TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kolejny test SOR-a NS18. Hradec Kralove
INFOBUS.PL - Opublikowano: 12.12.2019 17:00:31
fot. DPMHK

Dopravní podnik města Hradce Králové (DPMHK) jest kolejnym przewoźnikiem, który ma możliwość przetestowania przegubowego SOR-a NS18. Sprawdzian ma się zakończyć po nowym roku. Czy przekuje się na decyzje zakupowe?

Dopravní podnik města Hradce Králové (DPMHK) jest kolejnym przewoźnikiem, który ma możliwość przetestowania przegubowego SOR-a NS18. Sprawdzian ma się zakończyć po nowym roku. Czy przekuje się na decyzje zakupowe?

"Jego długość"
NS18 to konstrukcja całkowicie niskopodłogowa o długości 18,75 m, szerokości 2,55 m i niespełna 3 m wysokości. Pojazd zaprojektowano z równomiernie rozmieszczonymi wejściami w układzie 2-2-2-2. Drzwi o jednakowej szerokości mają efektywny prześwit 1200 mm. Ich wariant może być zmienny w zależności od wymagań klienta. To ile osób "Jego Długość" przewiezie zależy od konkretnej konfiguracji. 

Prototyp, który SOR udostępnił DPMHK oferuje 47 miejsc siedzących na fotelach typu Ster 8MA Ultra Light, a dodatkowo 16 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi, a więc bardzo przyzwoicie. Na stojąco może podróżować ok. 100-110 osób. 

Układ jezdny oparto na rozwiązaniach firmy ZF. Z przodu zastosowano zawieszenie niezależne oparte na osi typu RL82EC. Środkowa to wleczona typu AV133. Most napędowy to przekładnia portalowa typu AV133 z przełożeniem 6,19. W wieży zabudowano silnik stojący FPT Cursor 9 o mocy 243 kW. To jednostka o pojemności 8,71 l, która osiąga 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. SOR zblokował ją z automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów ZF Ecolife.

Co w środku?
Zastosowano system informacji pasażerskiej czeskiego BUSE. Oprócz zewnętrznych wielokolorowych wyświetlaczy w środku zamontowano dodatkowo pięć monitorów LCD 22". Prezentują one informację liniową oraz reklamy. 

Nie zapomniano o pasażerach. Z myślą o nich zainstalowano ładowarki USB. Nie zabrakło oczywiście klimatyzacji oraz przesuwnych okien bocznych, które cieszą się takim samym uznaniem u naszych południowych sąsiadów jak u nas.

Test SOR-a NS18 w Hradce Králové potrwa do końca stycznia 2020 r. Nie będzie on przypisany do konkretnej linii. Test w warunkach normalnej eksploatacji ma pokazać nie tylko zużycie paliwa, ale także inne możliwości nowego przegubowca czeskiego producenta. Pozostaje czekać na wyniki testu. Z pewnością przekują się one na konkretne decyzje zakupowe.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
SOR
Czechy
Hradce Králové
DPMHK
test
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.