TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Komplet Mercedesów Conecto w MZA
InfoBus.pl - Opublikowano: 10.01.2018 12:44:13 20 komentarzy
Komplet Mercedesów Conecto w MZA

Koncern EvoBus zakończył dostawy 80 autobusów Mercedes Conecto dla Miejskich Zakładów Autobusowych.

Koncern EvoBus zakończył dostawy 80 autobusów Mercedes Conecto dla Miejskich Zakładów Autobusowych.

45 przegubowych i 35 12-metrowych pojazdów klasy maxi przyjechało do Warszawy ze Stambułu. Autobusy przegubowe zostały przekazane do zajezdni Kleszczowa, krótsze zaś do Stalowej, gdzie zastąpią starsze wozy, Jelcze i Solarisy. 

Wszystkie nowe pojazdy są wyposażone w najbardziej zaawansowane ekologiczne silniki Daimler AG OM z normą emisji spalin EURO VI, moduł rekuperacji odzyskujący energię hamowania oraz w panele fotowoltaniczne na dachu, które doładowują akumulatory. Posiadają też klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy. Zamontowany został system pełnej informacji pasażerskiej oraz monitoring wewnętrzy i zewnętrzny. Zaplanowano oddzielne miejsce dla wózka inwalidzkiego i wózka dziecięcego, obydwa z odpowiednią podporą. W drugich drzwiach zamontowana została rampa wjazdowa.

Autobusy Mercedes-Benz jeżdżą w Warszawie od 5 lat. W 2012 roku MZA odebrały 60 sztuk takich pojazdów.

Warszawiacy mogą już korzystać z 80 fabrycznie nowych i nowoczesnych autobusów światowego koncernu – podkreśla Jan Kuźmiński, Prezes MZA. To wielka radość dla miasta i dla nas jako firmy. Nasze autobusy mają bardzo bogate wyposażenie, na dodatek nowe Mercedesy posiadają panele fotowoltaniczne oraz system odzyskiwania energii – dodaje.

Dzięki zakupom nowych autobusów MZA będą mogły wycofać najstarsze wozy. To Jelcze M121M oraz Solarisu Urbino15. Dwa takie pojazdy zostaną zachowane jako pojazdy historyczne. Będzie to najstarszy Solaris z 1999 roku o numerze 8919 oraz Jelcz o numerze 4590, tzw. "biała dama".

Będziemy też wycofywać MAN-y NG313. Ostatnie egzemplarze tych wozów wyjadą w 2019 roku – informuje Jan Kuźmiński. Wówczas w Warszawie pojawi się partia nowych autobusów przegubowych – dodaje. Nastąpi to po zakończeniu kolejnych kontraktów, które obejmą dostawy 80 przegubowych autobusów zasilanych gazem, a także przegubowych elektrobusów.

Mogę obiecać, że z każdym rokiem nasza flota będzie coraz nowocześniejsza – mówi Jan Kuźmiński.



Sprawdź też:
MZA
Mercedes
Conecto
  • STOP tureckiego szmelcu z poza UE – 10.01.2018

    Wyrazy wspolczucia.
    Drapia kase z UE ale kupuja autobusy poza UE.
    UE powinna za kare wszelkie fundusze odwolac i zadac zwrotu kasy plus surowe odsetki.

  • MobilisA075 – 10.01.2018

    Po MANach kasujemy 82 i starsze 84.

  • SPNF – 10.01.2018

    Miałem okazję przejechać się 12 metrowym egzemplarzem. Nowy autobus, a we wnętrzu trzeszczy jakby miał 10 lat.

  • Łukasz – 10.01.2018

    Niestety to prawda, trzeszczą.

  • 123 – 10.01.2018

    no co, składane na szybkości

  • dobry – 10.01.2018

    Idiotyczny rozkład miejsc siedzących i rzeźni.

  • MESIOsceptyk – 10.01.2018

    Kebaby Connecto to przestażały model na siłę pudrowany, żeby spełniać normy i SIWSy.
    Żenada i tyle, a trzeszczą jak cholera!

  • JELCZanin – 10.01.2018

    Stary 4590 vel. 4550 to kiedyś była ,,Biała Dama". Bo pojazd który ukrywa się obecnie pod tym numerem to zwykły seryjny Jelcz M121M, poza kiepskim stanem technicznym dużo nie wyróżniający się :(

  • xyz – 10.01.2018

    4590 to ze starego wozu nic nie zostało. Nawet silnik.

  • www – 10.01.2018

    Rozkład siedzeń w przegubach w końcu jest dobry dla stojących. Nareszcie! Ale czemu obecna dostawa trzeszczy w środku? Nawet ogrzewanie za metalową osłoną. Jak to możliwe? Dziwne, bo w nie pamiętam żeby w dostawie dla Mobilisa były takie dziwne problemy.

  • Krakusik – 10.01.2018

    Chyba w kościach Wam trzeszczy! :) albo od słuchania głupot. Autobusy jak marzenie! Posłużą ładnych parę lat. Wierzcie mnie Krakusowi, który jeździ nieomal codziennie takim autobusem od kilku lat i nie mogę uwierzyć jak nad podziw wolno te autobusy się starzeją. Właśnie dlatego do Krakowa trafią kolejne Mercedesy.

  • Krisbe – 10.01.2018

    @krakusik Ale Citaro!

  • Krisbe – 10.01.2018

    @Krakusik MPK w Krakowie chce tylko ale tylko CITARO

  • Fjodor – 11.01.2018

    Najtańszy szmelc sprzedany Warszawie za grube miliony. Nawet wykończenia porządnego nie są w stanie zrobić. Dziwne, że tak poważne przedsiębiorstwo jak MZA dało sobie wcisnąć coś takiego... :(

  • Driver – 11.01.2018

    Jeździłem ostatnio Conecto ( pracuje na Stalowej w Warszawie) i ogólnie ok , tylko kto tak zamontował gniazdo na pas dla kierowcy. Jest zamontowane pod kątem w stronę tylnej części ciała i trochę uwiera.

  • qq – 11.01.2018

    Przecież tych pasów i tak nikt nie zapina.

  • R-12 – 11.01.2018

    paskudny autobus, nie powinien stać koło Solarisa!

  • Conecto na złom – 13.01.2018

    W Złomnecto nic od początku produkcji się nie zmienia. Dalej beznadziejne skrzypiące drzwi, rozwalone wnętrze już w fabryce, beznadziejna przeszklona kabina (oryginalnie chyba prysznicowa), kolorystyka wnętrza obrzydliwie szara, nieregulowany pulpit ani lusterka (normalnie jak w Jelczu M121M). Mercedes dobił do poziomu MAZ-a, Solaris przy Conecto to jak złoty Maybach przy zardzewiałym Maluchu.

  • Sunset Shimmer – 13.01.2018

    Dlatego na Polski rynek homologacje powinno mieć tylko Citaro. Conecto powinna ona być odebrana. Jak to jest że w takim np. Rzeszowie proponują Citaro które nawet wygrało w 2012 roku. Regulowany pulpit to powinien być standard nawet SanCity to pisiada

  • ZF – 17.01.2018

    Super wozy, w Krakowie od 2014 Mobilis je eksploatuje z powodzeniem. I jakoś nic się nie tłucze, poza SIPem - tandetnym zamocowaniem w polszy wyświetlaczy SIMS!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.