TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Konferencja e-Bus: Warszawa i 130 autobusów elektrycznych [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 18.04.2017 09:23:47 5 komentarzy
Konferencja e-Bus: Warszawa i 130 autobusów elektrycznych [FILM]

30 marca 2017 r. podczas spotkania w Ministerstwie Rozwoju najdłuższą prezentację na temat eksploatacji autobusów elektrycznych wygłosił Jan Kuźmiński, prezes MZA Warszawa, który m.in. przedstawił szczegółowo koszty eksploatacyjne elektrobusów, a także plan rozlokowania w stolicy 20. stacji szybkiego ładownia.

O ile warszawska konferencja "e-Bus. Praktyczne aspekty elektryfikacji transportu publicznego" miała przede wszystkim wymiar wstępnych konsultacji ustawy o eletromobilności, tak kolejne spotkania będą już klasycznymi warsztatami. I wstępem właśnie do takich konkretnych rozważań była naszpikowana technicznymi detalami prezentacja Jana Kuźmińskiego. Poniżej prezentujemy zapis wystąpienia prezesa MZA Warszawa:

Najważniejsze punkty prezentacji szefa MZA to:

  • do 2020 roku stolica planuje zakupić w sumie 130 takich pojazdów, a na terenie miasta powstaje sieć pantografów do ładowania autobusów elektrycznych.

  • w tym roku MZA zamierzają zakupić 90 autobusów, w tym dziesięć autobusów elektrycznych oraz pięć autobusów przegubowych na gaz CNG

  • w toku jest przetarg na 75 autobusów z silnikami diesla Euro 6, w tym 40 przegubowych klasy MEGA i 35 klasy MAXI o długości 12 metrów + 5 autobusów przegubowych klasy MEGA zasilanych CNG.

  • w wakacje lubelska fabryka Ursus ma dostarczyć do Warszawy 10 nowych 12-metrowych pojazdów elektrycznych. To kontrakt o wartości 25 mln zł. W tej chwili spółka MZA ma w swojej flocie 10 elektrycznych autobusów marki Solaris, na przełomie lipca i sierpnia dojadą kolejne autobusy (Ursus). W toku jest zamówienie na 10 kolejnych. W sumie w 2017 r. flota elektrobusów MZA ma liczyć 30 pojazdów.

  • w planach są dalsze zakupy elektrobusów. W najbliższych latach, prawdopodobnie w 2018 lub 2019 roku z wykorzystaniem funduszy unijnych MZA zakupi 130 pojazdów elektrycznych. Tym razem będą to autobusy przegubowe o długości 18 metrów.

  • ekologiczny tabor ma wozić pasażerów m.in. po reprezentacyjnym Trakcie Królewskim.

  • w połowie stycznia na pętli stołecznej linii autobusowej 222 przy ulicy Spartańskiej pojawiła się już pierwsza ładowarka pantografowa dla autobusów elektrycznych. Łącze energetyczne zostanie uruchomione wiosną. Docelowo Warszawa będzie mieć ich 20 - 17 szt. na lewym brzegu Wisły i 3 szt. na prawym.

  • w tym roku MZA po raz pierwszy przetestuje przegubowy autobus elektryczny marki Solaris. Będą to pojazdy IV generacji modelu Urbino 18 electric.

  • MZA są jednym z europejskich pionierów we wdrażaniu elektrycznej i niskoemisyjnej floty do obsługi komunikacji miejskiej. Spółka jako jedyny przewoźnik z Polski bierze udział w projekcie ZeEUS (Zero Emission Urban Bus System), który wspiera wprowadzanie autobusów elektrycznych w Europie. W programie uczestniczą również m.in. Barcelona, Londyn, Paryż, Sztokholm i inne europejskie miasta, które otrzymują dofinansowanie na zakup ładowarek i pojazdów elektrycznych.


Sprawdź też:
e-bus
MZA Warszawa
  • Marcinek – 18.04.2017

    Z CNG już nieaktualne, MZA zmieniło ogłoszenie, będzie 45 przegubów na ON. Testowy elektryk będzie tylko jeden, więc nie można pisać, że będą to pojazdy.

  • Marcinek – 18.04.2017

    Poza tym coś tu się nie zgadza z ilością autobusów: do 2020 stolica zamierza zakupić w sumie 130 pojazdów, ale w 2017 r. flota elektrobusów ma liczyć 30 pojazdów, a potem MZA ma zakupić jeszcze 130 przegubów. Wychodzi więc 160.

  • PetKo – 19.04.2017

    "ekologiczny tabor ma wozić pasażerów m.in. po reprezentacyjnym Trakcie Królewskim." Tymczasem obecnie często można spotkać elektryczne Urbino na takich "prowincjonalych" liniach jak np. 165.

  • Teraz ja – 19.04.2017

    Dzisiaj rano elektryk na 323.

  • pks_rulez – 22.04.2017

    Zamiast baterii, postawcie na wodór. Tam nie ma co odkrywać ameryki - silniki elektryczne są znane dłużej jak spalinowe, ogniwa wodorowe to też technologia mająca więcej jak 100 lat. Brakuje tylko jednego - stacji tankowania wodoru. Po co ładować baterie co chwilę? Wystarczy raz zatankować wodór na 400-500km i to tylko w kilka minut. Proste i wygodne jak tankowanie pojazdu spalinowego. https://www.facebook.com/Autobusy.wodorowe.dla.Wroclawia/

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.