TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kolejne autobusy używane dla MZK Jelenia Góra
InfoBus.pl - Opublikowano: 05.08.2020 10:00:27
Kolejne autobusy używane dla MZK Jelenia Góra (foto: Facebook Jerzy Łużniak- Prezydent Miasta Jeleniej Góry)

Miejski Zakład Komunikacji w Jeleniej Górze ogłosił 3 sierpnia 2020 roku przetarg na dostawę autobusów używanych.

Miejski Zakład Komunikacji w Jeleniej Górze ogłosił 3 sierpnia 2020 roku przetarg na dostawę autobusów używanych.

Przedmiotem postępowania jest zakup 6 autobusów używanych klasy MAXI, bezwypadkowych, sprawnych technicznie, całkowicie niskopodłogowe i przystosowane do komunikacji miejskiej. W ramach postępowania Zamawiający przewiduje możliwość dokupienia jednego dodatkowego autobusu o takich samych parametrach, jednak o sprawie opcji MZK może zdecydować do dwóch tygodni od podpisania Umowy.

Planowany termin dostawy autobusów został określony maksymalnie do dnia 23 grudnia 2020 roku. Zamawiający wymaga aby dostawy były zrealizowane w partiach po dwa autobusy w terminach do 26.11.2020, 10.12.2020 i 23.12.2020 r. Autobus w ramach opcji ma zostać dostarczony również do dnia 23.12.2020 r.

Termin składania ofert przypada na 2 września 2020r.

Przy wyborze oferty Zamawiający będzie oceniał następujące parametry:

Cena – 80%

Rok produkcji – 2%

Gwarancja – 18%

W zakresie kryterium roku produkcji autobusy nie mogą być starsze niż 2016 rok, jednak punkty można otrzymać za autobusy wyprodukowane po 2016 roku.

MZK wymaga minimum 3-miesięcy gwarancji całopojazdowej, jednak punkty można otrzymać odpowiednio za 6-miesięcy (6 pkt), 9-miesięcy (12 pkt) lub 12-miesięcy (18 pkt).

Każdy z oferowanych autobusów musi spełniać opisane poniżej parametry techniczne oraz posiadać wymagane wyposażenie:

1. Wymiary autobusu

1) długość całkowita – od 11000 mm do 12500 mm

2) szerokość całkowita – do 2550 mm bez lusterek

3) wysokość całkowita – do 3300 mm (wraz z klimatyzacją)

2. Liczba miejsc: (siedzące + stojące) nie mniej niż 70 miejsc (w tym min. 28 miejsc siedzących).

3. Wyznaczone miejsce na wózek inwalidzki i wózek dziecięcy naprzeciw II drzwi; system mocowania wózka inwalidzkiego, tyłem do kierunku jazdy, za pomocą bezwładnościowego pasa bezpieczeństwa, w strefie przeznaczonej dla wózków.

4. Wyposażenie autobusu:

1) silnik czterosuwowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wysokoprężny, spełniający udokumentowaną normę emisji spalin EURO 6 o pojemności nie większej niż 7000 cm3 i min. mocy 180 KW,  zabudowany z tyłu autobusu, tej samej marki co autobus,  komora silnika musi być wyposażona w układ gaśniczy gwarantujący właściwe zadziałanie bez względu na spełnienie dodatkowych warunków (preferowany środek gaśniczy proszek, dopuszczalny piana); Zamawiający wymaga, aby system gaśniczy był po aktualnym przeglądzie, min. 6 m-ce.

2) pojemność zbiornika lub zbiorników paliwa min. 250 litrów;

3) wymagany bilans energetyczny co najmniej 1100 Watt (rezerwa zasilania dodatkowych elementów wyposażenia autobusu: automat biletowy, kasowniki, monitoring, tablice kierunkowe)

4) skrzynia biegów – automatyczna, przekładnia 5 lub 6 biegowa z retarderem;

5) kabina kierowcy – wydzielona typu zamkniętego lub półzamkniętego;

6) lusterka ogrzewane elektrycznie;

7) układ zawieszenia – zawieszenie pneumatyczne na poduszkach nośnych;

8) układ keelingu – przyklęku;

9) układy drzwiowe – 3 w układzie 2-2-2 (dopuszczalne 1-2-2) napędzane pneumatycznie z mechanizmem rewersowym, wyposażone w uchwyty lub poręcze, przy podwójnych drzwiach środkowych trap dla wózka inwalidzkiego;

10) układ hamulcowy – hamulec główny pneumatyczny dwuobwodowy, nadciśnieniowy, tarczowe z automatyczną regulacją szczęk hamulcowych, hamulec postojowy sterowany zaworem umieszczonym na tablicy rozdzielczej w kabinie kierowcy;

11) układ pneumatyczny wyposażony w osuszacz powietrza;

12) ogrzewanie niezależne przedziału pasażerskiego i kabiny kierowcy (zamontowany niezależny piec grzewczy od silnika);

13) preferowane oświetlenie zewnętrzne przednie i tylne autobusu w technologii LED;

14) układ klimatyzacji dla całego pojazdu, z możliwością osobnego sterowania dla kabiny kierowcy, klimatyzator pracujący z czynnikiem R134a (będący na wyposażeniu Zamawiającego);

15) ładowarki do urządzeń elektronicznych (np. telefonów komórkowych) – 4 sztuki z podwójnym portem USB (zamontowane w przedniej, środkowej i tylnej części autobusu) oraz dodatkowo ładowarka w kabinie kierowcy;

16) dwie gaśnice proszkowe 4 kg typu GP-ABC (do 1kV), ze znakiem CE, polskie;

17) kliny pod koła,

18) opony - Zamawiający wymaga, aby ich zużycie nie było wyższe niż 20%, tzn. opony muszą być bez uszkodzeń mechanicznych i napraw wulkanizacyjnych o równomiernym zużyciu bieżnika, którego dopuszczalna minimalna głębokość nie będzie mniejsza niż 12 mm.

19) stelaż pod zamontowanie automatu biletowego (ok 60 kg) – w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym – w kolorze poręczy w całym pojeździe

Zamawiający wymaga, aby autobus był wyposażony w cyfrowy monitoring całopojazdowy Zamawiający dostarczy kompletny system monitoringu, który będzie zdemontowany z likwidowanego autobusu. Dodatkowo MZK wymaga, aby autobus był wyposażony elektroniczny system informacji pasażera sterowany autokomputerem z pulpitu kierowcy - zintegrowany z użytkowanym przez Zamawiającego systemem R&G Mielec. Zamawiajacy dostarczy część urządzeń natomiast pozostałe określone w specyfikacji mają już być na wyposażeniu autobusu.

Maksymalny przebieg każdego autobusu to 230 tys km.

Każdy autobus ma być pomalowany zgodnie z kolorystyką Zamawiającego.

Warto dodać, że w tym roku MZK odebrało już 3 sztuki używanych autobusów marki Scania Citywide 12.  Są to pierwsze autobusy tej marki we flocie MZK i bardzo możliwe że nie ostatnie. O przedmiotowy kontrakt z pewnością powalczy dwóch oferentów, podobnie jak miało to miejsce w poprzednim postępowaniu tj. Man i Scania, ale nie wykluczeni są również inni oferenci.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Jelenia Góra
przetarg