TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Konferencja e-Bus: Impact chce oferować nie tylko baterie [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.04.2017 17:00:10 1 komentarz
Konferencja e-Bus: Impact chce oferować nie tylko baterie [FILM]

W konferencji w Ministerstwie Rozwoju ciekawy projekt stworzenia kompleksowej obsługi samorządów w zakresie elektromobilności przedstawił Adam Olszewski, który pełni funkcję dyrektora Obszaru Rozwiązań dla Energetyki w ICPT S.A.

Energy Storage Management to nowa spółka, która jest owocem współpracy dwóch firm:

  • przedsiębiorstwa produkcyjno-handlowego Impact Clean Power Technology S.A. z Piastowa, które od 2006 r. specjalizuje się w produkcji litowo-jonowych systemów magazynowania energii oraz integracji systemów dla transportu publicznego, energetyki i telekomunikacji. Spółka jest czołowym dostawcą baterii m.in. do elektrycznych autobusów marki Solaris oraz Ursus. Baterie dostarczane są także do innych producentów baterii, takich jak IRIZAR, TEMSA, ANKO. W ciągu 10 lat spółka osiągnęła pozycję lidera w Polsce oraz jednej z trzech wiodących firm w Europie. Zdolności produkcyjne Impact osiągnęły w 2016 roku wielkość 1000 pakietów baterii dla autobusów rocznie.

  • spółki Wento, czyli podmiotu należącego do grupy energetycznej Wento Holdings, działającego na rynku energetyki innowacyjnej oraz odnawialnej. Grupa Wento została utworzona w 2011 roku i specjalizuje się w rozwoju i wykonawstwie projektów energetycznych, zarządzaniu rozproszoną infrastrukturą energetyczną, obrocie energią elektryczną oraz pozyskiwaniem środków finansowych dla dużych projektów infrastrukturalnych.

Razem obie firmy chcą przedstawić polskim samorządom możliwość długoterminowego wynajmu baterii zasilających autobusy elektryczne oraz infrastruktury ładującej wraz z zapewnieniem usługi efektywnego zarządzania eksploatacją baterii. W ramach kontraktu spółka zapewnia:

  • pomoc w wyborze linii do obsługi przez autobusy elektryczne,

  • optymalny dobór baterii i infrastruktury ładowania do tras i rozkładów jazdy autobusów,

  • ciągłość zasilania autobusów ? gotowość do jazdy według ustalonego harmonogramu,

  • ciągły (24/7) monitoring parametrów baterii oraz systemu ładowarek,

  • serwis baterii według metodyki przeglądów zapobiegawczych i predykcyjnych,

  • optymalizację zakupów energii elektrycznej użytkowanej przez autobusy elektryczne.

W efekcie to rozwiązanie może przyczynić się do szybszego i bardzie efektywnego startu komunikacji miejskiej opartej na autobusach elektrycznych.

Zapraszamy na film z wystąpieniem Adama Olszewskiego:


Sprawdź też:
e-bus
konferencja
Impact
  • poiu – 21.04.2017

    olszewski? to jakaś rodzina?

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.