TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kolejny test SOR-a NS18. Hradec Kralove
INFOBUS.PL - Opublikowano: 12.12.2019 17:00:31
fot. DPMHK

Dopravní podnik města Hradce Králové (DPMHK) jest kolejnym przewoźnikiem, który ma możliwość przetestowania przegubowego SOR-a NS18. Sprawdzian ma się zakończyć po nowym roku. Czy przekuje się na decyzje zakupowe?

Dopravní podnik města Hradce Králové (DPMHK) jest kolejnym przewoźnikiem, który ma możliwość przetestowania przegubowego SOR-a NS18. Sprawdzian ma się zakończyć po nowym roku. Czy przekuje się na decyzje zakupowe?

"Jego długość"
NS18 to konstrukcja całkowicie niskopodłogowa o długości 18,75 m, szerokości 2,55 m i niespełna 3 m wysokości. Pojazd zaprojektowano z równomiernie rozmieszczonymi wejściami w układzie 2-2-2-2. Drzwi o jednakowej szerokości mają efektywny prześwit 1200 mm. Ich wariant może być zmienny w zależności od wymagań klienta. To ile osób "Jego Długość" przewiezie zależy od konkretnej konfiguracji. 

Prototyp, który SOR udostępnił DPMHK oferuje 47 miejsc siedzących na fotelach typu Ster 8MA Ultra Light, a dodatkowo 16 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi, a więc bardzo przyzwoicie. Na stojąco może podróżować ok. 100-110 osób. 

Układ jezdny oparto na rozwiązaniach firmy ZF. Z przodu zastosowano zawieszenie niezależne oparte na osi typu RL82EC. Środkowa to wleczona typu AV133. Most napędowy to przekładnia portalowa typu AV133 z przełożeniem 6,19. W wieży zabudowano silnik stojący FPT Cursor 9 o mocy 243 kW. To jednostka o pojemności 8,71 l, która osiąga 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. SOR zblokował ją z automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów ZF Ecolife.

Co w środku?
Zastosowano system informacji pasażerskiej czeskiego BUSE. Oprócz zewnętrznych wielokolorowych wyświetlaczy w środku zamontowano dodatkowo pięć monitorów LCD 22". Prezentują one informację liniową oraz reklamy. 

Nie zapomniano o pasażerach. Z myślą o nich zainstalowano ładowarki USB. Nie zabrakło oczywiście klimatyzacji oraz przesuwnych okien bocznych, które cieszą się takim samym uznaniem u naszych południowych sąsiadów jak u nas.

Test SOR-a NS18 w Hradce Králové potrwa do końca stycznia 2020 r. Nie będzie on przypisany do konkretnej linii. Test w warunkach normalnej eksploatacji ma pokazać nie tylko zużycie paliwa, ale także inne możliwości nowego przegubowca czeskiego producenta. Pozostaje czekać na wyniki testu. Z pewnością przekują się one na konkretne decyzje zakupowe.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
SOR
Czechy
Hradce Králové
DPMHK
test