Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kompletny e-system od Volvo i ABB

infobus
07.03.2016 16:04
0 Komentarzy

Volvo otrzymało zamówienie z miejscowości Namur w Belgii na11 elektrycznych autobusów hybrydowych oraz 2 stacje ładowania autobusówelektrycznych. Stacje ładowania zostaną dostarczone przez ABB. Jest to jak dotej pory największe zamówienie na systemy elektrycznych autobusów Volvo.

Wiele miast wprowadza systemy autobusów elektrycznych wcelu rozwiązania problemu zanieczyszczenia powietrza i wysokiego poziomuhałasu. Położona w południowej Belgii miejscowość Namur, wraz z zarządemtransportu publicznego i operatorem TEC, kupuje obecnie od Volvo 11elektrycznych hybryd i 2 zautomatyzowane stacje ładowania autobusów. Stacjeładowania dostarczy ABB.

Pojazdy + stacje + serwis

TEC zamówiło kompleksowy system, co oznacza, że Volvobędzie odpowiedzialne w całości za serwisowanie pojazdów, konserwacjęakumulatorów oraz standardowych stacji ładujących za stałą opłatę miesięczną.Rozpoczęcie przewozów planowane jest na koniec 2016 roku.

– Systemy autobusów elektrycznych to kosztowo efektywnerozwiązanie dla miast chcących obniżyć poziom zanieczyszczenia powietrza i hałasu.Volvo i ABB posiadają całościową i konkurencyjną ofertę dla miast na całymświecie, które dążą do wprowadzenia systemu zrównoważonego transportu -powiedział H?kan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

– Każdego roku Grupa TEC przewozi ponad 250 milionówpasażerów. Naszą społeczną odpowiedzialnością jest rozwijanie zrównoważonychrozwiązań transportowych,co jest możliwe szczególnie poprzez ulepszaniewydajności energetycznej naszej floty pojazdów. Elektryczna hybryda Volvo 7900spełnia nasze wymogi.Cicha praca pojazdów polepszy jakość życiamieszkańców Namur – powiedział Vincent Peremans, Prezes Zarządu Grupy TEC.

Cicha praca przez 7 km

Elektryczna hybryda Volvo 7900 pracuje cicho ibezemisyjnie dzięki energii odnawialnej na odcinku około 7 kilometrów. Akumulatory są szybko ładowane (wciągu zaledwie kilku minut) na końcowych przystankach trasy, a także za każdymrazem, gdy pojazd hamuje. Dodatkowe wyposażenie autobusów stanowi niewielkisilnik diesla, który zwiększa zasięg i możliwości pojazdów. W porównaniu zestandardowymi autobusami, elektryczna hybryda dostarcza wymierne korzyści dlaśrodowiska. Całkowite zużycie energii jest o 601 procent niższe.

Odwrócony pantograf od ABB

W Namur powstaną dwie stacje szybkiego ładowania ABB wwersji odwrócony pantograf. Taka opcja umożliwia wykorzystanie taniego i lekkiegointerfejsu na dachu autobusu. Generalnie jest to dość proste wdrożenie naistniejących już liniach autobusowych. Modułowy projekt oferujący moc ładowaniana poziomie 150 kW, 300 kW lub 450 kW.

Stworzony w zgodzie z IEC 61851-23 (międzynarodową normądla systemów szybkiego ładowania elektrycznych pojazdów, która zapewniawdrożenie odpowiednich systemów bezpieczeństwa), projekt elektryczny działa zgodniez przepisami, a architektura systemu i zasady działania będą w przyszłościwsparte przez szerszą wspólnotę branży motoryzacyjnej.

Komentarze