Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Konin z pierwszymi ładowarkami. Od Ekoenergetyki

infobus
20.04.2020 10:00
0 Komentarzy

W zajezdni MZK Konin zamontowane zostały trzy, dwustanowiskowe ładowarki doautobusów elektrycznych. Teraz miasto czeka na przyjazd zamówionych autobusówelektrycznych i hybrydowych – marki Solaris.

Łącznie nowych autobusów barwach MZK konin ma ich być … 13 sztuk. Wszystkie w tym roku!

Ekologiczna trzynastka

W okolicy czerwca / lipca Konin czekaspore wydarzenie. Wówczas do miasta przyjadą komfortowe i nowoczesneelektrobusy – Solaris Urbino 12 electric. Na początek będzie ich 6 sztuk, czylityle samo co hybryd – Solaris Urbino 12 Hybrid, które również przyjadą z Bolechowaw połowie tego roku. To jednak nie koniec wzmocnień. Kilka miesięcy późniejflotę MZK zasili kolejny, siódmy elektryk.

Podsumowując, w roku flota MZK wzbogacisię o:

Wszystkie te pojazdy będąładowane przez zajezdniowe ładowarki wyprodukowane i zamontowane przez firmęEkoenergetyka-Polska. Każda z nich może obsłużyć dwa autobusy.

-„Na zlecenie producenta autobusów elektrycznych Solaris Bus & Coach, dostarczyliśmy oraz zainstalowaliśmy w Koninie trzy dwuwyjściowe stacje ładowania typu plug-in o mocy 120 kW każda Plug Charger FX 120. Znajdują się one na zajezdni MZK przy ul. Marii Dąbrowskiej. Do jednego urządzenia można podłączyć jeden pojazd za pomocą złącza CCS Combo 2 (będzie się on wówczas ładował mocą 120 kW) lub dwa – wówczas autobusy będą ładowane mocą 60 kW każdy – informuje zielonogórska firma.

Tak potężna rozbudowa floty MZK Konin to efektunijnego projektu „Ekologiczny Konin – rozwój i promocja niskoemisyjnego transportumiejskiego”. Koszt zakupu nowych pojazdów to łącznie niemal dziewiętnaściemilionów złotych.

Aktualne zasady

Oczywiście także w MZK Konin wprowadzono nowe, antywirusowe zasady.Zgodnie z nimi, jednorazowo w autobusie komunikacji miejskiej może przebywaćograniczona liczba pasażerów. Dlatego 25 marca MZK wycofało z obsługi kursównajmniejsze, 10-metrowe autobusy.

W przypadku, gdy zostanie przekroczona dopuszczalna liczbapasażerów lub liczba pasażerów w autobusie uniemożliwi zachowanie nowych zasadbezpieczeństwa, MZK podstawia dodatkowy autobus z dodaną do numeru linii literą”R”. Kierowca informuje pasażerów o przybliżonym czasie oczekiwania na autobusrezerwowy lub o godzinie przyjazdu kolejnego autobusu linii o pokrywającej siętrasie.

I tak do odwołania.

Komentarze