Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Krajobraz po Warbusie: Lublin opanował sytuację

infobus
19.07.2019 14:00
0 Komentarzy

Lublin był jednym z trzech miast, które korzystało z usług przewozowych Warbusa. Wczoraj przewoźnik nie wyjechał na linie. Powstały spore luki w kursowaniu niektórych linii. Jednak Lublin jest pierwszym z miast, w którym sytuacja została opanowana.

O niespodziewanym zawieszeniu działalności przewozowej przez stołecznego Warbusa pisaliśmy tutaj. Przewoźnik w ostatnich miesiącach wykonywał kontrakty przewozowe w komunikacji miejskiej na rzecz trzech miast- Lublina, Elbląga i Oborników Wielkopolskich. Największa z umów była realizowana na rzecz pierwszego z miast. Warbus bowiem przy największym zapotrzebowaniu zapewniał obsługę 30 Mercedesami Conecto, w większości w wersji przegubowej.

Nic więc dziwnego, że największe problemy z powodu zejścia przewoźnika z linii odczuł właśnie lubelski Zarząd Transportu Miejskiego. Wczoraj i dziś nie zostało wykonanych ok. 400 kursów na kilkunastu liniach, na których wybrane zadania przewozowe wykonywał Warbus. Warto dodać, że stołeczny przewoźnik miał i tak wycofać się z Lublina. Powodem był spór co do zasad waloryzowania stawek z wzkm. Ze stanowiskiem Warbusa można zapoznać się tutaj, a urzędników z ZTM tutaj.

Jak jednak informuje ZTM sytuacja została opanowana. Od jutra, 20 lipca wszystko ma wrócić do normy. Do tej pory Mercedesy Warbusa można było spotkać na liniach 2, 3, 6, 10, 13, 14, 20, 26, 30, 31, 32, 39, 40, 42 i 45. Od jutra będą one obsługiwane w pełnej obsadzie. Realizację kursów po spółce przejmą pozostali lubelscy operatorzy, a więc MPK Lublin, Lubelskie Linie Autobusowe i Irex.

Jednocześnie z uwagi na sezon urlopowy i nie tylko tym spowodowane ograniczenie w zakresie liczby kierowców, spowodowało jeszcze jeden ruch. ZTM podjął decyzję o zmniejszeniu częstotliwości w dnie powszednie z 10 na 20 minut, na dwóch liniach trolejbusowych 151 i 158. Linie te w całości będą obsługiwane taborem przegubowym. Dzięki temu zabiegowi, nie ograniczono znacząco dostępności komunikacyjnej, a także możliwa była kontynuacja ciągłości przewozów, po zerwaniu umowy przez Warbusa.

Co będzie dalej i czy możemy się docelowo spodziewać nowego przetargu, który pozwoliłby wyłonić operatora na pakiet, który opuścił Warbus? Będziemy się temu przyglądać.

Jedno jest pewne. Skutki zaprzestania działalności przewozowej przez warszawskiego przewoźnika kładą się cieniem na innych prywatnych operatorów. Na pewno więc należy się spodziewać, że poskutkuje to kilkoma kluczowymi dla takich firm zmianami na rynku. Odczują to wszyscy.

Komentarze