Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

KOMBUS Kórnik stawia na Solarisa

infobus
12.09.2016 09:56
0 Komentarzy

Kórnickie Przedsiębiorstwo Autobusowe KOMBUS zaakceptowało jedyną ofertę, którawpłynęła w przetargu na dostawę w formie dziesięcioletniej dzierżawy trzechnowych autobusów niskopodłogowych. Opiewa ona na niespełna 4,5 mln zł brutto.

O warunkach zamówienia pisaliśmy tutaj. KOMBUS chciałwydzierżawić na 10 lat dwa trzyosiowe autobusy o długości ok. 15 m oraz jedendwunastomertrowy. Pojazd klasy maxi powinien mieć nadwozie o długości 11,5 – 12m, wysokości wnętrza mniejszej niż 2,15 m. Autobus ma umożliwiać podróżprzynajmniej 85 pasażerom, w tym minimum 28 na miejscach siedzących. Wejście napokład ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Każde oprześwicie minimum 1200 mm.

W przypadków autobusów trójosiowych klasy mega nadwozie mamieć długość 14,5 – 15 m. Pojazd ma umożliwiać podróż przynajmniej 120 osobom.Minimum 37 pasażerów ma mieć zagwarantowane miejsce siedzące. Kwestia wejściana pokład została analogicznie jak w przypadku autobusu standardowego.

W dalszej części wymagania KOMBUSA wobec obu typów autobusówbyły w zasadzie identyczne. Wszystkie mają być napędzane silnikami diesla opojemności powyżej 10 l, mocy minimum 225 kW oraz maksymalny momencie obrotowymnie mniejszym niż 1200 Nm. Komora silnika ma zostać wyposażona w systemdetekcji oraz gaszenia pożaru. Jednostka napędowa ma zostać zblokowana zautomatyczną, minimum czterobiegową skrzynią biegów. Przekładnia ma byćzaprogramowana na tryb jazdy oszczędnościowej.

Wentylacja przestrzeni pasażerskiej ma być zapewniona przezminimum sześć okien przesuwnych w pojazdach klasy mega i co najmniej osiem wprzypadku pojazdów trzyosiowych. Nie zabraknie także klimatyzacji przestrzenipasażerskiej. A ta ma mieć moc minimum odpowiednio 27 kW i 32 kW. Pojazdy będąoczywiście monitorowane.

Trochę nowości będzie w systemie informacji pasażerskiej.Będzie on się składał z trzech zewnętrznych tablic diodowych o wysokiejrozdzielczości oraz jednej wewnętrznej. Uzupełnieniem informacji liniowejbędzie wewnętrzna tablica LCD o przekątnej 38″, która będzie prezentowaładane na temat przejazdów w formie „koralików”. Do kompletu oczywiściegłosowe zapowiedzi przystanków.

Na oferty KOMBUS czekał do 11 sierpnia. Wpłynęła jedna.Przedstawiło ją konsorcjum, w skład którego wchodzi Solaris oraz Millenium Leasing.Partnerzy dostawę oraz koszt dziesięcioletniej dzierżawy dwóch Urbino 15 ijednego Urbino 12 wycenili na 4 493 977,20 zł brutto.

5 września przewoźnik z Kórnika podjął decyzję orozstrzygnięciu przetargu. Spółka zaakceptowała ofertę konsorcjum. Partnerzynie zdecydowali się na dodatkowo punktowane skrócenie terminu dostawy do 120dni. W efekcie Solarisy zostaną przekazane spółce w ciągu maksymalnie 135dni od podpisania umowy. Poskutkuje to zwiększeniem stanu „jamników”z czterech do siedmiu egzemplarzy. Dodatkowo we flocie KPA zadebiutuje Urbino12.

Komentarze