TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kolejne zamówienie na trolejbusy Skoda-SOR. Z Pardubic
INFOBUS.PL - Opublikowano: 10.01.2019 16:00:18
Kolejne zamówienie na trolejbusy Skoda-SOR. Z Pardubic

Škoda Electric zamówienie na dostawę trolejbusów do Pardubic. Tamtejszy miejski przewoźnik, DPMP kupi pięć nowych niskopodłogowych trolejbusów Škoda-SOR 32Tr. To kolejne zlecenie na wyprodukowanie pojazdów tego typu.

Škoda Electric zamówienie na dostawę trolejbusów do Pardubic. Tamtejszy miejski przewoźnik, DPMP kupi pięć nowych niskopodłogowych trolejbusów Škoda-SOR 32Tr. To kolejne zlecenie na wyprodukowanie pojazdów tego typu.

DPMP z nowe trolejbusy na bazie nowych autobusów miejskich SOR-a zapłaci 52,4 mln CZK. To oznacza cenę jednostkową nowego Tr32 na poziomie ok. 1,82 - 1,85 mln PLN. A to może wskazywać na to, że maszyny będą posiadały dodatkowy napęd w postaci baterii lub silnika diesla, choć cena sugeruje pierwsze z rozwiązań.

Pardubice będą już trzecim, w którym pojawią się trolejbusy Skody zbudowane na nowych nadwoziach SOR-a. Pierwszy 32Tr już jeździ w Opawie. Dwie maszyny tego typu oraz jeden przegubowy 33Tr trafią natomiast do Cieplic w drugiej połowie roku.

Trolejbusy dla Pardubic Škodę ma dostarczyć w ciągu dziesięciu miesięcy od podpisania umowy, tj. do początku października. Nowe pojazdy pozwolą na wycofanie starszych. A to zapewne oznacza koniec służby dla kolejnych 14Tr.

Trolejbusowa flota DPMP przeszła spore odmłodzenie w ubiegłym roku. W Pardubicach pojawiło się wtedy 15 trolejbusów Škoda-SOR 30Tr .

Trolejbusy 32Tr to nowa konstrukcja Škody, która powstała we współpracy z SOR-em na nadwoziach autobusu NS12. Pojazdy dla Pardubic będą dosyć przyzwoicie wyposażone, a więc nie zabraknie takich elementów jak klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy, nowoczesny SIP czy gniazda z portami USB. Pasażerowie będą mogli skorzystać z bardzo wygodnych i tapicerowanych foteli polskiego Stera- w większości typu 8MA. Jednak najważniejszą zaletą nowych trolejbusów dla Opawy będzie dodatkowy napęd, dzięki któremu pojazdy będą mogły poruszać się na odcinkach bez sieci trakcyjnej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Skoda
SOR
Czechy
Pardubice
trolejbus
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.