięki temu przewoźnicy autobusowi i miasta mogąw każdej chwili dokładnie sprawdzić, co dzieje się z ich infrastrukturą doładowania i autobusami.

Komentarze