TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Konsorcjum A21 i Transgór wybiera SOR-a
Konrad Bek - Opublikowano: 27.11.2015 10:53:19 9 komentarzy
Konsorcjum A21 i Transgór wybiera SOR-a. Na zdjeciu model NB 18; fot. K. Bek

30 listopada br. nastąpi przekazanie pierwszych nowych autobusów miejskich SOR dla dość oryginalnego rybnickiego konsorcjum, w skład którego wchodzi spółka A21 oraz Transgór Rybnik, czyli niedawni konkurenci.

30 listopada br. nastąpi przekazanie pierwszych nowych autobusów miejskich SOR dla dość oryginalnego rybnickiego konsorcjum, w skład którego wchodzi spółka A21 oraz Transgór Rybnik, czyli niedawni konkurenci.

Przypomnijmy, że zamówione SOR-y to efekt zwycięstwa obu tych firm w ramach drugiego postępowania na obsługę przewozów w transporcie zbiorowym w sieci ZTZ Rybnik. W drugim podejściu do obsługi linii 2, 3, 6 i 14 złożono tylko 1 ofertę i tym samym kontrakt wygrało żorsko-rybnickie konsorcjum z ceną 28 512 000 zł, co daje stawkę 6,48 zł za wzkm. Do realizacji zadania potrzeba 9 autobusów (5 szt. klasy MAXI i 4 szt. klasy MEGA).

P.S.T. Transgór zapewni obsługę linii sześcioma niskopodłogowymi autobusami (2 szt. SOR NB12 i 4 szt. SOR NB18), z kolei A21 wyasygnuje trzy standardowe modele SOR NB12.

Obecnie linie w sieci komunikacyjnej Zarządu Transportu Zbiorowego w Rybniku obsługuje 17 autobusów marki SOR, natomiast prawdopodobniej od 1. grudnia na trasy wyjedzie kolejnych 9 czeskich autobusów. Razem 26 egzemplarzy, w tym cały czas jeszcze rzadko spotykane w Polsce przegubowe modele SOR NB 18. Poniżej przedstawiamy najważniejsze dane techniczne tych niskopodłogowych pojazdów o długości 18,75 m:

Długość

18 750mm

Szerokość

2 550mm

Wysokość (z klimatyzacją)

3 110mm

Ilość drzwi

5

Szerokość I drzwi

860mm

Szerokość II, III, IV i V drzwi

1 200mm

Silnik

FPT. F2CFE612C, EURO 6

Pojemność silnika

8710cm3

Moc silnika

243kW / 2 000 obrotów na min.

Skrzynia biegów

ZF Ecolife 6AP1400B

Pojemność pasażerów

144

Miejsca siedzące

44

Miejsca siedzące dostępne bezpośrednio z poziomu podłogi

12

Wysokość podłogi

325mm

Na koniec przypomnijmy, że od 1 września br. w celu zapewnienia realizacji rozkładów jazdy na ww. liniach, wybrano ofertę najtańszego przewoźnika to przez najbliższe 178000 wzkm obsługę na tych liniach świadczyć będzie P.S.T. Transgór S.A. minimum pięcioma autobusami o długość całkowita powyżej 11500 mm, o pojemność minimum 86 miejsc w tym minimum 20 miejsc siedzących oraz minimum czterema autobusami o długość całkowita powyżej 17500 mm, o pojemność minimum 130 miejsc. Przedsiębiorstwo to zadanie realizuje w kwocie 946 444,44 zł, co daje 5,31 zł za wzkm.


WIĘCEJ W INFORMACJI PRZETARGOWEJ
Sprawdź też:
ZTZ Rybnik
Transgór
A21
SOR
  • mickam – 27.11.2015

    Ładne zdjęcia.

  • PremierBeata – 27.11.2015

    Gdzie w Rybniku mozna kupić czeski węgiel ? Chciałabym wiedzieć....

  • swen – 27.11.2015

    Ale za to w Czechach można spotkać bardzo dużo Solarisów pisuarowy oszołomie.

  • STARY PKS-IARZ – 27.11.2015

    BRZYDKIE

  • LESZEK Z PKS-U – 27.11.2015

    WYGLADA JAK KAROSA

  • simon – 27.11.2015

    a mogłyby być to autosany. stracili swoją szanse.

  • A gdzie Polskie Autobusy? – 28.11.2015

    Ktoś policzył ilu producentów autobusów jest w Czechach? O wiele mniejszych niż Polska. Nawet autosana wykończyli, a zamykając Jelcza mówili że kumulują siły żeby być silnym konkurentem... Okazało się że są bezkonkurencyjni, tylko powiedzcie mi w jakiej dziedzinie?

  • Riam – 30.11.2015

    Obecne na rynku Polskie marki autobusów to wciąż Autosan , Solaris , Solbus , AMZ , Ursus ... mało ???

  • jkias – 02.12.2015

    Jadą SOR-y już do Rybnika widziane na trasie pozdrawiam

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.