TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kolejny gazowy MAN w Warszawie. Czas na przeguba!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 14.03.2019 17:00:48 1 komentarz
fot. Kierowca Autobusu MZA, facebook.com

Warszawskie MZA mają już komplet wzorcowych gazowców od MAN-a. Przedewczoraj na zajezdnię na Kleszczowej przyjechał przegubowy A23 CNG. Certyfikacja zaczyna się na dobre.

Warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe mają już komplet wzorcowych gazowców od MAN-a. Przedewczoraj na zajezdnię na Kleszczowej przyjechał przegubowy A23 CNG. Certyfikacja zaczyna się na dobre.

Przypomnijmy, że łącznie do największego miejskiego operatora w Polsce trafi 110 gazowych "lwów", z czego gross w tym roku. W większości będą to autobusy przegubowe. Na przełomie marca i kwietnia mają ruszyć regularne dostawy. MAN-y będą garażowały na zajezdni przy ul. Kleszczowej. Do Warszawy trafił już drugi wzorcowy autobus. To przegubowy "lew" A23. Razem z "króciakiem" przejdzie on teraz wszystkie testy, które są konieczne do uzyskania certyfikatu potwierdzającego spełnienie wymagań Zarządu Transportu Miejskiego stawianych nowym pojazdom.

Z wiele o przegubowcu ze Starachowic póki co nie wiemy. Skupimy się więc na tym co na razie udało się nam ustalić. Długi "garbaty lew" umożliwia podróż ok. 125 pasażerom. Nie wiemy ile jest miejsc siedzących, ale wiele wskazuje na to, że MAN zaoferował MZA konfigurację wnętrza bardzo zbliżoną do radomskich Lion'sów City G. Oczywiście na pokładzie mamy dedykowane dla MAN-a fotele firmy Ster. Wejście na pokład tego w pełni niskopodłogowego pojazdu jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji.

Stołeczny Lion's City G CNG tak jak solówka jest wyposażony w leżący silnik typu MAN E2876LUH07. To potężna, bo prawie trzynastolitrowa jednostka, która spełnia normę Euro 6. Ma ona 228 kW mocy i osiąga 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na chwilę obecną dalej wynika, że przeguby też będą wyposażone w czterobiegowe automaty Voith Diwa D854.6.

Oczywiście długie "lwy" będą miały duże kabiny oraz bogaty SIP. Więc w tej kwestii nie będziemy wchodzili w szczegóły, gdyż doskonale wiadomo co znaczy warszawski standard. Podsumowując- era "starego" Lion'sa City kończy się w naprawdę niezłym stylu. Będzie nam ich brakowało.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZA Warszawa
MAN
CNG
  • Michał Pawłowski – 14.03.2019

    Nie prawda, solówka 4200 wróciła we wtorek do serwisu w Wolicy :P

  • Kamil Nowakowski – 14.03.2019

    Niestety buda oszpeca pojazd, mogli nie oszczędzać farby i też sztachnąć na czarno ;)

  • Grażyna Janina Marciniak – 14.03.2019

    Na R-2

  • Twist – 14.03.2019

    Marna zaraza niemiecka niestety sie rozprzestrzenia.

  • Gabriel Krupka – 14.03.2019

    Miejskie Zakłady Autobusowe Warszawa czy wystarczy jeden klimatyzator na cały autobus,chyba że nie zauważyłem tego w I członie?

  • Ryszard Kownacki – 14.03.2019

    zmniejszanie autobusów + zwiększanie częstotliwości kursów to jedynie słuszny kierunek

  • Michał Kamiński – 15.03.2019

    Może i tak - tylko zwiększenie częstotliwości wymaga większej ilości autobusów. A kierowcy z powietrza się nie wezmą, a i koszty utrzymania większej ilości pojazdów będą dużo wyższe.

  • citaro – 15.03.2019

    Ciekawe, że dla MZA potrafią namalować normalnie czerwony pas, a innym wciskają cały czerwony narożnik aż do szyby. Myślałem, że lakiernia MANa nie potrafi takiego cudu osiągnąć, ale jednak jak chcą to im wychodzi.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.