TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Konferencja e-Bus: Ekoenergetyka zwraca uwagę na czas [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.04.2017 15:23:32 4 komentarze
Konferencja e-Bus: Ekoenergetyka zwraca uwagę na czas [FILM]

Podczas marcowej konferencji w Ministerstwie Rozwoju głos zabrali również przedstawiciele dostawców energii i systemów ładowania. Wśród nich Bartosz Kubik, prezes zarządu Ekoenergetyka-Polska sp. z o.o.

Podczas marcowej konferencji w Ministerstwie Rozwoju głos zabrali również przedstawiciele dostawców energii i systemów ładowania. Wśród nich Bartosz Kubik, prezes zarządu Ekoenergetyka - Polska sp. z o.o.

Ekoenergetyka-Polska to lider rynku europejskiego ładowarek dla autobusów elektrycznych. Do tej pory firma dostarczyła ładowarki dla autobusów elektrycznych do ponad 20 miast w Europie, a jej urządzenia uczestniczyły w ponad 50 programach testowych. Firma proponuje ładowarki od mocy od 3kW do 450Kw, pracując z wiodącymi producentami autobusów, pomaga miastom we wprowadzaniu w życie zero-emisyjnych pojazdów transportu publicznego.

Jak podkreślił podczas swojego wystąpienia Bartosz Kubik, tak bogate doświadczenie Ekoenergetyki w zakresie elektromobilności daje spółce pełne prawo do wyciągnięcia pierwszych wniosków. Wśród nich trzy są najważniejsze:

1. Tworzenie sieci zasilania to bardzo skomplikowany proces, który w skrócie obejmuje 5 etapów:

  • audyt floty i sieci miejskiej

  • organizacja pozwoleń i przyłączy

  • stworzenie planu infrastruktury

  • konsultacje techniczne

  • przetarg instalacja i uruchomienie

2. Czas: proces stworzenia infrastruktury pod ładowanie elektrobusów zabiera bardzo dużo czasu i razem z uzyskaniem szeregu pozwoleń (przede wszystkim w zakresie zewnętrznych ładowarek) może zabrać ok. 50- 60 tygodni. Do tego trzeba liczyć się z opóźnieniami w organizowaniu przyłączy i pozwoleń;

3. Przewymiarowanie infrastruktury, czyli częste tworzenie projektów "na zapas" przyczynia się do bardzo wysokiego szacowanego kosztu projektów.

Jak powiedział Bartosz Kubik, dzisiaj koszt budowy infrastruktury ? zależności od przyłącza ? można oszacować w następujący sposób:

  • 1300zł-1800zł/ kw koszt zakupu infrastruktury

  • 200zł-500zł/ kw koszt instalacji infrastruktury / sieć niskiego napięcia

  • 800zł-1500zł/ kw koszt instalacji infrastruktury / sieć średniego napięcia

  •  1,1-1,3kwh średnia konsumpcja energii autobusu 12m

Najważniejsze wyzwania czekające samorządy przy projektowani nowych systemów zasilania elektrobusów to:

  • prawo budowlane i energetyczne, które obowiązuje także ładowarki i stąd konieczność organizacja pozwoleń już na etapie przetargu

  • w planie projektu należy uwzględnić czas na dopełnienie spraw proceduralnych

  • zdalny monitoring 24/h jest kluczem do pełnej operacyjności

  • przy wdrożeniu należy przewidzieć możliwość dwustronnego zasilania ładowarek lub zasilanie z agregatu prądotwórczego

  • spełnienie ISO 15118 jako normy wymaganej przy komunikacji pomiędzy pojazdami, a ładowarkami.

Zapraszamy na film z wystąpieniem Bartosza Kubika


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
e-bus
konferencja
Ekoenergetyka
  • pks_rulez – 22.04.2017

    [komentarz usunięty, powód: dubel]

  • Zgm – 21.05.2017

    Jakie ISO.. widać ze prezes nie ma pojęcia o technologii

  • Queen – 21.05.2017

    Zestawienia międzynarodowej organizacji transportu publicznego wskazują ze liderem europejskim w tej dziedzinie nie jest już niestety eko. Stek bzdur

  • Zenek – 25.05.2017

    Ciekawe skąd Pan Prezes wiedział na długo przed publikacja propozycji ustawy o elektromonilnosci i zapisach dotyczących audytów, strategii i planach .... czyżby dziecko zostało wylane z kąpielą,

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.