TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Konsorcjum A21 i Transgór wybiera SOR-a
Konrad Bek - Opublikowano: 27.11.2015 10:53:19 9 komentarzy
Konsorcjum A21 i Transgór wybiera SOR-a. Na zdjeciu model NB 18; fot. K. Bek

30 listopada br. nastąpi przekazanie pierwszych nowych autobusów miejskich SOR dla dość oryginalnego rybnickiego konsorcjum, w skład którego wchodzi spółka A21 oraz Transgór Rybnik, czyli niedawni konkurenci.

Przypomnijmy, że zamówione SOR-y to efekt zwycięstwa obu tych firm w ramach drugiego postępowania na obsługę przewozów w transporcie zbiorowym w sieci ZTZ Rybnik. W drugim podejściu do obsługi linii 2, 3, 6 i 14 złożono tylko 1 ofertę i tym samym kontrakt wygrało żorsko-rybnickie konsorcjum z ceną 28 512 000 zł, co daje stawkę 6,48 zł za wzkm. Do realizacji zadania potrzeba 9 autobusów (5 szt. klasy MAXI i 4 szt. klasy MEGA).

P.S.T. Transgór zapewni obsługę linii sześcioma niskopodłogowymi autobusami (2 szt. SOR NB12 i 4 szt. SOR NB18), z kolei A21 wyasygnuje trzy standardowe modele SOR NB12.

Obecnie linie w sieci komunikacyjnej Zarządu Transportu Zbiorowego w Rybniku obsługuje 17 autobusów marki SOR, natomiast prawdopodobniej od 1. grudnia na trasy wyjedzie kolejnych 9 czeskich autobusów. Razem 26 egzemplarzy, w tym cały czas jeszcze rzadko spotykane w Polsce przegubowe modele SOR NB 18. Poniżej przedstawiamy najważniejsze dane techniczne tych niskopodłogowych pojazdów o długości 18,75 m:

Długość

18 750mm

Szerokość

2 550mm

Wysokość (z klimatyzacją)

3 110mm

Ilość drzwi

5

Szerokość I drzwi

860mm

Szerokość II, III, IV i V drzwi

1 200mm

Silnik

FPT. F2CFE612C, EURO 6

Pojemność silnika

8710cm3

Moc silnika

243kW / 2 000 obrotów na min.

Skrzynia biegów

ZF Ecolife 6AP1400B

Pojemność pasażerów

144

Miejsca siedzące

44

Miejsca siedzące dostępne bezpośrednio z poziomu podłogi

12

Wysokość podłogi

325mm

Na koniec przypomnijmy, że od 1 września br. w celu zapewnienia realizacji rozkładów jazdy na ww. liniach, wybrano ofertę najtańszego przewoźnika to przez najbliższe 178000 wzkm obsługę na tych liniach świadczyć będzie P.S.T. Transgór S.A. minimum pięcioma autobusami o długość całkowita powyżej 11500 mm, o pojemność minimum 86 miejsc w tym minimum 20 miejsc siedzących oraz minimum czterema autobusami o długość całkowita powyżej 17500 mm, o pojemność minimum 130 miejsc. Przedsiębiorstwo to zadanie realizuje w kwocie 946 444,44 zł, co daje 5,31 zł za wzkm.


WIĘCEJ W INFORMACJI PRZETARGOWEJ
Sprawdź też:
ZTZ Rybnik
Transgór
A21
SOR
  • mickam – 27.11.2015

    Ładne zdjęcia.

  • PremierBeata – 27.11.2015

    Gdzie w Rybniku mozna kupić czeski węgiel ? Chciałabym wiedzieć....

  • swen – 27.11.2015

    Ale za to w Czechach można spotkać bardzo dużo Solarisów pisuarowy oszołomie.

  • STARY PKS-IARZ – 27.11.2015

    BRZYDKIE

  • LESZEK Z PKS-U – 27.11.2015

    WYGLADA JAK KAROSA

  • simon – 27.11.2015

    a mogłyby być to autosany. stracili swoją szanse.

  • A gdzie Polskie Autobusy? – 28.11.2015

    Ktoś policzył ilu producentów autobusów jest w Czechach? O wiele mniejszych niż Polska. Nawet autosana wykończyli, a zamykając Jelcza mówili że kumulują siły żeby być silnym konkurentem... Okazało się że są bezkonkurencyjni, tylko powiedzcie mi w jakiej dziedzinie?

  • Riam – 30.11.2015

    Obecne na rynku Polskie marki autobusów to wciąż Autosan , Solaris , Solbus , AMZ , Ursus ... mało ???

  • jkias – 02.12.2015

    Jadą SOR-y już do Rybnika widziane na trasie pozdrawiam

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.