Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne testy w Kraśniku. Czas na SOR-a EBN11

infobus
02.05.2019 08:15
0 Komentarzy

Kolejny autobus testowy zawitał do Kraśnika. Do połowy maja Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne będzie testować elektrycznego SOR-a EBN11. Miasto jednak chce iść krok dalej i planuje zakupy nowych autobusów.

Kraśnicki test zielonego SOR-a rozpoczął się 30 kwietnia. Autobus będzie kursował po mieście przez najbliższe dwa tygodnie. To także pierwsza okazja dla pasażerów komunikacji miejskiej w Kraśniku aby na własnej skórze przetestować autobus elektryczny nowej generacji. Miasto oraz MPK liczę na jak najwięcej opinii posażerów o elektrycznym testerze.

Zielony SOR na baterie
Pojazd charakteryzuje się nietypową długością nadwozia. Jest ono długie na 11,1 m. Mimo tego umożliwia podróż 82 pasażerom, w tym nawet 28 na miejscach siedzących. SOR zastosował fotele Ster MB. Część z nich to rozkładanie siedzenia.

Dopuszczalna masa całkowita najnowszego czeskiego elektrobusa to 16 t przy wadze własnej na poziomie 10 t. Co typowe dla czeskiego producenta drzwi drugie i trzecie są blisko siebie. Otwierają się one na zewnątrz. Nietypowym rozwiązaniem jest również umieszczenie bokiem trzech foteli znajdujących się pomiędzy drugimi, a trzecimi drzwiami.

W demonstracyjnym egzemplarzu zastosowano silnik asynchroniczny trakcyjny TAM-Pragoimex, o mocy 120 kW. Jest on zasilany przez litowo-jonowe baterie Varty. Ich pojemność to 172 kWh. Autobus może być ładowany przez złącze plug-in. Dzięki tak skompletowanemu wyposażeniu średni czas ładowania to 6-8 h. Zasięg autobusu to nawet 200 km na jednym ładowaniu. Jednak ze względu na warunki drogowe dla bezpieczeństwa jest on ograniczony do 150 km.

Znakiem charakterystycznym EBN 11 –oprócz zwiększonych gabarytów –jest zmieniona stylistyka konstrukcji, która odbiega od tej, którą znamy z rodziny pojazdów LH/CN/BN. Zaokrąglony przedni panelu i wizualne wydłużona przednia szyba aż po reflektory nadają EBN 11 większej dynamiki. Z kolei wysokie boczne okna z obniżoną dolną krawędzią.

Komentarze