TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Koronawirus kasuje gdyński przetarg na trolejbusy
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.07.2020 11:00:23
Koronawirus kasuje gdyński przetarg na trolejbusy ; fot. PKT Gdynia

Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni podjęła ciężka decyzję o unieważnieniu postępowania na zakup 5 szt. fabrycznie nowych, niskopodłogowych trolejbusów klasy MAXI.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni podjęła ciężka decyzję o unieważnieniu postępowania na zakup 5 szt. fabrycznie nowych, niskopodłogowych, bateryjnych trolejbusów klasy MAXI.

Przypomnijmy, że początkowo pomorska firma chciała poznać oferty w kwietniu. Potem ten termin przesunięto na 27 lipiec, a teraz – 7 lipca – ostatecznie PKT anulowała to zamówienie. Czy będzie wznowienie? Trudno odpowiedzieć na to pytanie. Ten kontrakt miał być finansowany ze środków własnych, także w powirusowej rzeczywistości Gdyni będzie ciężko szybko wrócić z tym przetargiem.

Jakie trolejbusy chciała Gdynia?

PKT Gdynia chciało kupić 5 trolejbusów bateryjnych o długości 11,5 - 13,5 m, szerokości do 2,55 i nie wyższe niż 3,4 m. Każdy trolejbus miał umożliwiać podróż min. 75 pasażerom, w tym co najmniej 30 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi ma być dostępnych przynajmniej sześć foteli. Dostęp na pokład miał być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Każdy miał mieć baterie litowo-tytanowe o pojemności całkowitej min. 85 kWh - ładowane z trolejbusowej sieci trakcyjnej podczas ruchu i postoju. PKT wymagało zastosowania silnika asynchronicznego o mocy ciągłej 170 - 190 kW i sprawności znamionowej nie mniejszej niż 85%. Zestrojenie układu napędowego miało zapewniać zarówno opóźnienie hamowania elektrodynamicznego jak i przyspieszenie rozruchu nie mniejsze niż 1,7 m/s2.

Z kolei odbieraki prądu miały zapewniać pracę zarówno na sieci trakcyjnej o napięciu 600 i 750 V DC. Miały one posiadać system automatycznego opuszczania i podnoszenia.

Wszystkie trolejbusy miały być klimatyzowane. Moc agregatów dla przestrzeni pasażerskiej określono na 15 - 30 kW. Kabina kierowcy miała być natomiast klimatyzowana urządzeniem o mocy 3 - 5 kW. Naturalna wentylacja miał zapewniona przez min. jeden wywietrznik dachowy oraz przynajmniej osiem okien uchylnych. Do tego m.in. gniazdka z portami USB, monitoring, GPS, głosowe zapowiadanie przystanków oraz SIP oparty na zewnętrznych wyświetlaczach diodowych o wysokiej rozdzielczości plus dwa rodzaje monitorów LCD w środku. Całością miał sterować autokomputer z dotykowym interfejsem.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
trolejbus
PKT Gdynia