TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kolejne firmy w projekcie Polonus Partner
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.07.2018 12:00:55
Kolejne firmy w projekcie Polonus Partner

Zdaniem Macieja Acedańskiego, prezesa Polonusa to najlepszy moment, żeby zjednoczyć polskich przewoźników pod jedną, silną marką. Rozmawiamy m.in. o kolejnych partnerach.

Zdaniem Macieja Acedańskiego, prezesa Polonusa to najlepszy moment, żeby zjednoczyć polskich przewoźników pod jedną, silną marką. Rozmawiamy m.in. o kolejnych partnerach.

Koalicja polskich przewoźników autokarowych "Polonus Partner", która właśnie rozpoczęła działalność, zaoferuje podróżnym 50 ogólnokrajowych linii autobusowych tworzących połączenia między 250 miejscowościami w Polsce, a kursy będą obsługiwane przez 130 pojazdów. Do tej pory koalicja obejmowała osiem firm:

  • Polonus z woj. mazowieckiego,
  • Żak Express z woj. podlaskiego,

  • PKS Elbląg z woj. warmińsko-mazurskiego,

  • Contbus z woj. lubelskiego

  • GardenExpress z woj. lubelskiego,

  • NEOBUS z woj. podkarpackiego

  • AlbatrosBUS z woj. podkarpackiego

  • PKS Szczecin z woj. zachodniopomorskiego.

Maciej Acedański, prezes Polonusa zapewnia, ze łączenie polskiego rynku przewozów pasażerskich pod marką Polonus Partner to odpowiedź na oczekiwania polskich pasażerów. "To najlepszy czas, żeby zjednoczyć polskich przewoźników pod silną marką przewoźnika narodowego jaką jest Polonus" - dodał. Dopytaliśmy szefa Polonus o szczegóły projektu Polonus Partner:

Dlaczego Polonus zdecydował się na uruchomienie projektu Polonus Partner?

Polonus Partner to projekt integrujący polskich przewoźników dalekobieżnych. Mamy w tej chwili już 9 partnerów, powyżej 160 autobusów, ponad 280 miast i ponad 55 linii w ofercie. Sojusz ten jest to wyjście naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, którzy chcą podróżować z polskim przewoźnikami. Chcą podróżować ze sprawdzonymi firmami, które świadczą wysokiej jakości usługi. Chcą także mieć pełną dostępność do zakupu biletu, czy to papierowego czy elektronicznego, na połączenia łączone. A takie są oferowane dzięki programowi Polonus Partner. Dzięki ciągłemu rozwojowi siatki połączeń będziemy mogli powiedzieć, że w Polsce nie będzie miasta, do którego nie da się z nami dojechać.

Aż tak daleko sięgają Państwa plany?

Tak, są to bardzo poważne i daleko sięgające plany. Na razie jest to dopiero początek. Za chwilę będą dołączać do nas kolejni partnerzy. Jest to inicjatywa bardzo pozytywnie odbierana przez polskich przewoźników. Pasażerowie dopiero się o niej dowiadują, ale w ostatnich tygodniach odnotowujemy systematyczny wzrost sprzedaży.

Czy może Pan zdradzić kto jeszcze przystąpi do projektu Polonus Partner?

Na tym etapie jeszcze nie mogę. Prowadzimy zaawansowane rozmowy z wieloma firmami. O dalszym rozwoju projektu będziemy informować po dołączeniu kolejnych partnerów. Mogę powiedzieć tylko tyle, że w ostatnim czasie dołączyło do nas dwóch silnych graczy – PKS Szczecin i Majer Express.

Jak sojusz wpływa na inwestycje taborowe?

Niedawno nabyliśmy siedem autobusów dalekobieżnych marki Scania za blisko 8 mln zł. Dzięki tej inwestycji komfort podróżowania pasażerów w sezonie wakacyjnym będzie u nas jeszcze większy. Zwiększyliśmy liczbę pojazdów Polonusa do 154.

Czy aby przystąpić do projektu Polonus Partner trzeba dysponować odpowiednim taborem?

Tak, trzeba dysponować odpowiednim taborem i spełniać określone przez nas wymagania dotyczące jakości, komfortu i wyposażenia pojazdów.

Co z biletami za 1 zł?

Każdy z przewoźnikiem stosuje swoją politykę cenową. Mamy wspólne promocje, ale zarządzanie regularną ceną jest po stronie każdej z firm.

Gdzie będzie można kupić bilety na przejazdy w ramach Polonus Partner?

Bilety wszystkich partnerów dostępne są na platformie PolonusPartner.pl, ale również na stronach internetowych wszystkich partnerów. I tak np. na stronie Polonusa można kupić bilety na kursy Żak Express, Neobusa, AlbatrosBus, Garden Express. Dodatkowo bilety można kupić u kierowcy tuż przed odjazdem.

Jak Pan ocenia konkurencję z FlixBusa?

FlixBus, który miał wejść w kwietniu z pełną siatką połączeń nadal nie wszedł na rynek w pełnym zakresie. Wolałbym nie komentować tej niekomfortowej dla nich sytuacji. My niezależnie od tego koncentrujemy się na budowie naszej sieci, ponieważ dostrzegamy ogromny potencjał w partnerskiej formie współpracy pomiędzy najsilniejszymi lokalnymi przewoźnikami, którzy są liderami w swoich regionach. Od dawna docierały do nas głosy pasażerów, którzy chcieliby podróżować z polskimi przewoźnikami i już dostrzegamy pozytywne efekty tej inicjatywy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
PKS Polonus
  • Ryszard Pfeifer – 09.07.2018

    Pięknie Łączymy Polskę, PKS Polonus Partner! Niech zwycięży Transport Publiczny Zbiorowy Polski.

  • Mar Hek – 10.07.2018

    Brawo! Bardzo dobra inicjatywa , tego było potrzeba od dawna. Trzymamy kciuki

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.