Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejny gazowy MAN w Warszawie. Czas na przeguba!

infobus
14.03.2019 15:00
0 Komentarzy

Warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe mają już komplet wzorcowych gazowców od MAN-a. Przedewczoraj na zajezdnię na Kleszczowej przyjechał przegubowy A23 CNG. Certyfikacja zaczyna się na dobre.

Przypomnijmy, że łącznie do największego miejskiego operatora w Polsce trafi 110 gazowych „lwów”, z czego gross w tym roku. W większości będą to autobusy przegubowe. Na przełomie marca i kwietnia mają ruszyć regularne dostawy. MAN-y będą garażowały na zajezdni przy ul. Kleszczowej. Do Warszawy trafił już drugi wzorcowy autobus. To przegubowy „lew” A23. Razem z „króciakiem” przejdzie on teraz wszystkie testy, które są konieczne do uzyskania certyfikatu potwierdzającego spełnienie wymagań Zarządu Transportu Miejskiego stawianych nowym pojazdom.

Z wiele o przegubowcu ze Starachowic póki co nie wiemy. Skupimy się więc na tym co na razie udało się nam ustalić. Długi „garbaty lew” umożliwia podróż ok. 125 pasażerom. Nie wiemy ile jest miejsc siedzących, ale wiele wskazuje na to, że MAN zaoferował MZA konfigurację wnętrza bardzo zbliżoną do radomskich Lion'sów City G. Oczywiście na pokładzie mamy dedykowane dla MAN-a fotele firmy Ster. Wejście na pokład tego w pełni niskopodłogowego pojazdu jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji.

Stołeczny Lion's City G CNG tak jak solówka jest wyposażony w leżący silnik typu MAN E2876LUH07. To potężna, bo prawie trzynastolitrowa jednostka, która spełnia normę Euro 6. Ma ona 228 kW mocy i osiąga 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na chwilę obecną dalej wynika, że przeguby też będą wyposażone w czterobiegowe automaty Voith Diwa D854.6.

Oczywiście długie „lwy” będą miały duże kabiny oraz bogaty SIP. Więc w tej kwestii nie będziemy wchodzili w szczegóły, gdyż doskonale wiadomo co znaczy warszawski standard. Podsumowując- era „starego” Lion'sa City kończy się w naprawdę niezłym stylu. Będzie nam ich brakowało.

Komentarze