TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

KOMBUS Kórnik z dwoma... hybrydowymi Citaro G!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.11.2019 15:00:30
fot. Mirek Nader, poznanskie-autobus.pl

Kórnicki KOMBUS poczynił bardzo ciekawy zakup używanych autobusów. Przewoźnik pozyskał dwa kilkuletnie Mercedesy Citaro G hybrid. Ich przebiegi wskazują, że do tej pory mogły służyć jako pojazdy demonstracyjne.

Kórnicki KOMBUS poczynił bardzo ciekawy zakup używanych autobusów. Przewoźnik pozyskał dwa kilkuletnie Mercedesy Citaro G hybrid. Ich przebiegi wskazują, że do tej pory mogły służyć jako pojazdy demonstracyjne.

Autobusy pochodzą z roczników 2010 i 2011. Każdy z nich zabiera na pokład 131 pasażerów. W zależności od egzemplarza mamy 37 lub 48 foteli typu CSF. Każdy różni się także liczbą siedzeń dostępnych z niskiej podłogi. W obu dostęp na pokład jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2-0.

Serca dwa
Citaro G hybrid posiada sterowanie szeregowe. Rolę agregatu pełni wysokoprężny silnik 4-cylindrowy Mercedes OM924LA. To jednostka o pojemności 4,8 l, która spełnia normę EEV. Ma ona 160 kW mocy oraz osiąga 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego. 

Szeregowy układ hybrydowy umożliwia bezemisyjną, ekologiczną jazdę przy ruszaniu i hamowaniu autobusu. Wówczas cztery silniki trakcyjne Siemensa (o stałej mocy 60 kW –maksymalnie 120 kW) zamontowane w piastach kół (na drugiej i trzeciej osi) wykorzystują jedynie energię pochodzącą z akumulatorów. Silnik Diesla włącza się przy wyższych prędkościach i ładuje baterie przez generator. Nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych łączna moc silników jest wystarczająca do swobodnej jazdy przegubowym pojazdem. 

Wyposażenie
Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają uchylne okna. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji. Odpowiadają za nią agregaty najprawdopodobniej Konvekty. Jest także monitoring.

Autobusy wyposażono w urządzenia PEKA. Całością steruje autokomputer SRG5000P firmy R&G Plus. Pozostawiono oryginalne wyświetlacze zewnętrzne oraz wewnętrzną tablicę LCD. Integrację oraz dostosowanie do wymogów ZTM Poznań przeprowadziła firma VHR-System ze Śremu.

9 lat minęło
To już dziewięć lat od premiery hybrydowego Citaro G. Poza oficjalnymi pokazami nie zagrzał on nigdzie dłużej w Polsce. Zakup dwóch takich autobusów przez KOMBUS Kórnik zmienia wreszcie ten stan rzeczy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
KOMBUS Kórnik
Mercedes
hybryda
używane
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.